نوشته شده توسط : rf
خبرگزاری میزان- مرضیه حدیدچی از مبارزان انقلاب اسلامی که از بیماری قلبی رنج می برد صبح امروز در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) درگذشت.
 

فراهانی 13خبرگزاری میزان-گروه سیاسی: مرضیه حدیدچی (معروف به طاهره دباغ) از مبارزان انقلاب اسلامی که از بیماری قلبی رنج می برد صبح امروز در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص)  درگذشت.

فرماندهی سپاه همدان، ریاست زندان‌های زنان تهران، اولین فرمانده سپاه غرب کشور بعد از انقلاب، یکی از سه نماینده‌ای که در سال 67 پیام تاریخی امام (ره) را به گورباچف رساند، سه دوره نمایندگی مردم تهران و همدان در مجلس شورای اسلامی، مسئول بسیج خواهران کل کشور، استاد مدرسه عالی شهید مطهری، دارنده نشان درجه 3 ایثار، مدرس واحد معارف اسلامی دانشگاه علم و صنعت و قائم مقام دبیرکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی» را نیز در کارنامه خود داشت.

به گزارش میزان،  مرضیه حدید چی مشهور به "خواهر دباغ"، "خواهر طاهره"و "خواهر زینب احمدی نیلی"،  در خرداد 1318 در همدان به دنیا آمد. پدرش کتابفروش و استاد اخلاق و مادرش  هم معلم اخلاق بود. تحصیلاتش را از مکتب خانه آغاز کرد و از معلومات پدرش در یادگیری  قرآن و نهج‌البلاغه نیز بهره برد. سال 1333 با محمد حسن دباغ ازدواج کرد. حاصل زندگی‌ش یک پسر و هفت دختر است.

وی در خصوص نحوه ورودش به فعالیت‌های سیاسی می گوید: "چند دلیل وجود داشت؛من و دختر شاه - شهناز -هر دو در یک شب به دنیا آمدیم و این مساله‌ای بود که همه به من گوشزد می‌کردند و می‌گفتند شهناز کجا و تو کجا؟ او با آن همه امکانات و تو اینجا اینگونه.از همان روزها بود که دلم برای این همه تبعیض به درد آمد.دلیل بعدی پدرم بود که همواره در صحبت‌هایش به ظلم‌هایی که رژیم در حق مردم می‌کرد معترض بود.دلیل دیگر هم بر می‌گردد به اساتیدی که خدمتشان درس می‌خواندم اساتیدی چون مرحوم حاج آقا کمال مرتضوی و حاج شیخ علی خوانساری به خصوص استاد سید مجتبی صالحی خوانساری که روحیه ظلم ستیزی و مبارزه در ایشان بسیار بود."

ساواک همه تلاشش را می‌کرد تا بتواند سر نخی از او پیدا کند.  در سال 52 یکی از دانشجویان علم و صنعت مراسم عروسی‌اش را در منزل او گرفت و در کارت دعوت، آدرس خانه وی لو رفت. فردای روز عروسی، وقتی برای گذاشتن آشغال های مراسم دم در رفت یکی از ساواکی‌ها پشت در منتظر بود .تا در را باز کرد پایش را لای در گذاشت و بعد هم، ساواکی‌ها به داخل منزل آمدند.

 در اثر شکنجه‌های بسیار، بدنش صدمه دید و در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت. همان موقع یکی از نزدیکان پاسپورت فردی به نام زینب احمدی نیلی را با عکس وی تنظیم کرد و دباغ با این پاسپورت جعلی به انگلستان فرار کرد. در لندن هم یکی از دانشجویان ایرانی منتظر بود که او را به یک هتل پاکستانی برد. با توجه به اینکه پول نداشت، قرار شد کارهای خدماتی را انجام دهد و به جایش وعده صبحانه را رایگان به وی بدهند، دباغ با همان وضعیت جسمانی، روزها روزه می‌گرفت و غروب‌ها هم با همان وعده صبحانه افطار می‌کرد، 3 ماه در همین  وضعیت بود.

وی در لبنان و سوریه دوره‌های چریکی را گذراند. در آن سال‌ها در عربستان، عراق، لبنان و سوریه و فرانسه تردد داشت تا اینکه امام وارد فرانسه شدند پلیس فرانسه اصرار داشت که یک زن پلیس فرانسوی، مسئولیت حفاظت از ایشان را به عهده بگیرند اما امام(ره)به شدت مخالف بودند. بنابراین دباغ به نوفل لوشاتو رفت و با توجه به آموزش‌هایی که دیده بود محافظ شخصی حضرت امام شد و وظایف اندرونی از جمله خرید، شتسشو را نیز به عهده گرفت.

 خاطره دباغ از روزی که شاه رفت ...

مرضیه دباغ در خصوص روزی که شاه رفت می گوید: "خبرنگاران همه جمع شده بودند تا نظر امام را جویا شوند. امام هم به کوچه تشریف آوردند و خبرنگاران هم دور امام را احاطه کردند ناگهان دیدم خبرنگاری پشت‌سر امام پشت‌ نرده‌ها از چوبی بالا رفته، برای امام احساس خطر کردم به سمت نرده رفتم اینقدر با دو دستم این نرده‌ها را فشار دادم که تخته چوبی افتاد و بعدها فهمیدم که دوربین هم شکسته شده. این فشاری که به نرده‌ها دادم باعث شد که حالم بد شود و از هوش بروم و در بیمارستان بستری شوم.امام فرموده بودند که هیچ یک از خواهران همراه ایشان نباشند فقط خواهر طاهره را بگویید بیاید، شاید بچه‌هایش در فرودگاه منتظرش باشند. شب دوازدهم حاج‌احمد- که خدا با شهدای کربلا محشورش کند- به بیمارستان آمد تا مرخصم کند اما دکترها اجازه ترخیص ندادند و بنابراین من از پرواز جا ماندم."

 

چگونه دباغ محافظ امام خمینی(ره) شد؟/گذراندن دوره های چریکی در سوریه و لبنان


 دو روز که از بازگشت امام به ایران گذشت از بیمارستان مرخص شد و با امام تماس گرفت، ایشان فرمودند: "اوضاع به گونه‌ای است که بهتر است شما نیایید." به همین خاطر دباغ در همان خانه شماره 30 ماند تا اینکه شب 27 بهمن امام فرمودند: "می‌توانید به ایران بیایید".



:: برچسب‌ها: دباغ , محافظ امام خمینی ,
:: بازدید از این مطلب : 86
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

برگزاری میزان- نیروهای مسلح ترکیه نزدیک به 90 فروند تانک و صف طولانی از خودروهای زرهی حامل سلاح و مهمات را به شمال سوریه اعزام کردند.

 

لشکر کشی تازه ارتش ترکیه به شمال سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از خبرگزاری کُرد زبان «هوار»، نیروهای مسلح ترکیه نزدیک به 90 فروند تانک و صف طولانی از خودروهای زرهی حامل سلاح و مهمات را به شمال سوریه اعزام کردند.

«هوار» به نقل از یک منبع آگاه اضافه می کند که ارتش ترکیه این تجهیزات نظامی را برای شرکت درعملیات بیرون راندن داعش از شهر «الباب» روانه سوریه کرده است.

این گزارش دراین باره تصریح می کند: بامداد چهارشنبه نزدیک به 90 تانک ترکیه از مرز جنوبی ترکیه عبور کرده و وارد شمال سوریه در منطقه «الشهباء» شدند


:: برچسب‌ها: ترکیه , روسیه ,
:: بازدید از این مطلب : 88
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

گروه Security analysts به تازگی کشف کرده است که گوشی های چینی و ارزان قیمتی که در ایالات متحده امریکا به فروش می رسند، اطلاعاتی نظیر متن کامل پیامک های کاربران را برای سرور های قرار گرفته در Shanghai Adups Technology ارسال می کنند. این گوشی ها به صورت گسترده در فروشگاه هایی نظیر Amazon و Best Buy به قیمت پایین ۵۰ دلار به فروش می رسند.

به گزارش Kryptowire اطلاعات ارسالی به سرور های چین دارای سطح گسترده ای بوده، مثلا کد های IMSI و IMEI شامل این اطلاعات بوده است، مهمتر از این انتقال اطلاعات firmware تعبیه شده در این گوشی ها طوری تغییر داده شده که بدون اجازه و اطلاع کاربر امکان نصب هر مدل اپ را در گوشی خواهد داشت. این امکان به آسانی امکان دسترسی به هر نوع جزییات و اطلاعات را به کاربر خواهد داد. موقعیت مکانی، تمامی پیام ها و کلمات مبادله شده و … همه و همه می تواند از اطلاعاتی باشد که این مدل گوشی ها بدون اجازه کاربر به سرور های مورد نظرشان انتقال می دهند

در ادامه Kryptowire  می گوید: سیستم عامل این گوشی طوری طراحی شده که هرگونه اطلاعاتی را از برنامه های نصب شده بر روی گوشی کاربر بررسی کرده و با دستور های از راه دور توانایی اعمال هر گونه تغییر را در داده های کاربر داراست!

نام شرکت تولید کننده این گوشی های چینی Blu است، این شرکت تایید کرده که ۱۲۰ هزار دستگاه از مدل های R1 HD, Energy X Plus 2, Studio Touch, Advance 4.0 L2, Neo XL و Energy Diamond به این ایراد دچار هستند!

این کمپانی تقصیر را به گردن برنامه های ۳rd party انداخته که به صورت اتوماتیک روی دستگاه های اندرویدی این شرکت نصب می شوند و در نهایت بدون اجازه کاربر هر تغییری را بر روی دستگاه اعمال می کنند و به آسانی به تمامی برنامه های این مدل از گوشی ها دسترسی کامل پیدا می کنند.

متاسفانه دقیق نمی دانیم که ساز و کاری سازمان یافته در ایران به بررسی و انالیز داده هایی که گوشی های تلفن همراه به سرور های خارجی ارسال می کند وجود دارد یا خیر. اما باید توجه به انبوه این دستگاه ها و توانایی هایی که هر یک دارند باید برنامه های مدون برای این مهم از سوی مسئولین امنیتی برنامه ریزی شود.

 



:: برچسب‌ها: گوشی , ارزان قیمت , جاسوسی ,
:: بازدید از این مطلب : 145
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
زمانی که کبد در سلامت کامل باشد به پاکسازی خون، گوارش مواد غذایی و مقابله با آلودگی‌ها کمک می‌کند و همچنین این قابلیت را دارد که در صورت آسیب دیدن، ترمیم شده و بافت‌های قدیمی با سلول‌های جدید جایگزین شوند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام انجمن کبد آمریکا هر آنچه که باعث شود کبد نتواند عملکرد صحیح خود را داشته باشد زندگی فرد را به خطر می‌اندازد و فرد را به التهاب و سرطان دچار کند.

سایت مدیکال دیلی در این مقاله به برخی علائم که نشان می‌دهند کبد عملکرد صحیح خود را ندارد اشاره کرده است:

تغییر رنگ پوست: در شرایطی که کبد عملکرد صحیح خود را نداشته باشد پوست و سفیدی چشم به رنگ زرد در می‌آیند که دلیل آن تولید ماده‌ای زردرنگ به نام "بیلی‌روبین" در خون است. بروز علامت زرد شدن زمانی رخ می‌دهد که آسیب کبدی مانع از تجزیه بیلی‌روبین شود. دلایل شایع این نوع آسیب دیدگی کبد هپاتیت، سرطان، مصرف زیاد مواد الکلی، قرار گرفتن در معرض مواد سمی و عفونت‌های مختلف می‌باشد.

تغییر رنگ ادرار و مدفوع: یرقان رنگ ادرار و مدفوع را تغییر می‌دهد.

حساسیت پوستی: بیماری کبد دلیل نهفته حساسیت پوستی همچنین نارسایی کلیه، ‌مشکلات تیروئید و سرطان است. این حساسیت معمولا کل بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کبودی و کوفتگی: مبتلایان به آسیب‌های کبدی راحت‌تر دچار خونریزی یا کبودی می‌شوند زیرا کبد در تولید پروتئین‌های لازم برای متوقف کردن خونریزی کند می‌شود.

ورم: زمانیکه کبد عملکرد صحیح خود را نداشته باشند آب در شکم و پاهای فرد باقی می‌ماند و موجب ورم می‌شود.

به علاوه در برخی از موارد آسیب کبدی هیچ علامت ظاهری ندارد.



:: برچسب‌ها: کبد , بیماری , علائم ,
:: بازدید از این مطلب : 62
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
از بهترین نوشیدنی‌های خانگی برای رفع استرس می‌توان شیر گرم، آب ، آب نارگیل، آبمیوه تازه، دمنوش های گیاهی چون چای بابونه، چای گل گاو زبان و چای سبز را نام برد.

نوشابه های انرژی زا گزینه ای بسیار نادرست برای رفع احساس استرس و نگرانی است، چرا که با باز کردن عروق خونی سطح استرس را در کل بدن افزایش می دهد.

همچنین مصرف این نوشیدنی‌ها باعث اضافه وزن، دیابت، بیماری های قلبی، خرابی دندان ها و نیز پیری سلول‌های پوست می‌شود.

از بهترین نوشیدنی‌های خانگی برای رفع استرس می‌توان شیر گرم، آب ، آب نارگیل، آبمیوه تازه، دمنوش های گیاهی چون چای بابونه، چای گل گاو زبان و چای سبز را نام برد.

به طور مثال، در شیر گرم موادی وجود دارد که علاوه بر ایجاد آرامش در بدن باعث رفع التهاب و نگرانی در اعصاب بدن می شود و بویژه مصرف آن قبل ازخواب شبانه و یا در زمان هایی که فرد دچار استرس شدید است، می تواند بسیار مفید باشد.

آب با وجود اینکه بهترین نوشیدنی درمانی است اما به دلیل نداشتن طعم اغلب توسط افراد رد می شود و بسیاری از انسان ها در سراسر کره آب نمی نوشند و در عوض از چای یا قهوه به همراه نوشابه های گاز داربرای رفع عطش استفاده می کنند کارشناسان اعتقاد دارند نوشیدن آب که در دمای متعادل باشد، می تواند علاوه بر رفع احساس تشنگی با آب رسانی به اعضای بدن مانع از بروز استرس شود و حتی افرادی که دچار خشم و عصبانیت ناگهانی هستند با مصرف آب به اعصاب خود مسلط می شوند.

دمنوش های گیاهی نیز با عطری که دارند و خواص درمانی گیاهان تشکیل دهنده آنها می توانند باعث آرامش و تمدد اعصاب شوند



:: برچسب‌ها: نوشیدنی , ضد استرس , ,
:: بازدید از این مطلب : 60
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
راهپیمایی شبانه زائران اربعین حسینی -نجف به کربلا

برخی راهپیمایان در مسیر راهپیمایی پوسترهایی دارند که در آن به‌زبان‌های عربی و انگلیسی شعار مرگ بر آمریکا نوشته شده است.

به گزارش خبرنگار دفتر خبرگزاری تسنیم در بغداد مستقر در مسیر راهپیمایی نجف به کربلا، چهار روز مانده به اربعین حسینی، تمام مسیرهای منتهی به کربلای معلی مملو از زائران و عاشقان امام حسین(ع) شده است و کثرت جمعیت موجب کند شدن حرکت راهپیمایان به‌سمت کربلای معلی شده است.

برخی راهپیمایان در مسیر راهپیمایی پوسترهایی دارند که در آن به‌زبان‌های عربی و انگلیسی شعار مرگ بر آمریکا نوشته شده است و برخی دیگر از راهپیمان به‌صورت جمعی شعار "الموت لآمریکا"سر می‌دهند؛ راهپیمایانی که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند می‌گویند که آمریکا عامل تمام مشکلات جهان اسلام و قاتل اصلی مسلمانان است.

برخی صاحبان موکب‌های عراقی نیز در اقدامی قابل تأمل، در اعتراض به سیاست‌های ضداسلامی آمریکا، پرچم آمریکا را زیر پای راهپیمایان نصب کرده‌اند که این مهم موجب شده برخی راهپیمایان هنگام عبور از روی پرچم آمریکا، ضمن استقبال از این اقدام عراقی‌ها، با شعارهای ضدآمریکایی انزجار خود را از سیاست‌های آمریکا نشان دهند



:: برچسب‌ها: راهپیمایی اربعین , شعار مرگ بر آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 52
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

خبرگزاری میزان- نخست وزیر رژیم صهیونیستی دعوت رئیس جمهور منتخب آمریکا برای دیدار با وی قبل از ادای مراسم سوگند قانونی در اوایل سال آینده میلادی را رد کرد.
 

نتانیاهو دیدار با ترامپ را رد کردبه گزارش گروه بین المللخبرگزاری میزان؛بنیامین نتانیاهو با دعوت ترامپ برای دیدار با وی قبل از ادای مراسم سوگند قانون اساسی در تاریخ 20 ژانویه آینده را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری عبری زبان "واللا"، مسئولان بلندپایه رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ترامپ در جریان گفت وگوی تلفنی که فردای روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا با نتانیاهو برقرار کرد، خواستار سفر فوری نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا برای دیدار با وی شد و نتانیاهو هم مدعی شد که از این کار خوشحال می شود.

اما با این وجود، نتانیاهو از رئیس جمهور منتخب آمریکا خواست که این دعوت را بر اساس تشریفات رسمی انجام دهد؛ چرا که باراک اوباما در حال حاضر رئیس جمهور رسمی و قانونی آمریکا به شمار می رود و از همین رو، نخست وزیر اسرائیل این دعوت ترامپ را به صورت محترمانه رد کرد تا به گفته نزدیکان وی (نتانیاهو) اوباما را ضایع نکند.

 
 
 
 
 
 
 
 

 



:: برچسب‌ها: آمریکا , اسراییل ,
:: بازدید از این مطلب : 62
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

بوالفضل حسن بیگی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان،  گفت: برای اینکه به صورت مشترک با چین، اوکراین و روسیه هواپیما بسازیم مذاکراتی داشته ایم.

 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اما اینکه بخواهیم از چین هواپیما بخریم، چون هواپیماهای چینی در حد مطلوب ما پیشرفته نیست اقدام به خرید نکرده ایم.
 
وی با اشاره به خرید هواپیماهای جنگی ایران از شوروی سابق و سپس روسیه اظهار داشت: تنها خرید ما مربوط به خرید جنگنده های سوخو و میگ 29 بوده است.
 
وی تصریح کرد: میگ 29 سه سطح دارد، که یک سطح آن به کشور های کوچک فروخته می شود، سطح دوم به کشورهای هم پیمان و سطح سوم به ارتش روسیه فروخته می شود.
 
حسن بیگی اظهار داشت: در این مقطع جمهوری اسلامی ایران همان جنگنده میگی را که در اختیار ارتش روسیه بود و پیشرفته ترین نوع آن بود خریداری کرد.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه در بحث خرید هواپیمای جنگی هیچ مذاکره ای با چینی ها نداشته ایم عنوان کرد: هیچ خبری در دنیا مخفی نیست که ما بخواهیم کاری در سال 2005 کرده  باشیم و الان بگویم انجام داده ایم یا نداده ایم.
وی با بیان اینکه الان حجم فروش سلاح از طریق آلمان، فرانسه، چین و آمریکا به کشورها و گروه های طرفدار داعش مثل عربستان برای ما روشن است بیان داشت: هر خریدی و فروشی هم که جمهوری اسلامی داشته باشد طبیعتا دنیا می داند و اعلام می کند.


:: برچسب‌ها: هواپیما , ساخت , اوکراین چین ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 67
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
شلغم یکی از گیاهان بسیار مفید در طب اسلامي می باشد.

به گزارش خبرنگار «آخرین نیوز»، شلغم بیماری ها را به صورت ریشه ای درمان می کند،کار ژنتیکی انجام می دهد،ژن های جهش یافته را به حالت عادی بر می گرداند،شلغم یک تعدیل کننده ی ژنتیک محسوب می شود طبق روایات.

روایات به تشویق خوردن شلغم متواتر است و ائمه مرتب امر کرده اند به خوردن شلغم که این ژن جهش یافته را نرم کنید. طبق روایات، خواص شلغم چه در خام و چه در پخته ی آن موجود است.

 ﺍﻣﺎﻡ ﻛﺎﻇﻢ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ: ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺑِﺎﻟﻠﱢﱢﻔْﺖِ ﻓَﻜُﻠﻪُ ﻳَﻌْﻨﻰ ﺍَﻟﺴﱠﱠﻠﺠَﻢَ ﻓَﺎِﻧﱠﱠﻪُ ﻟَﻴْﺲَ ﻣِﻦْ ﺍَﺣَﺪٍ ﺍِﻟﺎّ ﻭَ ﻟَﻪُ ﻋِﺮْﻗٌﻤِﻦَ ﺍﻟْﺠُﺬﺍﻡِ، ﻭَ ﺍﻟﻠﱢﱢﻔْﺖُ ﻳُﺬﻳﺒُﻪُ؛ [1]

ﺷﻠﻐﻢ ﺑﺨﻮﺭ، ﺯﻳﺮﺍ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻭ ﺭﮔﻰ(ژن) ﺍﺯ ﺟﺬﺍﻡ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﻭ ﺷﻠﻐﻢ ﺍﻳﻦ ﺭﮔﺮﺍ ﻣﻰ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪ.

ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ: ﻣﺎ ﻣِﻦ ﺃﺣَﺪٍ ﺇﻟﺎّ ﻭﻓﻴﻪِ ﻋِﺮﻕٌ ﻣِﻦَ ﺍﻟﺠُﺬﺍﻡِ، ﻓَﻜُﻠُﻮﺍ ﺍﻟﺸَّﻠﺠَﻢَ ﻓﻲ ﺯَﻣﺎﻧِﻪِ ﻳَﺬﻫَﺐ ﺑِﻪِ ﻋَﻨﻜُﻢ.[2]
ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﻧﻴﺴﺖ، ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻭ ﺭﮔﻰ ﺍﺯ ﺟﺬﺍﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﺷﻠﻐﻢ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻓﺼﻞ ﺁﻥ ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ ﺗﺎ ﺍﻳﻦ ﺭﮒ(ژن) ﺭﺍ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﺒَﺮﺩ.

ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺧﺪﺍ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ: ﺍﻟﺈﻣﺎﻡ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ: ﻋَﻠَﻴﻜُﻢ ﺑِﺎﻟﺴﱠﱠﻠﺠَﻢِ ﻓَﻜُﻠﻮﻩُ ﻭﺃﺩﻳﻤﻮﺍ ﺃﻛﻠَﻪُ ﻭَﺍﻛﺘُﻤﻮﻩُ ﺇﻟﺎّ ﻋَﻦ ﺃﻫﻠِﻪِ ؛ ﻓَﻤﺎ ﻣِﻦ ﺃﺣَﺪٍ ﺇﻟﺎّ ﻭﺑِﻪِ ﻋِﺮﻕٌ ﻣِﻦَ ﺍﻟﺠُﺬﺍﻡِ ﻓَﺄَﺫﻳﺒﻮﻩُ ﺑِﺄَﻛﻠِﻪِ. [3]
ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ:ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺩ شلغم ﺁن ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ ﻭ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺧﻮﺭﺩﻧﺶ ﺭﺍ ﺍﺳﺘﻤﺮﺍر ﺑﺨﺸﻴد ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻛﺲ، ﺟﺰ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﻫﻠﺶ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺑﺪﺍﺭﻳﺪ ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻭ ﺭﮔﻰ ﺍﺯ ﺟﺬﺍﻡ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﺍﻳﻦ ﺭﮒ(ژن) ﺭﺍ ﺑﺎ شلغم ﺑﺴﻮﺯﺍﻧﻴﺪ



:: برچسب‌ها: شلغم , پاییز , بیماری ,
:: بازدید از این مطلب : 61
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

دیابت را به این روش ها تشخیص و به سرعت درمان کنید!

مجتبی ملک- فوق تخصص غدد با اشاره به شیوع فزاینده دیابت، بیان کرد: امروزه در جامعه 15 درصد افراد پیش دیابت هستند.

دیابت را به این روش ها تشخیص و به سرعت درمان کنید!

مجتبی ملک فوق تخصص غدد در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ رشد روزافزون دیابت در تمام کشورها و به ویژه کشورهای در حال توسعه ای مانند ایران را مهمترین چالش امروز دانست و گفت: با توجه به سیرصعودی دیابت، پیش بینی می شود تا چند سال آینده شاهد رشد 2 برابری آن در جوامع باشیم . 
 
ملک تصریح کرد: بین ۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند که نیمی از این تعداد  از ابتلای خود به دیابت خبر ندارند.
 
این فوق تخصص غدد، با اشاره به وجود 15% افراد پیش دیابت در جامعه، تصریح کرد: کاهش 7 تا 10 درصدی وزن و انجام ورزش روزانه به مدت نیم ساعت آموزش های ساده ای هستند که تا 50 درصد ریسک ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و با اطلاع رسانی آنها می توان از بروز چند میلیون دیابت پیشگیری کرد.
 
استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان اینکه آموزش در بحث پیشگیری و کنترل مهمترین مشکل حوزه دیابت است، یادآور شد: ساز و کارهای موجود برای آموزش جمعیت 4 میلیونی بیماران کافی نبوده و نیازمند برنامه ریزی منسجمی برای آموزش های همگانی بیماران هستیم .
 
ملک تصریح کرد: برنامه های آموزشی موجود متمرکز نیست بلکه به صورت پراکنده وزارت بهداشت، دانشگاه ها و انجمن ها اقداماتی را در این خصوص انجام می دهند در حالیکه برای تحقق آموزش همگانی حضور تمام ارگان ها به ویژه نشریات، آموزش و پرورش و صدا و سیما نیاز است.
 
به گفته وی وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند ساز و کارهای مناسبی برای آموزش همگانی به بیماران دیابتی و دیگر افراد جامعه را ارائه دهد. 
 
ملک با تاکید بر پوشش همگانی بیمه های برای بحث آموزش دیابت، یادآور شد: هرچند درمان دیابت تحت پوشش بیمه است اما بیمه حوزه آموزشی را پوشش نمی دهد حال آنکه با آموزش می توان از ورود افراد به فاز هزینه های درمانی پیشگیری کرد که علاوه بر بیمار به نفع بیمار و نظام بهداشتی هم است.
 
چطور دیابت را تشخیص دهیم؟
دیابت نوع یک را اغلب می توان در عرض چند روز یا چند هفته تشخیص داد چون علائم آن شدید هستند. این علائم عبارتند از:
 
تکرر ادرار که در آن حجم ادرار زیاد شده است. بیمار هر بار که ادرار می کند مقادیر زیادی ادرار دفع می کند.
خشکی دهان و تشنگی بیش از حد
احساس ناگهانی خستگی
کاهش وزن بدون دلیل
تاری دید
 
 روش های فوری برای پایین آوردن قند خون:
 
راهکار اول:
حداقل به مدت نیم ساعت با شدت و سریع ورش کنید. هرگاه میزان قند خون بالا داشته باشید، ورزش مناسب به شما کمک خواهد کرد که قند خون در بدن شما تبدیل به انرژی شود و باعث کاهش قند خون شما خواهد شد.
 
راهکار دوم:
به طور متوالی 3 تا 4 لیوان آب بنوشید و تا هر زمان زودتر که می توانید ادرار کنید. خوردن آب، قند موجود در خون شما را رقیق می کند و ادرار کردن باعث دفع قند خون از بدن شما می شود.
 
راهکار سوم:
غذاهایی که در آن ها میزان قند کمتری وجود دارد و یا غذاهایی که باعث سوخت قند خون در بدن شما می شوند را مصرف کنید. مواد غذایی مانند سیر، تخم مرغ، پیاز، بادام زمینی دارای میزان قند پایینی هستند و به ثبات میزان قند خون در بدن کمک می کنند.


:: برچسب‌ها: دیابت , تشخیص , درمان ,
:: بازدید از این مطلب : 64
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌های بیگانه که مدعی اطلاع‌رسانی حرفه‌ای هستند کجایند که این شور و عشق و جلوه‌های رحمانی اسلام را به مردم جهانیان نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مرزچذابه، سیدرضا صالحی‌امیری لحظاتی پیش در مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه‌های بیگانه که مدعی اطلاع‌رسانی حرفه‌ای هستند کجایند که این شور و عشق و جلوه‌های رحمانی اسلام را به مردم جهانیان نشان دهند.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده‌ عملکرد رسانه‌های بیگانه در این زمینه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز به همراه رئیس سازمان حج و زیارت، استاندار خوزستان و سایر مسئولان برای دیداری از نزدیک و عرض سلامی به آقا اباعبدالله الحسین و زائران و خادمان آن حضرت به خوزستان آمدیم.

وی با اشاره به عظمت فرهنگ اربعین گفت: چیزی که فراتر از این حرکت در حال شکل‌گیری است شور حسینی است که در اینجا شکل گرفته است.

صالحی‌امیری با اعلام اینکه اربعین بزرگترین راهپیمایی جهان است گفت: مردم خونگرم خوزستان که همه محبان اهل بیت(ع) هستند به ویژه در سوسنگرد، چذابه، اهواز، آبادان و خرمشهر در تلاشند تا زائران اهل بیت با کمترین مشکل تردد کنند.

وی افزود: بر‌اساس آمارهای دریافتی از طریق چذابه 300 هزار نفر تاکنون تردد کرده‌اند و این آمار از مرز شلمچه بیش از 500هزار نفر بوده‌اند و پذیرش شده‌اند.

وزیر ارشاد گفت: این آمارها نشان می‌دهد خوزستان بیش از 50 درصد از حجم ارسال زائران را تقبل کرده است.

وی با اشاره به نقش هنرمندان و فعالان رسانه‌ای افزود: من فکر می‌کنم در حوزه فرهنگ دینی عاشورا تا اربعین نقطه عطف تاریخ اسلام است و همگان باید آن را مطالعه کنند و فعالان رسانه‌ای نیز به آن بپردازند.

صالحی‌امیری گفت: فرهنگ حسینی ریشه عمیقی در فرهنگ دینی دارد و به همین منظور وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی از در این زمینه نیز برای خود رسالت مهمی را تعریف کرده است.



:: برچسب‌ها: رسانه های بیگانه , اربعین ,
:: بازدید از این مطلب : 58
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دور شدن سایه جنگ ربطی به برجام ندارد، چرا که اساساً گزینه جنگ، قبل از مذاکرات به بایگانی کاخ سفید رفته بود.

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم درباره حواشی اظهاراتش در برنامه تلویزیونی «متن و حاشیه» توضیح داد.

خبرنگار تسنیم از ولایتی پرسید: رسانه‌ها نوشته‌اند که شما اخیراً گفته‌اید "اگر برجام نبود، جنگ‌ می‌شد"، در صورتی که بسیاری از کارشناسان ارتباط دادن برجام به دور کردن سایه جنگ از سر کشور را گزاره‌ای کاملاً نادرست و غلط می‌دانند.

ولایتی در پاسخ به سؤال تسنیم با اشاره به اینکه مبحث بنده در این زمینه دو وجه دارد که یکی جنبه «حقوقی» و دیگری وجه «عینی» موضوع است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد درباره اظهارات اخیرم نوعی سوءتفاهم شکل گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اولاً برخلاف آنچیزی که در برخی رسانه‌ها منتشر شده، بنده نگفته‌ام "برجام سایه جنگ را از کشور دور کرد"، یا "اگر برجام نبود جنگ می‌شد"، بلکه عرض من این بود که راه غیر از مذاکره و گفتگو، رودررویی و جنگ است. منتها بنده این تعبیر را در چارچوب بحث‌های حقوقی عرض کردم. به عبارت روشن‌تر، از نظر حقوقی، یعنی "روی کاغذ"، اگر دو طرف یک تخاصم از طریق گفتگو و مذاکره و صحبت، با یکدیگر به توافق نرسند و بر موضع خود نیز اصرار کنند، از نظر حقوقی و منطقی، صرفاً گزینه جنگ باقی می‌ماند.

ولایتی افزود: اما جنبه حقوقی و اصطلاحاً «روی کاغذ» بحث، با وجه «عینی» و «آنچه بر روی زمین اتفاق می‌افتد» متفاوت است. چرا که اگر یک طرف مخاصمه در حالت یاد شده بنای جنگ داشته باشد، بیش و پیش از اراده‌ و عزمش برای جنگ، باید از «قدرت» و «توان» لازم هم برخوردار باشد.

وی تأکید کرد: در اینکه روحیه استکباری و ظالمانه آمریکا ایجاب می‌کند که اراده‌ای جز برچیدن نظام جمهوری اسلامی نداشته باشد شکی نیست و در اینکه آمریکایی‌ها تمایل به حذف مانع مهمی همچون ایران اسلامی از پیش پای سیاست‌های ظالمانه و استعمارگرانه‌شان دارند نیز تردیدی وجود ندارد، یک گزاره غیرقابل مناقشه دیگر آن است که اگر آمریکایی‌ها در خود توان رویارویی سخت با جمهوری اسلامی را می‌دیدند، اساساً تک‌جمله‌ای هم درباره مذاکره به زبان جاری نمی‌کردند، اما مسئله اینجاست که آیا دولت آمریکا در واقعیت و نفس‌الامر توان مقابله سخت و نظامی با ایران را دارد یا خیر؟ پاسخ به این سوال قطعاً منفی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آمریکایی‌ها بارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم، از طریق لشکرکشی هوایی به طبس، چندین  نوبت تلاش برای کودتا، حمایت‌های سنگین از صدام در جنگ تحمیلی و ورود مستقیم به جنگ با ایران در سالهای پایانی دفاع مقدس، برنامه‌ریزی برای فتنه‌های گوناگون در کشور و ... گزینه‌های سخت و حتی نیمه‌سخت خود را آزموده و با مشاهده نتایج مفتضحانه‌اش، این گزینه را به بایگانی کاخ سفید فرستاده‌اند و اساساً به همین دلیل است که در کشور و ... گزینه‌های سخت و حتی نیمه‌سخت خود را آزموده و با مشاهده نتایج مفتضحانه‌اش، این گزینه را به بایگانی کاخ سفید فرستاده‌اند و اساساً به همین دلیل است که در دولت اوباما گزینه مذاکره را بر سر دست گرفته بود چرا که چاره دیگری نداشت.

ولایتی خاطرنشان کرد: دور شدن سایه جنگ از سر کشور ارتباطی با برجام ندارد چرا که اساساً اگر آمریکا امکان انداختن سایه جنگ بر سر کشور داشت، وارد مذاکره نمی‌شد.

وی در ادامه درباره چرایی پذیرش مذاکره از سوی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این مذاکرات در دولتهای پیشین شروع شد و در این دولت نیز با اجازه رهبر معظم انقلاب ادامه یافت تا همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند تجربه‌ دیگری برای همگان شکل بگیرد مبنی بر اینکه راه حل مشکلات اقتصادی کشور، مذاکره و گفتگو با آمریکا نیست و این مسیر جز یک سراب، چیز دیگری پیش روی ایران قرار نمی‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تأکید بر اینکه بر اساس گفتمان رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی اهل مذاکره و گفتگو به معنای واقعی کلمه در شرایط عادلانه است،  خاطرنشان کرد: برخی قصد دارند مذاکره را جایگزین گفتمان «مقاومت» و حضور یکی را به معنای انتفای دیگری معنا کنند، اما منطق رفتاری جمهوری اسلامی بدین شکل است که طرفدار گفتگو در شرایط برابر و به  معنای حقیقی آن است اما مقاومت و مبارزه علیه استکبار و رژیم‌های سراپا ظلمی همچون آمریکا را «ماهیت غیر قابل انفصال» خود می‌داند و به قول امام(ره) تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.



:: برچسب‌ها: جنگ , برجام , ولایتی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

سخنگوی وزارت خارجه گفت که آزمایش‌های موشکی ایران در چارچوب سیاست‌های دفاعی کشور انجام می گیرد و توانایی‌های دفاعی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره و مصالحه نمی‌باشد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از ابراز علاقمندی و عزم اتحادیه اروپا برای توسعه هرچه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران و از تاکید بر تعهد مجدد اتحادیه اروپا در اجرای کامل برجام از سوی همه طرف ها استقبال کرد.

بهرام قاسمی اظهار داشت: برگزاری دور دوم گفتگوهای سطح بالا میان ایران و اروپا با عزم‌ و اراده دو طرف برای توسعه همکاری های دو جانبه در موضوعات مختلف محقق شد.‌ در این گفتگوها طیف وسیعی از همکاری های دو جانبه از جمله در بخش‌های انرژی، هسته‌ای صلح آمیز، محیط زیست، حمل و نقل، علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش مورد بررسی و پیگیری طرفین قرار گرفت.

قاسمی خاطر نشان ساخت: علیرغم پیشرفت های قابل توجهی که در سطوح مختلف همکاری ها بوجود آمده است و ظرفیت های فراوانی که در جهت تعمیق و گسترش مناسبات وجود دارد، رفع قطعی مشکلات بانکی، عامل کلیدی و تعیین کننده‌ای در توسعه همکاری های تجاری، اقتصادی و اجرای پروژه های مشترک خواهد بود.

وی افزود: با توجه به حمایت رسمی اتحادیه اروپایی از الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت، جمهوری اسلامی ایران خواستار اقدامات عملی اتحادیه در روند الحاق جمهوری اسلامی به سازمان مزبور می باشد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن مردود دانستن ادعاهای مطروحه در بیانیه شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در موضوع حقوق بشر، بر این نکته تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در فضای آرام و غیر جنجالی و از طریق گفتگو و تبادل نظر، دیدگاه های دین مبین اسلام را در زمینه حقوق بشر تبیین نموده و در جهت نزدیک تَر نمودن نظرات دو طرف تلاش نماید.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، ایران همواره نقش تعیین کننده در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه داشته و تلاش های فراوانی در جهت حل و فصل سیاسی و مسالمت آمیز بحران‌های منطقه‌ای از جمله در سوریه، یمن، عراق و ... داشته و سعی نموده است که در رفع آلام و رنج های مردم مظلوم و بی دفاع این کشورها و درچارچوب همکاری های بشردوستانه بطور سازنده و فعال اقدام نماید.

وی همچنین تصریح کرد: آزمایش‌های موشکی ایران در چارچوب سیاست‌های دفاعی کشور انجام می گیرد و توانایی های دفاعی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره و مصالحه نمی باشد.



:: برچسب‌ها: مذاکره , توان نظامی , ,
:: بازدید از این مطلب : 62
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

اظهارات تند دونالد ترامپ علیه عربستان موجب شد ریاض در صدد کنار گذاشتن اختلافات خود با مصر برآید آن هم در حالی که همزمان با مشکلات و بحران‌های داخلی و خارجی، با ایران و جنبش انصار الله در یمن نیز اختلاف دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه المصریون، با وجود تنش در روابط مصر و عربستان به نظر می رسد با توجه به موضع گیری خصمانه دونالد ترامپ در برابر عربستان، پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند به عاملی برای ازسرگیری روابط ریاض و قاهره و بازگشت آن به مسیر طبیعی خود تبدیل شود.

تکاپوی ریاض برای یافتن متحد

ترامپ در طول حملات تبلیغاتی خود اظهاراتی را علیه عربستان به زبان آورد در نتیجه پیروزی او موجب شد عربستان با نگرانی از این اظهارات، اتحاد کشورهای عرب در آینده را خواستار شود.

در همین ارتباط جمال قاشقچی نویسنده معروف سعودی و نزدیک به خاندان حاکم در صفحه تویتر خود نوشت: شاید پیروزی ترامپ مشوقی برای بسیتن صفحات اختلافات گذشته باشد زیرا رئیس جمهور جدید آمریکا باید همه ما (عربها) را دشمن خود وکشورش ببیند.

به گفته او، همچنین چه بسا پیروزی ترامپ بر پرونده سوریه تاثیر بسزایی داشته باشد زیرا ممکن است اختیار حل و فصل بحران این کشور را به روسیه واگذار کند و این چیزی است که ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی به آن اشاره داشت و گفت: ما با دخالت در هر کشور دیگری مخالف هستیم و سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه جزء اولویت های من در دوره ریاست جمهوری نیست.

این اظهارات موجب شد برخی تصور کنند که دولت سوریه دست کم برای چند ماه آسوده خاطر باشد اما کسی نمی داند روند تحولات به چه سمتی خواهد رفت.

به گفته کارشناسان ورود ترامپ به کاخ سفید موجب می شود عربستان در مورد جلب رضایت مصر به عنوان یک متحد راهبردی تجدید نظر کند.

 

 


:: برچسب‌ها: ترامپ , عربستان , آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 77
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

فرزاد اشرافی- متخصص بیماری های مغز و اعصاب گفت: اختلالات خواب و کاهش حافظه گوشه ای از عوارض بیشمار استفاده مداوم از تلفن همراه است.

این موبایل ها با گوشتان چه می کنند؟!

فرزاد اشرافی متخصص بیماری های مغز و اعصاب در خصوص اثرات مخرب تلفن همراه بر روی سیستم ایمنی بدن بیان کرد: در دنیای مدرن امروز استفاده از وسایل الکترونیکی مانند گوشی های تلفن همراه گسترش ویژه ای پیدا کرده است.  از اثرات کوتاه مدت امواج رادیویی می توان به گرمایش و حرارت تولید شده بر روی گوش، پوست و مغز اشاره کرد.
 

وی اظهار داشت: طبق مطالعات میدانی صورت گرفته در ارتباط با فرکانس های رادیویی و فعالیت الکتریکی مغز تاکنون تحقیقاتی بر روی اثرات کوتاه مدت این امواج مانند تغییر ضربان قلب و فشار خون اثبات نشده است.

این متخصص بیماری های مغز و اعصاب با بیان اینکه طبق بررسی های پژوهشی استفاده از تلفن همراه که متصل به اینترنت است سبب تغییراتی در نوار مغز فرد می شود؛ عنوان کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته استفاده بلند مدت و مداوم از تلفن های همراه ریسک ابتلا به تومورهای مغزی را در حیوانات افزایش نداده است.
 
اشرافی یادآور شد: طبق مطالعات انجام شده در 13 کشور ریسک ابتلا به تومورهای مننژیوم مغزی با استفاده از تلفن های همراه افزایش پیدا نکرده است.البته این بررسی ها کمتر از ده سال پیشینه دارد در حالیکه ایجاد تومورهای مغزی به زمان بیش تری نیاز دارد.
 
وی با اشاره به اینکه استفاده دراز مدت از تلفن همراه فرد را در معرض افسردگی و اختلالات رفتاری قرار می دهد؛ افزود: بنا به گفته سازمان بهداشت جهانی هنوز ثابت نشده که تماس مداوم با امواج رادیویی منجر به سرطان می شود.
 

این متخصص بیماری های مغز و اعصاب تصریح کرد: از دیگر عوارض استفاده مداوم از تلفن های همراه می توان به سردرد، خستگی، اختلالات خواب و حافظه، سرگیجه و کاهش شنوایی اشاره کرد.

اشرافی در خصوص تاثیر امواج رادیویی بر زنان باردار بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده تاکنون خطرناک بودن این امواج در جنین و مادر قطعی نشده است ولی توصیه می شود این گروه از افراد به طور مداوم در معرض این فرکانس ها قرار نگیرند زیرا این امواج تاثیر مستقیمی بر سیستم شنوایی جنین دارند.
 
وی توصیه کرد: افراد باید از صحبت کردن طولانی با تلفن همراه اجتناب کنند و در فضای باز و مکان هایی که آنتن دهی قوی تر است از این وسیله ارتباطی استفاده کنند.همچنین باید هنگام صحبت کردن با تلفن همراه گوشی را در فاصله 2 سانتی متری از گوش قرار دهند و از هندرزفری بلوتوثی استفاده نکنند.  


:: برچسب‌ها: موبایل , خطر , گوش ,
:: بازدید از این مطلب : 83
تاریخ انتشار : جمعه 21 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

حتما بارها مسیر شما از مراکز اهدای خون گذشته است.

و کسانی را که به این مراکز مراجعه می کنند و برای اهدای خونشان زمان می گذارند را دیده اید.

ولی شاید شما از سوزن این کار  خوشتان نمی آید و یا از تماشای کیسه های خون که از بدن شما خارج می شود متنفر هستید.

اهدای خون یکی از کارهای معنوی زیبا است که علاوه انرژی روحی مزایای بسیاری برای فیزیک بدن نیز در بر دارد.

هر چند که بعد از این کار حالتهایی همچون سرگیجه یا حالت تهوع به سراغ فرد می آید

اما مزایای بی شمار اهدای خون می تواند بدن شما را به سمت سلامتی سوق دهد.

در اهدای خون مقداری از خون که از دست رفته است بسیار جزئی خواهد بود ولی بدن به طور طبیعی این میزان را جبران می کند.

تعادل سطح آهن در خون

طبق تحقیقات پزشکان از مهمترین فواید اهدای خون متعادل سازی آهن خون است.

شما در ازای هر گرم اهدای خون یک چهارم آهن خون را از دست می دهید.

هر چند که در برخی از افراد این میزان به مقدار بیش از حد طبیعی موجود است اما در واقع با از دست دادن این میزان سطح آهن در خون شما به تعادل می رسد.

سطح آهن خون ارتباط مستقیم با حملات قلبی دارد.

به این معنی که اگر غلظت آهن بیشتر باشد احتمال سکته های قلبی بیشتر می شود.

بهبود جریان خون

مصرف بسیاری از مواد غذایی به مرور زمان غلظت خون را بیشتر می کند.

سنگین شدن خون در جریان روان آن اختلال ایجاد می کند.

برای مثال خوردن شکر یکی از آن ماده های غذایی است یا فرکانس های رادیویی و یا استرس،  غلظت خون را افزایش می دهند.

با اهدای خون از این غلظت کاسته می شود و جریان خون بسیار سبکتر و راحتتر انجام می شود.

این سبب می شود که درصد حمله قلبی در فرد اهدا کننده خون بسیار پایین آید.

زندگی بخشیدن به انسان دیگر

افراد داوطلب اهدای خون معمولا افراد سالمتری خواهند بود.

چرا که این افراد امید به زندگی را به شخص دیگری اهدا می کنند.

و از امید بیشتری برخوردار هستند.

اهدا کنندگان کمتر به حملات قلبی و سکته و سرطان مبتلا می شوند.

علاوه بر اینها افرادی که برای اهدا خون مراجعه می کنند با یک هزینه بسیار اندک خون خود را کنترل می کنند.

این افراد باید کاملا سالم باشند، مبنی بر اینکه  بیماریهایی همچون فشار خون، بیماریهای عفونی مثل HIV یا هپاتیت ویا سیفلیس در این افراد به حد صفر باشد.

با اهدای خون علاوه بریک کار با حس مثبت، از صحت وسلامت خون و سیستم بدن خود آگاه می شوید



:: برچسب‌ها: اهدای خون , فایده , بدن ,
:: بازدید از این مطلب : 68
تاریخ انتشار : جمعه 21 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

برای تقویت بنیه بدن و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها، کمی در وعده صبحانه خود تغییر ایجاد کنید و از مزایای نوشیدنی های درمانی منحصربفرد برای سلامت بدن بهره مند شوید.

به گزارش قدس آنلاین، اگر شما هم جزو آن‌دسته از افراد هستید که صبح ها برای حفظ سلامت بدن و دستگاه گوارش از نوشیدنی آب و لیمو استفاده می کنید برای بالا بردن اثرات درمانی این نوشیدنی به آن آب آناناس اضافه کنید.
گفتنی است، اضافه کردن آناناس به آب و لیمو ترش می تواند از خاصیت اسیدی لیمو ترش بکاهد و این نوشیدنی را قلیایی کند که برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است.
در آناناس انواع مواد مفید برای حفظ  سلامت بدن وجود دارد، از جمله انواع آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و نیز ویتامین ها که می توانند برای جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد.
از جمله خواص درمانی مخلوط آب لیمو و آناناس می توان پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها را نام برد، زیرا براساس تحقیقات پزشکی سلول های سرطانی نمی توانند در محیط قلیایی بدن رشد کنند و رشد آنها بیشتر در محیط اسیدی بدن رخ می دهد.
همچنین این ترکیب برای درمان مشکلات دهان و دندان، عفونت لثه و دندان درد می تواند بسیار موثر باشد.
پکتین یکی از مواد بسیار مفید برای سلامت بدن است که در ترکیب لیمو وجود داد و می تواند باعث کاهش اشتها شود، تحقیقات پزشکی نشان داده است که افرادی که غذا و نوشیدنی های قلیایی مصرف می کنند بسیار سریعتر از دیگران می توانند وزن کم کنند و به تناسب اندام دلخواه خود دست یابند. آب رسانی به اعضای بدن یکی دیگر از فواید نوشیدن این محلول در وعده صبحانه است، زیرا لیمو ترش دارای خواص الکترولیتی بالا و موادی چون کلسیم، منیزیم و پتاسیم است و می تواند مانع از پیر پوستی، احساس تشنگی و ضعف و خستگی در افراد شود.
اگر در نظر دارید باردار شوید از نوشیدن مخلوط آب لیموترش و آناناس غافل نشوید زیرا مقادیر بالای ویتامین c در آن می تواند به افزایش شانس باروری در خانم ها کمک کند، همچنین این محلول می تواند باعث افزایش میزان تولید سلول های استخوانی و افزایش قد در کودکان و توسعه سلول های عصبی مغز و تیز هوشی در کودکان شود.
و نیز از جمله دیگر خواص این نوشیدنی می توان، تنظیم اسید اوریک خون، جوانسازی پوست، کاهش فشار خون و تنظیم گردش خون، رفع غلظت خون، بهبود حرکات روده و افزایش متابولیسم بدن را نام برد.
 

منبع باشگاه خبرنگاران



:: برچسب‌ها: نوشیدنی , سلامتی , آب لیمو ,
:: بازدید از این مطلب : 62
تاریخ انتشار : جمعه 21 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

بیماری‌های بافت اطراف دندان می‌تواند در هر سنی اتفاق بیفتد، اما معمولا نیمی ‌از افراد بالای ۱۸ سال حداقل در مراحل اولیه زندگی تا حدی درگیر بیماری‌های بافت‌های نگهدارنده اطراف دندان هستند.

به گزارش پارس نیوز، افت‌های نگهدارنده اطراف دندان می‌توانند به انواع مختلفی از بیماری‌ها مبتلا شوند که همگی بر اثر عفونت باکتریایی لثه‌ها، استخوان و رباط‌هایی که دندان حمایت کرده و آنها را در داخل آرواره نگه می‌دارند، به وجود می‌آیند.

بیماری‌های بافت‌های نگهدارنده اطراف دندان معمولا بدون درد بوده و ممکن است پیشرفتی آهسته یا کاملا سریع داشته باشند.

بدون معاینه منظم دندان‌ها، ممکن است با آسیب شدید لثه‌ها و استخوان‌های آرواره، از بیماری بافت‌های نگهدارنده اطراف دندان‌های خود مطلع نباشید در این صورت از دست رفتن دندان غیرقابل اجتناب خواهد بود.

جرم‌های دندانی؛ مجرم درجه یک

بیماری‌های بافت‌های اطراف دندان بر اثر انواعی از باکتری‌های موجود در پلاک (لایه‌های چسبنده بی‌رنگی از باکتری‌ها که به طور مداوم روی دندان‌ها تشکیل می‌شود) به وجود می‌آید.

این باکتری‌ها سمومی‌ از خود ترشح می‌کنند که لثه‌ها را تحریک کرده و منجر به از هم گسیختگی اتصال بافت‌های لثه به دندان‌ها می‌شود.

به مرور زمان این سموم می‌تواند بافت‌های لثه را از بین ببرد و با پیشرفت عفونت به ضایعات استخوانی منجر شود.

چنانچه پلاک روی دندان برداشته نشود، می‌تواند با مواد دیگر ترکیب شده و به رسوب سخت و متخلخلی به نام جرم یا «باره» تبدیل شود.

جرم روی سطح دندان و بالای خط لثه ممکن است در بیماری‌های بافت اطراف دندان دخالتی نداشته باشد، اما وجود جرم روی سطح ریشه دندان و زیر لثه‌ها، برداشتن پلاک و باکتری‌های جدید را دشوارتر می‌کند.

برخلاف این‌که پلاک را خود فرد نیز می‌تواند از سطح دندان بردارد، اما جرم یا باره دندان فقط توسط دندانپزشک یا بهداشت کار دندان برطرف می‌شود.

مراجعه به دندانپزشک؛ تنها راه تشخیص

دندانپزشک با ویزیت‌های دندانپزشکی منظم می‌تواند بیماری‌های بافت‌های اطراف دندان را در مراحل اولیه، قبل از صدمه دیدن غیرقابل برگشت استخوان‌ها و دندان‌ها تشخیص دهد.

این بیماری‌ها پیشرونده بوده و ابتدا علائم ناراحت‌کننده‌ای ایجاد نمی‌کند تا در مورد وجود مشکل به شما هشدار دهد.

با این همه، درد در مراحل پیشرفته یا در بیماری‌های با پیشرفت سریع ممکن است رخ دهد بنابراین آنقدر صبر نکنید که دندان درد به سراغتان بیاید.

دندانپزشک در طول معاینات عمومی، لثه‌های شما را از نظر مشکلات بافت‌های اطراف دندان معاینه و با استفاده از وسیله‌ای به نام سوند پریودونتال، اتصال بافت لثه به دندان، عمق شیار بین لثه‌ها و دندان‌ها و عمق پلاک‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. همچنین ممکن است برای بررسی تخریب استخوان نیاز به گرفتن عکس رادیوگرافی پیدا شود.

جرمگیری؛ قدم اول درمان

شیوه درمان بیماری‌های بافت اطراف دندان بستگی به نوع بیماری و پیشرفت آن دارد. علاوه بر برنامه درمانی، رعایت بهداشت روزانه دهان برای موفقیت هر نوع درمان بافت‌های اطراف دندان ضروری است.

نخستین قدم معمولا پاکسازی کامل است که شامل جرمگیری برای برداشتن پلاک‌ها و جرم زیر خط لثه است. در برخی موارد نیزممکن است جفت‌شدگی دندان‌ها احتیاج به تنظیم کردن داشته باشد.

همچنین برای کمک به کنترل رشد باکتری‌های زیر لثه که از خود سم تولید کرده و باعث التهاب بافت‌های اطراف دندان می‌شوند، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها یا شستشو با مواد ضدعفونی‌کننده توصیه می‌شود.

در صورت پیدایش پلاک عمیق (بیش از چهار تا شش میلی‌متر) ممکن است به عمل جراحی فلاپ احتیاج شود، زیرا باقی‌ماندن پلاک‌ها زمینه را برای ایجاد عفونت و تخریب استخوان فراهم می‌کند.

در این تکنیک لثه را از روی استخوان بلند کرده و سپس در محلی جدید یا در وضعیتی جدید از نو بخیه می‌زنند تا تمیز نگه داشتن آن راحت باشد



:: برچسب‌ها: بیماری , لثه ,
:: بازدید از این مطلب : 48
تاریخ انتشار : جمعه 21 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
حسام‌الدین آشنا؛ مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی در آیین رونمایی از جلد دوم کتاب حقوق مطبوعات زنده‌یاد دکتر معتمد نژاد به بیان نکاتی پیرامون اظهارات اخیر رئیس قوه قضائیه پرداخت.
به گزارش مشرق به نقل از معاونت مطبوعاتی(pressexpo.ir)؛ حسام‌الدین آشنا در نشست رونمایی از کتاب «حقوق مطبوعات» پیرامون ویژگیهای دکتر کاظم معتمدنژاد اظهار داشت: مرحوم معتمد‌نژاد از معدود اساتید علوم انسانی بود که از برنامه های پژوهشی شخصی برخوردار بود. وی بنیان گذار بسیاری از حوزه های تخصصی در رشته علوم ارتباطات بود و در عرصه مطبوعات و روزنامه نگاری مدیون این استاد برجسته هستیم. در حقیقت بقای دانش ارتباطات وابسته به این شخصیت است و اگر او نبود شاید دانش ارتباطات به این شکل در کشور وجود نداشت و نکته دیگر آن که ارتقای این دانش هم محصول عملکرد اوست.

مشاور رییس جمهور در این نشست همچنین نکاتی در خصوص انتقاد رئیس قوه قضائیه از واگذاری رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای مطبوعات به اهالی مطبوعات مطرح کرد.

وی گفت: رییس‌جمهور در مراسم گشایش نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریهای امسال خواهان آن شد که کار رسانه ها تا آنجا که ممکن است به اهالی رسانه واگذار شود و اعلام کرد که «... دولت به دنبال تدوین لایحه نظام رسانه ای است تا تخلفات حرفه ای در همین نظام رسیدگی شود. ... نباید هر کاری را به قاضی و دادگاه سپرد و باید به دنبال مسیرهای کم خرج تر و حرفه ای تر باشیم.» این اظهارنظر رئیس جمهور با انتقاد رئیس قوه قضائیه مواجه شد و  ایشان سپردن تشخیص تخلفات مطبوعاتی به اهالی مطبوعات را خام و غیر حقوقی دانسته و استدلال کردند که «... تشخیص جرم با قاضی است و ارجاع آن به غیر قاضی و تحمیل آن بر قاضی، خلاف شرع است.» همچنین اعلام کردند که «... ارجاع به کارشناس برای تشخیص موضوع و نظر مشورتی مانعی ندارد. در نظام پزشکی نیز همین گونه است و آرای هیئت های بدوی نظام پزشکی طبق قانون، یک نظر مشورتی کارشناسی و تخصصی است. اگر غیر از این باشد خلاف شرع و قانون است.»

مشاور رییس جمهور تاکید کرد: در خصوص این گفت و گو، چند نکته قابل توجه وجود دارد:

1 – سخن رئیس جمهور در مورد تخلفات حرفه ای است نه جرائم. بدیهی است که تشخیص این  تخلفات از سوی متخصصان آن حرفه بهتر و دقیق تر از غیرمتخصصان است. این اظهار نظر رئیس جمهور که «بسیاری رموز در حوزه رسانه است که یک حقوقدان برجسته یا قاضی به زوایای آن آشنا نیست.» حاکی از آن است که ایشان، کار مطبوعات را کار حرفه ای و تخصصی می داند.

2 – شناسایی اموری به عنوان تخلف حرفه ای و رسیدگی به آنها در یک نهاد حرفه ای، نه تنها منافاتی با رسیدگی به جرایم در مراجع قضایی ندارد بلکه، در کلیه نظاماتی که برای رسیدگی به تخلفات حرفه ای ایجاد شده اند، ارجاع جرائم به مراجع قضائی، الزامی است. نباید فراموش کرد که نظامات حرفه ای به موجب قانون ایجاد می شوند و تخلفات حرفه ای در آن تعریف می شود.

3– «بازنگری در قوانین در جهت کاهش عناوین جرایم و کاهش استفاده از مجازات زندان» بند 14 سیاست های کلی در خصوص امنیت قضایی است که در تاریخ 5/9/1385 در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است. در واقع، قضازدایی از امور و کاستن از حجم سنگین مراجعات به مراجع قضایی، اصولآ باید از جانب قوه قضائیه دنبال شود و سایر قوا نیز بدان تشویق شوند. بنابراین، ایجاد نظام های حرفه ای رسیدگی به تخلفات، امری است که نه تنها در حوزه مطبوعات بلکه در سایر حوزه ها نیز باید پیگیری شود.

4– آرای مراجع  رسیدگی به تخلفات حرفه ای، کارشناسی یا مشورتی نیست. در واقع، بر خلاف نظر رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه «آرای هیئت های بدوی نظام پزشکی طبق قانون، یک نظر مشورتی کارشناسی و تخصصی است. اگر غیر از  این باشد خلاف شرع و قانون است» طبق ماده 35 قانون سازمان نظام پزشکی مصوب 1383، هیئت های انتظامی بدوی پزشکی، در خصوص تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلان حرفه پزشکی و وابسته به پزشکی، مسئولیت رسیدگی را بر عهده دارند و در خصوص تخلفات غیر صنفی و غیرحرفه ای و جرائم شاغلان به حرفه پزشکی و وابسته پزشکی، در صورت درخواست مراجع ذی صلاح قضائی، نظر کارشناسی و تخصصی به آنها ارائه می کنند. اعضای هیئت های رسیدگی بدوی و تجدیدنظر و هیئت عالی انتظامی که نظارت بر دو هیئت مذکور را بر عهده دارد به جز یک نفر که قاضی است، همگی از صنف پزشکی هستند.
5– در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان اعم از آسیایی و آفریقایی و اروپایی و اعم از اسلامی و غیر اسلامی، نهادهای حرفه ای مطبوعات وجود دارد که با صلاحیت های کم و بیش مشابه، امور صنفی و حرفه ای مطبوعات و روزنامه نگاران را تعقیب و بر عملکرد حرفه ای و مسئولانه آنها نظارت می کنند. رسیدگی تخصصی، بدون هزینه و سریع به تخلفات حرفه ای، آن هم از سوی خود اصحاب رسانه، هزینه های سنگین برخورد  با رسانه ها و مطبوعات را از دوش دولت و قوه قضائیه به دوش خود آنها منتقل کرده است


:: برچسب‌ها: مشاور , رییس جمهور , قوه قضاییه ,
:: بازدید از این مطلب : 84
تاریخ انتشار : جمعه 21 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

خبر

گزاری میزان-گروه سیاسی:  در هفته ای که گذشت، سپهر سیاسی ایران همچون هفته های گذشته خالی از حواشی و اخبار داغ نبود؛ در این بسته خبری توجه شما مخاطبان گرامی را به این اتفاقات و اخبار جلب می‌کنیم:
 
آن فرد(ترامپ) در دوران تبلیغات حرفهای بزرگتر از دهانش میزد
 
سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  با بیان اینکه آثار کار شهید مقدم تا ابد باقی است تصریح کرد:  آن فرد جدیدی که این روزها به صحنه قدرت آمده در دوره تبلیغات حرفهای بزرگتر از دهانش می زد که اگر من بودم در برابر دستگیری ملوانان در خلیج فارس چنین میکردم و چنان می کردم؛ در موقع تبلیغات ایشان شکر زیادی خوردند؛ بگذار از راه برسی بعد از فرماندهان بپرس که در خلیج فارس آن نیروها چه بلایی بر سر خود در قایق ها آوردند. 
 
 
برگزاری رزمایش ویژه تفنگداران دریایی
 
امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دریا نیز یکی از مولفه‌های پر قدرت توسعه و آبادانی کشور است که مقام معظم رهبری فرمودند باید از آن استفاده کنیم گفت: رزمایش تفنگداران دریایی به طور ویژه برگزار می‌شود.
توازن تحولات در منطقه به نفع مقاومت تغییر کرده است
 
علی اکبر ولایتی با بیان اینکه اگر بر اساس طراحی آمریکا دولت ترک‌های سوریه در رقه تشکیل شود، خطری برای ترکیه خواهد بود اظهار کرد: هم اکنون توازن تحولات در منطقه به نفع مقاومت تغییریافته و انتخاب میشل عون به ریاست جمهوری لبنان نیز این تغییر را تقویت کرده است.
 
 
طیب نیا سه بار به کمیسیون احضار شده اما نیامده است
 
حسن حسینی شاهرودی دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه آمدن وزیر اقتصاد به کمیسیون در دستور کار است تا به چندین سوال پاسخ دهد گفت: طیب نیا طی یک ماه گذشته سه بار دعوت شده بود اما در جلسه کمیسیون حاضر نشد.
 
 
نتیجه انتخابات آمریکا اثری در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران ندارد
 
حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با اعلام اینکه امروز دیگر آمریکا به هیچ وجه بیش از گذشته توانایی استفاده از ایران‌هراسی و ایجاد اجماع جهانی بر علیه ایران را ندارد، افزود: سیاست ایران در تعامل سازنده با جهان و شکسته شدن تحریم‌های هسته‌ای، روابط اقتصادی ایران با همه کشورها را یک مسیر رو به رشد و برگشت ناپذیر قرار داده است.
 
 
موضوع مستخدم منزل آقای صالحی ظاهرا به خیر گذشته است
 
ابوالفضل حسن بیکی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موضوع مستخدم منزل آقای صالحی، الحمدلله ظاهرا به خیر گذشته است؛ اما با توجه به پیشرفت های پرشتاب فناوری و تکنولوژی به ویژه در حوزه تجهیزات و دوربین های بسیار کوچک که اغلب در اختیار سیستم های جاسوسی دنیا قرار دارند، هنوز نمی توان با قاطعیت گفت این فردی که در منزل رئیس سازمان انرژی اتمی رفت و آمد داشته، از آن ابزارها استفاده کرده است یا خیر.
 
 
آمریکا موصل را به گروگان انتخابات خود درآورده است
 
سردار جزایری با بیان اینکه در هیات حاکمه ‌آمریکا اراده‌ای برای نابودی داعش وجود ندارد، گفت: سیاست قطعی نظام سلطه دامن زدن به درگیریها در جهان اسلام برای انحراف افکار عمومی از غده سرطانی رژیم صهیونیستی است از این رو دولت آمریکا می کوشد با کوچاندن گروهک تروریستی داعش از موصل عراق به سمت مرزهای شرقی سوریه مانع از نابودی کامل آنها شود.


:: برچسب‌ها: سیاست , ایران , هفته گذشته ,
:: بازدید از این مطلب : 65
تاریخ انتشار : جمعه 21 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
اخیرا یک منبع در وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که نیروی دریایی روسیه برای حمله به مواضع تروریست های داعش در استان حلب سوریه آماده می شود.
بوگدانوف پیام مهم روسیه به سید حسن نصرالله
به این مطلب امتیاز دهید
93.8% 6.3%

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از روزنامه النشره، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که طی ساعات آینده گروه های تروریستی در حلب را با موشک های بالدار کروز هدف قرار خواهد داد.

 

به نوشه النشره، بعد از این اعلام وزارت دفاع روسیه، "میخاییل بوگدانوف" نماینده ویژه پوتین در خاورمیانه با "سید حسن نصرالله" بعد از دیدار با ظریف در بیروت تماس تلفنی برقرار کرد و پیام مهمی به نصرالله داد.

 

بنا بر این گزارش، این تماس تلفنی همزمان با خبر دادن ایران از بسته شدن پرونده حلب طی دو ماه آینده صورت می گیرد.

 گفتنی است که اخیرا یک منبع در وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که نیروی دریایی روسیه برای حمله به مواضع تروریست های داعش در استان حلب سوریه آماده می شود.

این منبع تصریح کرد، حمله به مواضع گروه های مسلح در مناطق حومه حلب با استفاده از موشک های کروز و هواپیماهای عرشه ای صورت خواهد گرفت.


وی تأکید کرد، به منظور جلوگیری از بروز تلفات در میان غیرنظامیان، خود شهر حلب هدف این حملات موشکی قرار نخواهند گرفت.


روسیه تاکنون چندین بار با موشک های کروز مواضع تروریست ها در سوریه را بمباران کرده است که طی آن، ده ها هدف منهدم شد.



:: برچسب‌ها: روسیه , سید حسن نصرالله , سوریه ,
:: بازدید از این مطلب : 101
تاریخ انتشار : جمعه 21 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، تحلیل معظم له درباره دلیل اقبال مردم به دونالد ترامپ را منتشر کرده است.

در ادامه بخش هایی از سخنان اخیر رهبر انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آمده است؛

*این مناظره‌ی دو نامزد [ریاست جمهوری] آمریکا را دیدید؟ حقایقی که اینها بر زبان راندند دیدید؟ شنیدید؟ اینها آمریکا را افشا کردند.

چند برابر چیزهایی را که ما میگفتیم و بعضی باور نمیکردند و نمیخواستند باور کنند، خود اینها گفتند. و جالب این است که آن که صریح‌تر گفت، بیشتر مورد توجّه مردم قرار گرفت. آن مرد چون واضح‌تر گفت، صریح‌تر گفت، مردم_آمریکا بیشتر به او توجّه کردند. طرف مقابل گفت این پوپولیستی کار میکند؛ عوام‌گرایانه، چرا عوام‌گرایانه؟ برای خاطر اینکه حرفهایش را مردم نگاه میکردند، میدیدند درست است؛ در واقعیّات زندگی خودشان آن را میدیدند. ارزشهای انسانی در آن کشور نابودشده و لگدمال‌شده است؛ #تبعیض_نژادی وجود دارد.

*همین چند روز قبل از این آن مرد در تبلیغات انتخاباتی‌اش ایستاد و گفت شما اگر رنگین‌پوست هستید، اگر سیاه‌پوست و سرخ‌پوست هستید، در خیابانهای نیویورک و شیکاگو و واشنگتن و کالیفرنیا و غیرذلک وقتی راه میروید، نمیتوانید مطمئن باشید که تا چند دقیقه‌ی دیگر زنده‌اید. شما ببینید! این حرف را کسی دارد میزند که انتظار دارد چند روز دیگر برود در کاخ سفید، بنشیند آمریکا را اداره کند. #نژادپرستی_آمریکا یعنی این.

فقر_آمریکایی‌ها را [هم گفت]. گفت ۴۴ میلیون نفر در آمریکا گرسنه‌اند. او گفت و دیگران هم گفتند که کمتر از یک درصد مردم آمریکا مالک نود درصد ثروت آمریکا هستند. ارزشهای انسانی در آنجا لگدمال شده است؛ تبعیض، اختلاف، نژادپرستی، لگدمال کردن حقوق بشر.



:: بازدید از این مطلب : 63
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

خبر گزاری تسنیم: بیش از سه سال است که مراسم پیاده‌روی اربعین با شور و شکوه خاصی درکشور ایران به خصوص خوزستان برگزار می‌شود. دراین ‌سال‌ها مرزهای جهان به عشق امام حسین (ع) با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها معنای واقعی خود را از دست دادند. همه مرزهای جهان مانند ‌برآده‌های آهن که جذب قطب‌های مثبت و منفی آهن‌ربا می‌شوند؛ جذب خاک کربلا و ضریح حضرت اباعبدالله حسین شدند و میلیون‌ها شهروند از سراسر این کره خاکی با حضور در اربعین؛ حماسه‌ای جاودان و موثر به یادگار می‌گذارند.

 
بدون شک برخورداری از وضعیت جسمانی سالم و رعایت نکات بهداشتی از نکات ضروری برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین است که زائران شرکت‌کننده در مراسم برای حفظ سلامتی خود و سایر زائران حاضر در مراسم پیاده‌روی اربعین باید آن‌ها رارعایت کنند.
 
علی خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراهواز، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و اصحاب این امام بزرگوار اظهار داشت: زائران گرامی که قصد شرکت در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین را دارند باید برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار مسائل و نکات بهداشتی موردنیاز را رعایت کنند.
گزاری تسنیم: بیش از سه سال است که مراسم پیاده‌روی اربعین با شور و شکوه خاصی درکشور ایران به خصوص خوزستان برگزار می‌شود. دراین ‌سال‌ها مرزهای جهان به عشق امام حسین (ع) با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها معنای واقعی خود را از دست دادند. همه مرزهای جهان مانند ‌برآده‌های آهن که جذب قطب‌های مثبت و منفی آهن‌ربا می‌شوند؛ جذب خاک کربلا و ضریح حضرت اباعبدالله حسین شدند و میلیون‌ها شهروند از سراسر این کره خاکی با حضور در اربعین؛ حماسه‌ای جاودان و موثر به یادگار می‌گذارند.
 
بدون شک برخورداری از وضعیت جسمانی سالم و رعایت نکات بهداشتی از نکات ضروری برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین است که زائران شرکت‌کننده در مراسم برای حفظ سلامتی خود و سایر زائران حاضر در مراسم پیاده‌روی اربعین باید آن‌ها رارعایت کنند.
 
علی خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراهواز، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و اصحاب این امام بزرگوار اظهار داشت: زائران گرامی که قصد شرکت در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین را دارند باید برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار مسائل و نکات بهداشتی موردنیاز را رعایت کنند.
وی افزود: زائران ابتدا باید قبل از شروع سفر در مورد بیماری‌های مختلفی که ممکن است که در طول سفر با آن مواجه شوند با پزشک خود مشورت کنند. بیماران قلبی عروقی، تنفسی و دیابتی که قصد شرکت در مراسم اربعین را دارند حتما داروهای مورد نیاز خود را قبل از خارج شدن از مرز تهیه و در اسباب سفر خود جاسازی کنند.
 
 
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بهداشت فردی را یکی از نکات مهم بهداشتی عنوان کرد و گفت: زائران باید به طور مرتب دست‌های خود را با آب و صابون بشویند، البته برای حفظ سلامتی و جلوگیری از بیماری دست‌های خود را خیس سپس آن‌ها را صابونی کنند.بعد از شستن کف دست‌ها با یکدیگر حتما آن‌ها را با دستمال تمیز خشک کنند و باهمان دستمال شیر آب را بسته و آن را بلافاصله در سطل زباله بیاندازند.
 
وی افزود: زائران حتما به رعایت آداب و بهداشت تنفسی توجه داشته باشند و به توصیه‌های بهداشتی از قبیل پوشاندن دهان و بینی خود هنگام عطسه و سرفه با دستمال تمیز یا قسمت بالای آستین برای جلوگیری از ورود آلودگی در فضا، خودداری از دست دادن و بوسیدن و در آغوش گرفتن افراد مشکوک به بیماری تنفسی، فاصله گرفتن به میزان 1 تا2 متر از افراد دچار بیماری تنفسی و استفاده از ماسک توجه کنند.
خدادادی با بیان اینکه چنانچه با فردی مواجه شدید که دارای علائم بیماری شبیه آنفولانزا (تب، سرفه و گلودرد) بود ضمن رعایت اصول حفاظت فردی یعنی استفاده از دستمال یا ماسک آن‌ را به ماموران بهداشتی اطلاع دهند، گفت: در زمان بروز پدیده گرد و غبار باید نکات بهداشتی مورد نیاز را حتما رعایت کنند تا از بروز هرگونه بیماری تنفسی، قلبی و رویوی در امان باشند.
 
وی تصریح کرد: در زمان بروز پدیده گرد و غبار اقداماتی از قبیل استفاده از ماسک‌های فیلتردار،استقرار در مکان‌های بسته و بستن درب و پنجره محل اسکان را رعایت کنند همچنین افرادی  که مشکلات تنفسی، قلبی و رویوی دارند برای استفاده از ماسک با پزشک خود مشورت کنند.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه زائران ماسک‌های خود را از داروخانه‌های مجاز تهیه کنند، افزود: زائری که سابقه بیماری آسم دارند درمان همیشگی آسم خود را ادامه دهد و درصورت عدم بهبود وضعیت در اولین فرصت به پزشک خود مراجعه کنند.
 
وی گفت: زائران حتما برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی و آب آشامیدنی استفاده از پوشش مناسب برای مواد غذایی آماده مصرف ضروری است. انتخاب آگاهانه مواد غذایی سالم و بهداشتی در سلامت زائران و کاهش خطرات بیماری‌های قابل انتقال به وسیله مواد غذایی را تضمین می‌کند وزائران باید در طول سفر از مصرف سالادها و سبزی خام، گوشت مرغ و ماهی کم پخته شده، غذاهای دوبارگرم شده به خصوص ماهی و گوشت و برنج، غذاهای نگه‌داری شده در دمای اتاق و محصولات لبنی از فبیل شیر، پنیر و بستنی پرهیز کنند.
وی افزود: زائران حتما در طول سفر از میوه‌های پوست‌دار استفاده کنند و قبل از مصرف به دقت آن‌ها را بشویند تا از ورود مواد آلوده به بدن جلوگیری شود.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان‌کرد: بیشترین و ضروری‌ترین ماده‌ای که انسان در طول سفر مصرف می‌کند، آب است. نوشیدن آب غیر بهداشتی یکی از عوامل اصلی بیماری‌های دستگاه گوارش در مسافرت است و در صورت عدم دسترسی به آب بهداشتی و سالم توصیه می‌شود که از آب جوشیده و آب سالم بسته بندی شده استفاده کنند.
 
وی به برخی نکات ضروری برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و حفاظت از پوست در مقابل آفتاب اشاره کرد و گفت: آسیب اشعه آفتاب با قرار گرفتن درمعرض آفتاب ظرف مدت زمان 15 دقیقه رخ می‌دهد لذا ضرورت دارد که زائران برای جلوگیری از بروز آفتاب سوختگی اقداماتی از قبیل استفاده از کرم ضدآفتاب بر روی قسمت‌هایی از پوست که درمعرض آفتاب قرار دارند، استفاده از ضد آفتاب 15 دقیقه قبل از بیرون رفتن از محل اسکان و تمدید کرم هر 2 ساعت یک‌بار را انجام دهند؛ البته استفاده از کلاه‌هایی با لبه پهن می‌تواند از صورت، چشم و گردن در برابر نور آفتاب حفاظت کند.
 
 
 
خدادادی  پوشیدن لباس آستین بلند را محافظی در برابر اشعه uv عنوان کرد و  گفت: زائران برای حمل وسایل شخصی از کوله پشتی استفاده کنند و فرد هنگام حمل کوله پشتی باید  مناسب‌ترین حالت به خود گرفته باشد به صورتی که شانه‌ها در راستای بدن قرار بگیرند.
ی با اشاره به توصیه‌های ایمنی و سلامت عمومی تاکید کرد: زائران آگاهی داشته باشند که حتما داروهای اختصاصی و مورد نیاز خود را حدقل برای مصرف 10 روز به همراه داشته باشند و همچنین دستگیره‌ها، شیر و شیلنگ توالت‌ها به دلیل نحوه استفاده از آن‌ها آلوده هستند بنابراین بعد از استفاده از توالت باید بلافاصله دست‌های خود را با آب و صابون بشوید.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: افراد سیگاری از  مصرف سیگار در اتاق‌ها، راهروها و فضاهای بسته اکیدا خودداری و همچنین زائران ضمن استفاده از میوه‌های از مصرف بیش‌ از اندازه میوه به خصوص موز کال پرهیز کنند.
 
وی ایمنی سفر برای سالمندان را از ضروریات دانست و گفت: سالمندان بسته‌های دارویی  را در کیف دستی خود قرار دهند تا از گم شدن و آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری شود


:: برچسب‌ها: توصیه , سفر , اربعین ,
:: بازدید از این مطلب : 76
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
به واسطه محتوای بالای اسیدهای چرب مفید که به بهبود گردش خون و کاهش کلسترول بد (LDL) کمک می کنند، ترکیب روغن زیتون و آب لیموی تازه به طور موثر از مسائل قلبی پیشگیری می کند.

اگر صبح همچنان خسته از خواب بیدار می شوید، حتی پس از خواب کافی شبانه، و در طول روز بدن خود را خالی از انرژی احساس می کنید، آن چه در ادامه ارائه می کنیم می تواند شرایط شما را تغییر دهد. امروز قصد داریم پتانسیل ترکیب آب لیموی تازه و روغن زیتون برای سم زدایی بدن و از بین بردن سموم و مواد زائد انباشته شده در بدن که می توانند عامل خستگی و احساس کمبود انرژی باشند را آشکار سازیم.

ترکیب انرژی‌زای آب لیموی تازه و روغن زیتون

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "هلثی لایف تریکس"، این ترکیب به شما در احیا و بازیابی نیروی بدن و احساس پر انرژی و مثبت بودن در طول روز کمک می کند. این روش سالیان متمادی است که در درمان مسائل مختلف سلامت به کار گرفته می شود.

روغن زیتون از اجزا اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است و سرشار از اسیدهای چرب مورد نیاز برای تنظیم سطوح کلسترول و از بین بردن سموم در بدن است. رومی ها و یونانی های باستان به ارزش ویژگی های دارویی این روغن پی برده بودند و آن را «طلای مایع» نامگذاری کردند. از این رو، گنجاندن روغن زیتون در رژیم غذایی می تواند فواید سلامت بی شماری را به همراه داشته باشد.

لیمو نیز یکی از سالم‌ترین میوه ها در جهان است که سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، و مواد مغذی ضروری است، و فواید سلامت جالب توجه ای را برای بدن انسان فراهم می کند. از این رو، ترکیب این دو ماده آثار قابل توجهی را در موارد زیر به همراه داشته است:

در برابر مشکلات روماتیسمی - ویژگی های ضد التهابی قوی ترکیب آب لیموی تازه و روغن زیتون در مورد مسائل روماتیسمی فوق العاده سودمند هستند. مصرف منظم این ترکیب به تسکین درد مفصلی منجر خواهد شد.

در برابر مشکلات قلبی عروقی - به واسطه محتوای بالای اسیدهای چرب مفید که به بهبود گردش خون و کاهش کلسترول بد (LDL) کمک می کنند، ترکیب روغن زیتون و آب لیموی تازه به طور موثر از مسائل قلبی پیشگیری می کند.

برای ایجاد تعادل در صفرای کبد و کیسه صفرا - کارشناسان مدعی هستند که مصرف ترکیب آب لیموی تازه و روغن زیتون هنگام صبح و به صورت ناشتا از رشد سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند. افزون بر این، مصرف یک لیوان آب، روغن زیتون، و آب لیموی تازه یک ساعت پیش از صبحانه می تواند به سم زدایی کبد، کلیه ها و کیسه صفرا کمک کند.

برای مبارزه با یبوست - ترکیب روغن زیتون و آب لیموی تازه همانند یک روان کننده برای مخاط دستگاه گوارش عمل می کند و از این رو، عملکرد کبد و کیسه صفرا را تحریک می کند. این ترکیب به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که سموم را از بین برده و بدن را پاکسازی می کند، به گوارش کمک می کند، و مواد زاید را از بین می برد.

پس مصرف روزانه آب یک لیموی تازه با یک قاشق روغن زیتون را فراموش نکنید.



:: برچسب‌ها: آب لیمو , روغن زیتون , سلامت ,
:: بازدید از این مطلب : 52
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
خبرگزاری میزان- در طول مبارزه های انتخاباتی در آمریکا توجه افکار عمومی به طور بی سابقه ای به روسیه منعطف شده بود.
 

روابط واشنگتن و مسکو با قدرت گرفتن ترامپ در آمریکا به کدام سو می‎رود؟به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،شبکه یورونیوز گزارش داد: در طول مبارزه های انتخاباتی در آمریکا توجه افکار عمومی به طور بی سابقه ای به روسیه منعطف شده بود.
 
از طرفی دولت روسیه به تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا متهم شده بود و از سوی دیگر مورد تمجید نامزد جمهوریخواهان قرار می گرفت. به همین دلیل بلافاصله پس از پیروزی دونالد ترامپ، این سوال مطرح شد که روابط دو کشور قدرتمند آمریکا و روسیه به کدام سو پیش می رود؟
 
یکی از اهالی مسکو می گوید: «به نظر من روابط بین روسیه و آمریکا بیش از گذشته عملگرایانه می شود به جای این که بر محور ایدئولوژی باشد.»
 
یکی دیگر از شهروندان مسکو می گوید: «به نظر من ترامپ از هیلاری بهتر است. چون او به روسیه نزدیکتر است.»
 
دونالد ترامپ، در مبارزه های انتخاباتی خود در اظهار نظری غیرمنتظره، از روسیه خواسته بود که با نفوذ در ایمیل های هیلاری کلینتون، ایمیل هایی را که گفته می شود گم شده اند پیدا کند.
 
کنستانتین اگرت، تحلیلگر سیاسی می گوید: «تفاوت بین ترامپ و پوتین شاید به اندازه تفاوت بین اوباما و پوتین باشد. از طرفی نباید فراموش کنیم که از یک نظر پوتین و ترامپ شبیه هم هستند. به همین دلیل شاید در نهایت هیچ توافقی به سرانجام نرسد. چون فلسفه این دو نفر در توافق ها، فلسفه همه یا هیچ است. مساله ای که تفاهم را غیرممکن می کند.»
 
بر خلاف سنت سیاسی حاکم در آمریکا که منافع این کشور را در تضاد با منافع روسیه تعریف می کند، دونالد ترامپ صراحتا از سیاست های روسیه دفاع می کرد و از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور ت مجیدمی کرد. ترامپ با تمجید از ولادیمیر پوتین گفته بود که او رهبری بسیار بهتر از باراک اوباما است. ولادیمیر پوتین هم دونالد ترامپ را فردی «بااستعداد» توصیف کرده بود.



:: برچسب‌ها: آمریکا , مسکو , روابط دو جانبه ,
:: بازدید از این مطلب : 73
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

زنجبیل به هضم غذا کمک می کند و از تعداد زیادی ناراحتی های معده از جمله حالت تهوع و نفخ نیز پیشگیری می کند. می توانید از شیرینی زنجبیلی، چای زنجبیل یا اضافه کردن مستقیم زنجبیل تازه به ماست و غذاهای سرخ کرده استفاده کنید.

به گزارش پارس نیوز، اگر وعده غذایی سنگین میل کنید، سریع غذا بخورید و یا غذایی سرشار از چربی بخورید دچار حالت پف کردگی یا پری می شوید که اصلا جالب نیست. بسیاری از پف کردگی ها و نفخ ها موقت و بی خطر هستند اما اگر همواره چنین حالتی دارید با پزشک صحبت کنید.

همچنین برای جلوگیری از نفخ غذاهایی هست که می توانند کمکتان کنند و می خواهیم در این مقاله آنها را به شما معرفی کنیم.

زنجبیل

زنجبیل یکی از درمان های شناخته شده برای بهبود ناراحتی معده است که جهت درمان نفخ و پف کردگی نیز به کار می رود. زنجبیل به هضم غذا کمک می کند و از تعداد زیادی ناراحتی های معده از جمله حالت تهوع و نفخ نیز پیشگیری می کند. می توانید از شیرینی زنجبیلی، چای زنجبیل یا اضافه کردن مستقیم زنجبیل تازه به ماست و غذاهای سرخ کرده استفاده کنید.

مارچوبه

در حالی که ادرار را دفع می کنید، نفخ را هم از بین ببرید. مارچوبه حاوی پروبیوتیک است که باکتری های خوب سیستم گوارش را حمایت می کند. ترکیب آن با خاصیت دفع مایعات از بدن کمک می کند نفخ از بین برود.

آب

اگر دچار نفخ شده باشیم آب بنوشیم؟ بله. اما از مصرف نوشیدنی های گازدار پرهیز کنید چون هم نفخ را بدتر می کند و هم موجب مشکلات معده می شوند. آب آشامیدنی کمک می کند همه چیز از بدنتان خارج شود. حتی می توانید به آبی که می نوشید قطعات خیار، پرتقال یا لیمو اضافه کنید تا طعم دار شود.

کرفس

جویدن کرفس درست مانند ورزش برای فک است اما روی از بین بردن نفختان نیز تاثیر دارد. کرفس را می توان به عنوان نیروی کمکی هضم استفاده کرد تا گاز روده را کنترل کند، چون مواد شیمیایی ای دارد که احتباس مایعات را کاهش می دهد.

شیر بادام

برخی از ما نمی توانیم لبنیات را تحمل کنیم و دلیلش هم مشکلی است که در هضم لاکتوز داریم. نوع گیاهی لبنیات می تواند جایگزین مناسبی باشد تا دیگر دچار نفخ نشوید. قند یا لاکتوز موجود در شیر می تواند باعث نفخ و درد شود. پروتئین های لبنیات می توانند باعث التهاب شوند که منجر به جمع شدن مخاط و احتباس مایعات می شود.

بوک چوی

سبزیجات برگ دار مانند بوک چوی می توانند به کاهش التهاب و ورم کمک کنند چون حاوی نیترات های خوراکی هستند که رگ های خونی را باز می کنند و جریان خون را در نقاطی که مایعات باید حذف شوند افزایش می دهند، مانند شکم ورم کرده. به علاوه، سبزیجات برگدار حاوی الکترولیت های منیزیم و پتاسیم هستند. اضافه کردن منیزیم و پتاسیم به برنامه غذایی می تواند به متعادل کردن مواد معدنی و جلوگیری از نگه داشتن مقدار زیادی سدیم توسط بدن کمک کند.

کفیر و ماست

اگر با مصرف لبنیات مشکلی ندارید کفیر را که یک نوع تخمیر شده از شیر است و ماست را امتحان کنید. هر دو حاوی پروبیوتیک هستند که برای شکم، بدن و نفخ مفید است. کفیر و ماست باکتری های خوب درون روده را بهبود می دهند که باعث می شود عملکرد سیستم گوارش بهتر شود.

خیار

خیار از بیرون ترد است و در داخل 96 درصد از آب تشکیل شده است. این پای ثابت سالاد ها به خارج کردن ورم و نفخ از بدن کمک می کند. خیار همچنین حاوی فیبر است که به نرم تر کار کردن مسیر گوارش کمک می کند. خیار را فقط برای سالاد استفاده نکنید. آن را به عنوان میان وعده و در ساندویچ ها نیز به کار بگیرید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی برای از بین بردن نفخ و ورم بسیار مفید است. گوجه فرنگی سرشار از پتاسیم است که به متعادل ساختن سطح سدیم در بدن کمک می کند، در نتیجه وزن آب بدن کاهش می یابد.

رازیانه

این سبزی مدیترانه ای را به خاطر طعم شبیه به شیرین بیانش می شناسند. دفعه بعد که شکمتان دچار نفخ و ورم شد دانه هایش را بخورید یا چای رازیانه بنوشید. تحقیقات نشان داده رازیانه در کنار فواید بسیارش به کاهش گاز و ورم بسیار کمک می کند.

نعناع

وقتی دچار نفخ هستید یک فنجان دمنوش نعناع در کنار شامتان بنوشید. چای نعناع گزینه ای عالی برای شروع یک وعده است و گوارش را بهبود می دهد. نعناع یک گیاه درمانی است که برای بسیاری از مشکلات گوارشی به کار می رود از جمله ورم و نفخ معده.



:: برچسب‌ها: غذا , نفخ معده , ,
:: بازدید از این مطلب : 54
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایران در حال انجام اقداماتی برای خارج کردن مازاد آب سنگین تولید شده از این کشور است.

به گزارش افکارنیوز،  در حالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش روز چهارشنبه خود از وجود مازاد آب سنگین تولید شده در ایران فراتر از سقف تعیین شده در توافق هسته‌ای خبر داده است، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که ایران در حال انجام اقداماتی برای خارج کردن مازاد آب سنگین از این کشور است.

مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره تاکید کرد: این مساله مهم است که یادآوری کنیم ایران هیچ تلاشی برای مخفی کردن این مساله انجام نداده است.

رویترز افزود: این دومین بار است که میزان آب سنگین تولید شده در ایران بیشتر از سقف 130 تن تعیین شده در توافق هسته‌ای بوده است.

در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که از سوی رویترز مشاهده شده است، ایران بیش از 130.1 تن آب سنگین در اختیار دارد.

یک دیپلمات ارشد آگاه به مسائل هسته‌ای ایران نیز در این باره گفت: تهران قصد دارد تا مواد هسته‌ای حساس را طی روزهای آینده از کشور خارج کند تا سطح ذخایر مواد هسته‌ای را به سقف تعیین شده در توافق هسته‌ای بازگرداند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود درباره ایران بار دیگر تایید می کند که فعالیتهای هسته‌ای ایران در زمینه‌های مختلف از جمله غنی‌سازی، تحقیق و توسعه، بازطراحی راکتور آب سنگین اراک و تولید آب سنگین در چارچوب برجام ادامه دارد.



:: برچسب‌ها: آمریکا , آب سنگین , ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 61
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
سرلشکر باقری

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: در سال‌های گذشته ایران در منطقه حلب سوریه صنعت موشکی ساخت و موشک تولید کرد که در جنگ ۳۳روزه علیه رژیم صهیونیستی به کار رفت.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید طهرانی‌مقدم که در ستاد فرماندهی هوافضای سپاه برگزار شد، گفت: شهیدانی عزیز در ایجاد قدرت بازدارندگی و موشکی ایران شب و روز را نشناختند و گره‌های بزرگی را در این مسیر باز کردند و راه‌های پیموده نشده را پیمودند.

وی افزود: یکی از آن شهیدان، شهید گرانقدر طهرانی‌مقدم بود که گام‌های اساسی را در این مسیر برداشت.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: من از سال 1360 و عملیات طریق‌القدس شهید طهرانی‌مقدم را شناختم؛ جوانی مخلص و بی‌ادعا که بدون داشتن سابقه نظامی شبانه‌روز در ساختن ادوات جنگی و خمپاره‌ها کار کرد. وی توپخانه سپاه را سازماندهی کرد، توپخانه‌هایی که افسران چند سال برای آن درجه را می‌گذراندند و نیز باید 6 ماه دوره عالی توپخانه را می‌گذراندند تا پس از آن بتوانند هدایت قبضه توپ را بر عهده بگیرند، اما تمامی این مراحل در دست یک جوان ٢٢ساله قرار گرفته بود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: تاریخ نشان خواهد داد که شهید طهرانی‌مقدم چه کارهای بزرگی انجام داده است و آنچه در دفاع مقدس نمایش داده شده صرفاً مقدمات کار بوده است.

وی با ابراز "در دوران دفاع مقدس توازنی بین برد موشک‌های ما و دشمن وجود نداشت و در این زمینه شهید طهرانی‌مقدم خدمات بزرگی ارائه کرد"، اظهار داشت: وقتی موشک‌ها از سوریه و لیبی به‌تعداد اندکی وارد کشور شد و آنها دیگر اعلام عدم همکاری کردند، شهید طهرانی‌مقدم و همکارانش بودند که با هوش تمام و کمک الهی چگونگی استفاده از این موشک‌ها و ادوات را فرا گرفتند و استفاده کردند. همه این موشک‌ها هم به هدف می‌خورد.

سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه از ثمره این جهاد این بود که همه دانش‌های مورد استفاده در زمینه موشکی یک به یک حل می‌شد و جلو می‌رفت، گفت: قبل از شروع تست موشک، زیارت عاشورا و بعد از تست آن نیز نماز شکر می‌خواند و این از عمق اعتقاد بود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه خاطرنشان کرد: حرکت بااخلاص و حرکت جهادی بن‌بستی برای شهید طهرانی‌مقدم باقی نگذاشت. ما در حوزه موشکی گره‌های بزرگی داشتیم. همین کشورهایی که اعلام کردیم برای دادن موشک فخر می‌فروختند و سخت‌گیری می‌کردند، مانند سوری‌ها که می‌گفتند "انبارهای ما نگهبان روسی دارد و نمی‌توانیم موشک بدهیم"، لیبی هم می‌گفت کجا را باید بزنیم و کجا را نزنیم.

وی افزود: اما همین سوریه به جایی رسید که در سال‌های گذشته جمهوری اسلامی ایران در منطقه حلب صنعت موشکی برای سوریه ساخت و در این مجموعه صنعتی موشک تولید شد و در جنگ 33روزه علیه رژیم صهیونیستی به کار رفت و این همت و کار شهید طهرانی‌مقدم بود. به‌علت این اخلاص بود که همه او را دوست داشتند و با تمام توان وی را کمک می‌کردند. ما در دفاع مقدس و ستادکل نیروهای مسلح افتخار می‌کردیم اگر بتوانیم در جهت عکس‌های ماهواره‌ای و سؤالات اطلاعاتی او پاسخ داشته باشیم.

سرلشکر باقری تأکید کرد: در صنعت هوافضا شهید طهرانی‌مقدم را به‌عنوان همکار و راهنمای بزرگ قبول داشتند. این شهید گرانقدر می‌گفت که "چگونه است عده‌ای بی‌سروپا همانند صهیونیست‌ها برای جمهوری اسلامی ایران چنگ و دندان نشان می‌دهند و ما موشکی نداشته باشیم؟" و آن‌قدر مجاهدت کرد تا به موشک شهاب 3 رسید.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با ابراز "امروز با تلاش‌هایی که شده در زمینه موشکی خیلی جلوتر از زمان شهید طهرانی‌مقدم هستیم"، گفت: مسئله سوخت جامد موشکی از جمله موضوعات پیشرفته جهان است که دست هر کسی نیست، اما شهید طهرانی‌مقدم و یارانش تلاش خود را برای حل سوخت موشکی گذاشتند.

وی با تأکید بر "راه شهید طهرانی‌مقدم و شهدای گرانقدر ادامه دارد و با تمام توان و بدون ضعف و کاستی این راه را ادامه می‌دهیم"، تصریح کرد: پشت سر ولایت بدون تفسیر و تعبیر و بدون اظهارنظر را از شهید طهرانی‌مقدم یاد گرفتیم و باید به آن عمل کنیم و به دیگران هم یاد دهیم.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه اقتدار موشکی که شهید طهرانی‌مقدم پایه‌گذاری کرد  قابل قیاس با گذشته و حتی قابل قیاس با سال گذشته هم نیست، خاطرنشان کرد: حرکت آن‌قدر پرشتاب و سرعتی است که همه جهان کفر جمع شدند و چندین سیستم‌های ضدموشکی تولید کردند و نام‌های دهن پرکن می‌گذارند، اما نتوانستند بر سرعت، قدرت، دقت و فراگیری موشک‌های ما غلبه کنند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تأکید بر "توان موشکی ما به جایی رسیده که دشمنان نمی‌توانند تصمیم به تجاوز بگیرند"، افزود: هرچند در رأس این دشمن دیوانه‌ای به‌نام نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باشد که چند بار تا پای جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران بیاید، اما دوستانش مانع او شوند که جنگ به‌صلاح اسرائیل نیست. بله، همین طور است، جنگی که با جمهوری اسلامی ایران آغاز شود پایانش معلوم نیست، پایانش زمانی است که دشمنان ذلیلانه شکست را بپذیرند.

وی با اشاره به سخنان و ادعاهای رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در زمان تبلیغات انتخاباتی گفت: آن فردی که تازه به قدرت رسیده حرف‌های بزرگ‌تر از دهانش زده و در موقع تبلیغاتش شکر زیادی خورده است. ما به او می‌گوییم "بگذار از راه برسی، از فرمانده نیروی دریایی و فرماندهان آن روز بپرس که نیروهایت روی قایق‌ها به چه روزی افتادند". تهدید جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز و خلیج فارس به‌مانند شوخی است، همین اقتدار دریایی را در زمین و هوا و پدافند و نیروی قدس سپاه داریم.

سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنانش گفت: زمانی در سوریه مطرح شد که ما به‌عنوان عضوی از محور مقاومت در حال نبرد هستیم و باید موشک داشته باشیم که شهید طهرانی‌مقدم با تعداد اندکی از یارانش به آنجا رفت و آموزش‌های چندین ساله را در چند ماه فرا گرفت و زمانی که آنها اعلام عدم همکاری کردند طهرانی‌مقدم و یارانش یاد گرفته بودند که چگونه از این ادوات استفاده کنند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه به‌همت شهید طهرانی‌مقدم و یارانش افق آینده ایران و اسلام کاملاً روشن و مسیر ذلت دشمنان نیز کاملاً شفاف است، تصریح کرد: ملت شاید نداند در پنج سال گذشته کارهای بسیار عظیمی در شمال غرب کشور انجام شده و شاهد درگیری با دشمنان بوده‌ایم و دو حزب ورشکسته بعد از سال‌ها شروع به عملیات کردند و تلفاتی هم دادند و حالا اعلام می‌کنند که به کار سیاسی برمی‌گردند و در این عرصه امیدواریم با هوشمندی مسئولان به ذلت برسند.

وی افزود: ما می‌دانیم که اگر یک شب بخوابیم، دشمن بیدار است، لذا مراقب هستیم. ایران بدون هیچ چشمداشتی به یک وجب خاک همسایگان، منافع خود و اسلام را دنبال می‌کند و با رعایت تمام مبانی به مستضعفین در برابر تروریست‌ها و استکبار جهانی کمک و به آن افتخار می‌کند. کمک به حزب‌الله لبنان در حوزه موشکی و سایر ابعاد صورت گرفته و در همین راستاست و همین حزب‌الله که ایران به او کمک کرد، دیدید چگونه اسرائیل را به ذلت کشاند.

سرلشکر باقری اضافه کرد: نیروهای مسلح در امور کشوری دخالت نمی‌کنند، اما از مقامات کشور دعوت، تشویق و آنها را ترغیب می‌کنیم که راه نورانی شهدا را در پیش بگیرند و بهتر از گذشته در مسیر حرکت کنند که عزت ما در این مسیر است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: از مسئولان و مقامات می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی مدنظر فرمانده معظم کل قوا را پیاده کنند و آنچه خود داریم از بیگانه تمنا نکنند. شما ببینید مگر تولید دان مرغ و کنجاله یا چیزهای شبیه به آن سخت‌تر از تولید موشک زمین به زمین است که جوانان ما آن را ساخته‌اند؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از خدا می‌خواهیم آگاهی و درایت مسئولان بالاتر برود و توفیق پیدا کنند در هر دوره‌ای از مسئولیت که رأی می‌آورند، چه چهار سال و چه هشت سال بعد از آن بتوانند بگویند از کجا به کجا رسیدیم و چه‌کارهایی برای مردم انجام دادند و چه مشکلاتی از مردم را حل کردند. این ملت لیاقت بهتر از اینها را دارد و باید برای عزت و موفقیت این ملت شبانه‌روز تلاش کرد.



:: برچسب‌ها: ایران , تهدید , آمریکا , تنگه هرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 68
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

جمهوری، گفت که وی قصد دارد پیش نویس قانونی را برای تروریست دانستن اخوان المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی، به جریان بیندازد. 

اولین تصمیم خطرناک ترامپ

وی اظهار داشت: این پیش نویس به دلیل تأیید نشدن آن از سوی کاخ سفید، چندین سال در کنگره بلاتکلیف ماند، زیرا باراک اوباما از اخوان حمایت می کرد.

به گزارش برنا به نقل از العالم، فارس خاطرنشان کرد: ترامپ اخوان المسلمین را از خطرناکترین گروه هایی می داند که از تفکرات افراطی حمایت می کنند، به همین دلیل خواستار اقدام نظامی علیه این گروه است، و نه انزوای سیاسی آن، مانند اقدامات هیلاری کلینتون و اوباما



:: برچسب‌ها: ترامپ , آمریکا , اخوان المسلمین ,
:: بازدید از این مطلب : 59
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

رئیس اورژانس کشور بیان کرد: 88 مجروح حادثه تروریستی سامرا شب گذشته ساعت 1 بامداد به تهران منتقل شدند.

به گزارش قدس آنلاین، پیر حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو باباشگاه خبرنگاران جوان؛  با بیان اینکه ۸۸ مجروح حادثه سامرا به وسیله ۲ هواپیمای اعزامی اورژانس به تهران منتقل شدند، گفت: تمامی مجروحان پس از ورود به کشور به وسیله ۲۰ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس تا ساعت ۳ به ۱۱ بیمارستان سطح تهران منتقل شدند.  
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به آمادگی بیمارستان تروما در تهران مصدومین بر اساس شرایط و توانایی بیمارستان ها منتقل شدند و لازم به ذکر است از همه بیمارستان ها برای اطلاع از چگونگی به وضع بیماران بازدید شد.  
رئیس اورژانس کشور اظهار داشت: بیماران در بهترین شرایط و سریع‌ترین زمان به بیمارستان ها منتقل شده و خوشبختانه حال همه آنها رو به بهبودی است به طوری که بسیاری از آنها امروز و فردا مرخص می‌شوند و فقط تعداد کمی از آنها نیاز به مراقبت های ویژه دارند.  
کولیوند یادآور شد: از ۱۱ مجروحی که در بیمارستان های بغداد و کاظمین بستری بودند، ۳ نفر مرخص شدند، حال سه نفر رو به بهبودی است و پنج نفر باقیمانده وضعیت خوبی ندارند.  
رئیس اورژانس کشور یادآور شد: در حال حاضر پزشکان ایرانی برای رسیدگی به وضعیت بیماران بستری در کشور عراق حضور دارند اما در صن ورت لزوم، جراحاو متخصصان مورد نیاز هم اعزام می‌شوند.



:: برچسب‌ها: سلامت , مجروحین , سامرا ,
:: بازدید از این مطلب : 51
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

6 خاصیت شگفت آور سرکه سیب!

سرکه از قرن‌ها پیش تاکنون در آشپزی و خانه‌داری کاربردهای متنوعی داشته است. به‌علاوه، از سرکه در درمان‌های سنتیِ قدیمی استفاده می‌شده است و اقوام مختلف از آن برای درمان هر نوع بیماری و مشکل جسمی کمک می‌گرفتند. یکی از پرکاربردترین انواع سرکه در درمان‌های طبیعی، سرکه سیب است.

6 خاصیت شگفت آور سرکه سیب!

می‌گویند که خواص سرکه سیب بسیار است مانند کاهش وزن و کاهش سطح قند خون، بهبود علائم انواع دیابت‌ها نیز مورد تأیید تحقیقات علمی قرار گرفته‌اند. در ادامه به معرفی شش فایده‌ی درمانی سرکه سیب می‌پردازیم که مورد تأیید تحقیقات علمی هم قرار گرفته‌اند.

۱. سرکه سیب سرشار از استیک اسید است که تأثیرات بیولوژیکی مهمی دارد

سرکه، حاصل فرایندی دو مرحله‌ای است که شباهت بسیاری با نحوه‌ی تهیه‌ی الکل دارد. سیب لهیده در اولین مرحله با مخمر ترکیب می‌شود تا قندهای آن تخمیر شده و به الکل تبدیل شوند. در مرحله‌ی دوم، باکتری‌هایی به این ماده‌ی الکلی افزوده می‌شوند که الکل سرکه را تخمیر کرده و به استیک اسید تبدیل می‌کنند که ترکیب اصلی فعال و مؤثر در سرکه است. سرکه سیب طبیعی و تصفیه نشده حاوی مادر سرکه (ماده ای لزج که شامل باکتری‌های تولید کننده‌ی استیک و مقداری سلولز است) رشته‌های پروتئین‌ها، آنزیم‌ها و باکتری‌های سودمندی است که باعث می‌شوند سرکه را به صورت تیره و لرت‌دار ببینید.

بعضی افراد اعتقاد دارند که اتفاقا همین مادر سرکه است که خواص درمانی متعددی دارد، اما هنوز تحقیقات علمی این موضوع را تأیید نکرده‌اند. یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ سیب تنها دارای ۳ کالری است که خیلی کم است. البته ویتامین‌ها و املاح معدنی چندانی در این ماده وجود ندارند، ولی سرکه سیب حاوی مقدار اندکی پتاسیم هم است. سرکه سیب باکیفیت همچنین اسید آمینه‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی هم در خود دارد.

2. سرکه سیب بسیاری از باکتری‌ها را از بین می‌برد

سرکه می‌تواند عوامل بیماری‌زا، از جمله باکتری‌ها را از بین ببرد. سرکه از قدیم‌الایام به‌ صورت سنتی برای پاکسازی و ضدعفونی کردن، درمان قارچ‌های ناخن، شپش، زگیل و عفونت‌های گوش مورد استفاده قرار می‌گرفته است، هرچند که بسیاری از این کاربردها در حال حاضر مورد تأیید تحقیقات علمی قرار نگرفته‌اند. بقراط، پدرِ پزشکیِ نوین در دو هزار سال پیش از سرکه برای ضدعفونی زخم‌ها بهره می‌گرفت. از سرکه همچنین به عنوان نگهدارنده‌ی مواد غذایی هم استفاده می‌شده است و تحقیقات علمی هم نشان می‌دهند که سرکه مانع از رشد باکتری‌هایی مانند E.coli در مواد غذایی می‌شود و از فساد آنها نیز جلوگیری می‌کند. اگر به دنبال روشی طبیعی برای حفظ مواد غذایی خود هستید، پس سرکه‌ سیب می‌تواند فوق‌العاده سودمند باشد. همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که با استعمال سرکه سیبِ رقیق روی پوست خود می‌توانید جوش صورت را درمان کنید، ولی هنوز هیچ تحقیقات علمی این خاصیت سرکه را تأیید نکرده است. خلاصه اینکه ماده‌ی اصلی سرکه، یعنی استیک اسید می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و مانع از رشد و تکثیر آنها در سطح مضر و خطرناک شود. در طول تاریخ از سرکه به عنوان ضدعفونی‌کننده و همچنین نگهدارنده‌ی مواد غذایی استفاده می‌شده است.

3. سرکه سیب سطح قند خون را کاهش می‌دهد و با دیابت‌ مبارزه می‌کند

تاکنون موفقیت‌آمیز‌ترین کاربرد سرکه در کمک به بیماران مبتلا به دیابت‌ تیپ ۱ و ۲ شناخته شده است. دیابت تیپ ۲ خود را با افزایش میزان قند خون، یا به صورت مقاومت در برابر انسولین یا ناتوانی در تولید انسولین، نشان می‌دهد. با این حال حتی افرادی که به دیابت هم مبتلا نیستند نیز از مشکلات و عوارض ناشی از افزایش قند خون مصون نخواهند بود و افزایش قند خون هم یکی از دلایل اصلی پیری و بیماری‌های مزمن دیگر شناخته می‌شود. به همین خاطر، حفظ تعادل قند خون برای همه‌ی انسان‌ها بسیار سودمند و ضامن سلامتی آنهاست.

موثرترین و سالم‌ترین روش در حفظ تعادل قند خون، اجتناب از مصرف کربوهیدرات و قند است، اما خواص سرکه سیب در کاهش قند خون ثابت شده است. خواص متعدد سرکه‌ در بهبود عملکرد انسولین و میزان قند خون اثبات شده است:

  • افزایش حساسیت انسولین هنگام صرف وعده‌های غذایی پرکربوهیدرات از ۱۹ تا ۳۴ درصد و کاهش قابل‌توجه گلوکز خون و واکنش‌های انسولین.
  • کاهش قند خون تا ۳۴ درصد هنگام صرف ۵۹ گرم نان سفید.
  • مصرف ۲ قاشق چای‌خوری سرکه‌ سیب قبل از خواب می‌تواند قند خون ثابت بدن را تا ۴ درصد کاهش بدهد.
  • تحقیقات متعدد دیگری نشان می‌دهد که جذب سرکه در موش‌ها و انسان‌ها حساسیت انسولین را افزایش می‌دهد و هنگام صرف غذا قند خون را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

به همین دلایل، برای افراد مبتلا به دیابت‌های تیپ ۱ و ۲، آنهایی که در آستانه‌ی ابتلا به دیابت هستند و همچنین افرادی که می‌خواهند سطح قند خون خود را بنا به دلایل دیگری در حالت عادی نگه دارند استفاده از سرکه در رژیم غذایی بسیار سودمند است. اگر در حال حاضر از داروهای کاهش قند خون استفاده می‌کنید، قبل از افزایش مصرف سرکه‌ سیب با دکتر خود مشورت کنید.


۴. سرکه‌ی با ایجاد احساس سیری به کاهش وزن کمک می‌کند

با توجه به اینکه سرکه سطح قند خون و انسولین را کاهش می‌دهد، پس می‌توان انتظار داشت که در کاهش وزن نیز سودمند باشد. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که سرکه احساس سیری را افزایش می‌دهد و به همین خاطر، به شما کمک می‌کند تا کالری‌ کمتری مصرف کنید و عملا می‌تواند موجب کاهش وزن‌تان بشود.

سرکه در کنار غذاهای مملو از کربوهیدرات می‌تواند احساس سیری را در شما افزایش بدهد و به شما کمک کند که ۲۰۰ تا ۲۷۵ کالری کمتر در طول روز جذب بدن‌تان کنید. کاهش جذب کربوهیدرات به معنی کاهش وزن در طول زمان است. تحقیقات در افراد خیلی چاق نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به کاهش چربی شکم و دور کمر، کاهش تری گلیسیرید خون و همچنین کاهش وزن منجر می‌شود.

  • ۱۵ میلی‌گرم (۱ قاشق چای‌خوری): کاهش ۱،۲ کیلوگرم وزن
  • ۳۰ میلی‌گرم (۲ قاشق چای‌خوری): کاهش ۱،۷ کیلوگرم وزن

البته توجه داشته باشید که این تحقیق در طی ۱۲ هفته بوده است، پس تأثیر واقعی کاهش وزن سرکه نسبتا پایین است. لازم به ذکر است که اضافه/کم کردن یک ماده‌ی غذایی به ندرت تأثیر قابل‌توجهی در وزن افراد خواهد داشت. کاهش وزن با کلِ رژیم غذایی/ سبک زندگی فرد ارتباط دارد. به منظور مشاهده‌ی نتایج واقعی باید ترکیبی از چندین روش مؤثر را به‌کار ببندید. به صورت کلی، به نظر می‌رسد که موادی مانند سرکه سیب با ایجاد احساس سیری و کاهش سطح گلوکز و انسولین خون می‌تواند کمک خوبی در کاهش وزن محسوب شود، اما به‌کارگیری از این روش به تنهایی معجزه نخواهد کرد.

5. سرکه سیب موجب کاهش کلسترول، در نتیجه کاهش خطر ابتلا به امراض قلبی می‌شود

بیماری‌های قلبی و عروقی (امراض قلبی و سکته) امروزه بزرگ‌ترین عامل مرگ و میر انسان در تمام دنیاست. چند عامل بیولوژیکی قابل‌ اندازه‌گیری در ارتباط با کاهش یا افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شناخته شده‌اند که البته تحقیقات نشان داده است بعضی از این عواملِ خطرآفرین با مصرف سرکه بهبود یافته‌اند، ولی همه‌ی این تحقیقات صرفا روی موش‌ها صورت گرفته است.

آزمایش روی موش‌ها نشان می‌دهد که سرکه می‌تواند میزان کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش دهد. سرکه سیب حاوی آنتی اکسیدانی با نام اسید کلروژنیک است که اثبات شده است از اکسیده شدن ذرات کلسترول LDL که مرحله‌ای حیاتی در فرایند امراض قلبی است جلوگیری می‌کند. این تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که سرکه، فشار خون (عامل اصلی خطرآفرین) را در موش‌ها می‌کاهد. متأسفانه، هرآنچه که روی حیوانات جواب می‌دهد، همیشه و لزوما روی انسان نیز جواب نمی‌دهد. تنها مدرک انسانی این آزمایش، مطالعه‌ی مشاهده‌ای دانشگاه هاروارد روی زنی است که با صرف سالاد با سرکه توانست خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در خود کاهش دهد. اما این نوع تحقیق تنها بیانگر وجود ارتباط میان دو پدیده است و با آن نمی‌توان اثبات کرد که سرکه عامل آن بوده است.

۶. سرکه‌ی سیب ممکن است در مقابله با سرطان مؤثر باشد

سرطان بیماری وحشتناکی است که حاصل رشد خارج از کنترل سلول‌هاست. در فضای آنلاین تبلیغات غلوآمیز و دروغین بسیاری در مورد تأثیرات ضدسرطانی سرکه‌ سیب وجود دارد که ناشی از نتایج بعضی تحقیقات است که نشان می‌دهند سرکه می‌تواند سلول‌های سرطانی را بکشد و غده‌های سرطانی را کوچک‌تر کند. اما همه‌ی این تحقیقات روی سلول‌های کشت‌شده‌ در لوله‌های آزمایشی یا موش‌ها صورت گرفته است که هیچ‌کدام نمی‌توانند تأثیرات واقعی سرکه را روی یک انسان زنده اثبات کنند.

به‌علاوه، اغلب این تحقیقات روی سرکه‌ی برنج انجام شده‌اند، نه سرکه سیب. این یعنی با اینکه بعضی از تحقیقات مشاهده‌ای (که اثبات‌گر هیچ پدیده‌ای نیستند) در چین نشان می‌دهند که هضم سرکه با کاهش سرطان مری ارتباط دارد، ولی تحقیقات در یوگوسلاوی نشان داده است که هضم سرکه موجب افزایش سرطان مثانه می‌شود. نهایتا می‌توان گفت که احتمال تأثیرگذاری سرکه سیب در جلوگیری از سرطان وجود دارد، ولی بر اساس تحقیقات کنونی هنوز زمان آن فرا نرسیده است که با اطمینان توصیه‌هایی علمی در مورد تأثیرات مثبت و خواص سرکه سیب در جلوگیری از سرطان ارائه کنیم.

تاثیرات جنبی، میزان تجویزی و نحوه‌ی مصرف صحیح سرکه سیب

گاهی در فضای اینترنت با ادعاهای عجیب و غریبی در مورد سرکه سیب مواجه می‌شویم. بعضی از این نکاتِ مثلا آموزشی می‌گویند که سرکه می‌تواند میزان انرژی را افزایش دهد و همه‌جور تأثیر سودمند روی سلامت و تندرستی انسان دارد. متأسفانه اغلب این ادعاهای کاذب هیچ پشتوانه‌ی علمی ندارند. البته فقدان مدرک به‌معنی عدم صحت یک امر نیست و اعتقادات سنتی اغلب در گذر زمان از نظر علمی هم اثبات می‌شوند. این گونه اطلاعات شبه‌علمی ناشی از این هستند که گویندگان آنها نمی‌خواهند منتظر تحقیقات بیشتر بمانند، چراکه تحقیقات در مورد محصولات سلامتی طبیعی مانند سرکه سیب معدود و نادر هستند.

بر مبنای مدارک و شواهد موجود، می‌دانیم سرکه سیب خواص سودمند خود را دارد ولی اگر مایل باشید، سرکه سیب گزینه‌ی خیلی خوبی برای بعضی از آزمایش‌گری‌ها روی خودتان است. حداقل اینکه آزمایش با سرکه سیب به‌نظر خطری در پی ندارد و در صورت مصرف به میزان عادی، هیچ عوارض جانبی هم برای‌تان نخواهد داشت. بهترین روش برای استفاده از سرکه‌ سیب، به‌کارگیری از آن در آشپزی‌ و پخت‌و‌پز مانند چاشنی سالاد، مایونزهای خانگی و مواردی از این قبیل است. بعضی افراد دوست دارند که سرکه را با آب رقیق کنند و آن را مانند یک نوشیدنی میل کنند.

میزان مصرف تجویزی رایج سرکه سیب از ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری (۵ تا ۱۰ میلی‌لیتر) تا ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری (۱۵ تا ۳۰ میلی‌لیتر) در روز است. البته حتما از مصرف بیش از این مقدار اجتناب کنید، چراکه مصرف اضافی آن می‌تواند اثرات زیان‌بخشی داشته باشد. همچنین می‌توانید آن را به صورت قرص مصرف کنید، اما تحقیقی در سال ۲۰۰۵ نشان داد که میزان واقعی سرکه‌ی این قرص‌های مکمل فوق‌العاده نامشخص و مشکوک هستند، پس ترجیحا از این گزینه استفاده نکنید.

همچنین گزارشی وجود دارد که قرص مکمل سرکه سیب در گلوی یک زن گیر کرد و موجب سوزش مری وی شد. توصیه می‌شود که از مایه‌ی سرکه سیب طبیعی و تصفیه نشده استفاده کنید تا خواص بیشتری نصیب خود کنید. سرکه سیب همچنین کاربردهای متعدد دیگری هم در خارج از حوزه‌ی سلامت دارد که از جمله می‌توان به خواص آن در حالت‌دهندگی مو، مراقبت پوست، بهداشت دندان، کاربردهایی برای حیوانات خانگی و به عنوان عامل ضدعفونی‌کننده اشاره کرد. سرکه همچنین فواید فوق‌العاده‌ای به عنوان راهکاری طبیعی و غیرشیمیایی برای نگهداری مواد مختلف دارد. نهایتا اینکه سرکه سیب ماده‌ی بسیار سالمی است، ولی برعکس تصور بعضی افراد نباید آن را به عنوان «معجزه» یا «درمان همه‌ی مشکلات» درنظر گرفت ولی قطعا می‌توانید از خواص درمانی آن مخصوصا در کاهش قند خون و کنترل وزن با اطمینان کامل بهره‌مند شوید و نتایج مثبت آن را شخصا تجربه نمایید.

منبع: شفاف نیوز

 



:: برچسب‌ها: خاصیت , سرکه سیب ,
:: بازدید از این مطلب : 51
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

گزارش‌های اخیر حاکی از کاهش میزان هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نسبت به دوره قبل است که این امر در تاریخ آمریکا بی سابقه بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» به نقل از یو اس ای تودی، تا به امروز شاهد افزایش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از دوره‌ای به دوره دیگر بوده‌ایم و این روند صعودی تا سال 2012 که «باراک اوباما» و «میت رامنی» به نبرد یکدیگر می‌رفتند ادامه داشت و عدد بزرگی را نشان می داد. اما در انتخابات ریاست جمهوری فعلی میزان هزینه دچار دستخوش کلی شده است.

تخمین جدیدی که از هزینه های نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 صورت گرفته نشان می دهد این انتخابات حدود 2.65 میلیارد دلار هزینه داشته است.

این رقم کاهش هزینه‌های انتخاباتی نسبت به انتخابات سال 2012 میلای که حدود 2.76 میلیارد دلار هزینه داشته را نشان می دهد.

هزینه تبلیغات تلویزیونی نامزد‌ها در رقابت های امسال برای ورود به کاخ سفید، نسبت به سال 2012 کاهش نسبی را نشان می دهد به این دلیل که «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات تصمیم گرفت تا به رسانه‌های آزاد، توسعه دیجیتال و توئیتر شخصی خود اتکا کند نه اینکه هزینه‌های هنگفتی برای راه‌های عرفی و قدیمی تبلیغات بپردازد.

البته هیلاری کلینتون هم نسبت به اوباما تبلیغات کمتری انجام داد و هزینه برنامه‌های تلویزیونی خود  رادر مقایسه با انتخابات سال 2012 کاهش داد.

در تاریخ  آمریکا این اولین باری است که هزینه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به هزینه های تبلیغاتی انتخابات دوره قبل آن کاهش پیدا کرده است



:: برچسب‌ها: آمریکا , انتخابات , هزینه ,
:: بازدید از این مطلب : 46
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

آرای الکترال چیست؟

هر چهار سال یک‌بار که انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا برگزار می‌شود، مقایسه آمار و ارقام و سیستم رأی‌گیری همچون معمایی تا چندین روز بسیاری را در سراسر جهان سردرگم می‌کند.


سرویس بین‌الملل فردا: چگونه تفاوت آرا میان دو نامزد رقیب تنها یک‌درصد است اما تفاوت آرای الکترال که سرنوشت نهایی و نتیجه انتخابات را رقم می‌زند به بیش از صد عدد می‌رسد؟ چگونه نامزد برنده انتخابات، اکثریت آرای مردم را به‌دست نمی‌آورد؟ آرای الکترال چیست؟ رأی مردم چگونه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا محاسبه می‌شود؟

هر چهار سال یک‌بار که انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا برگزار می‌شود، مقایسه آمار و ارقام و سیستم رأی‌گیری همچون معمایی تا چندین روز بسیاری را در سراسر جهان سردرگم می‌کند.
 
وقتی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رأی می‌دهند، در واقع با این رأی به نمایندگانشان در کالج الکترال که شامل 538 عضو است، حکم می‌کنند که به چه‌کسی رأی دهند. یعنی نمایندگان کالج الکترال از خودشان حق رأی ندارند و رأیشان نمادین است و متعلق به نامزدی است که مردم همان ایالت او را انتخاب کرده‌اند. مثلا اگر مردم فلوریدا رامنی را انتخاب می‌کردند، نمایندگان آنها در کالج الکترال نمی‌توانستند با اختیار خودشان مثلا به اوباما رأی دهند.
 
اینکه هر ایالت چه تعداد نماینده در کالج الکترال دارد به جمعیت آن ایالت و نسبت آن به کل کشور بستگی دارد. ایالت‌های پرجمعیتی مانند کالیفرنیا، تگزاس، نیویورک، فلوریدا، پنسیلوانیا و ایلی‌نویز که بیشترین جمعیت را در میان ایالت‌های آمریکا دارند، بیشترین آرای الکترال را هم به‌خود اختصاص داده‌اند.
 
کالیفرنیا با 37میلیون نفر، 55آرای الکترال دارد. یعنی هم در فهرست جمعیتی اول است و هم در فهرست آرای تعیین‌کننده رئیس‌جمهور. این براساس تعریف مفهوم دمکراسی که حکومت اکثریت بر اقلیت است برنامه‌ریزی شده‌است. ورمونت با 600هزار نفر جمعیت تنها سه رأی الکترال دارد.
 
اما نقطه ضعف مهم این سیستم که ابزار اصلی منتقدان هم هست اینکه، ممکن است یک نامزد اکثریت آرای مردم را به‌دست نیاورده باشد اما اکثریت آرای الکترال را به‌دست بیاورد و برنده انتخابات شود. این مسئله‌ای است که در انتخابات سال 2000روی داد.


:: برچسب‌ها: آمریکا , انتخابات آرای الکترال ,
:: بازدید از این مطلب : 60
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

فرهاد صبری- متخصص طب سوزنی گفت: بهتر است افراد پس از پایان کار روزانه یک ساعت بخوابند.

عصرها یک ساعت بخوابید؛ اما چرا؟!

فرهاد صبری متخصص طب سوزنی درباره خواب روزانه اظهار داشت: با این که بهترین خواب، خواب شبانه می‌باشد اما افراد می‌توانند با یک ساعت خواب روزانه انرژی لازم را به دست آورند.
 
وی ادامه داد: خواب روزانه باعث آرامش روح و مغز شده و فرد را برای انجام فعالیت در ادامه روز آماده می‌کند.
 
این متخصص طب سوزنی افزود: حتی اگر افراد خوابشان نمی‌آید عصرها یک ساعت دراز کشیده و چشم‌های خود را ببندند و نفس‌های عمیق بکشند.
 
صبری بیان کرد: این کار موجب گردش خون بیشتر در بدن و عملکرد بهتر قلب می‌شود و انرژی و نشاط را به فرد منتقل می‌کند.
 
وی ادامه داد: خواب‌ نامناسب شبانه و عدم استراحت در روز ناشی از اختلال در عملکرد قلب و همچنین استرس و اضطراب می‌باشد. 
 
این متخصص طب سوزنی افزود: افراد می‌توانند با درمان طب سوزنی و مصرف گیاهان دارویی زیر نظر پزشکانی که مجوز رسمی از سازمان نظام پزشکی کشور دارند اختلالات خواب خود را درمان و رفع نمایند.
 
صبری اظهار داشت: همچنین تغییر در رژیم غذایی در درمان بیخوابی موثر بوده و بهتر است فرد حداقل دو ساعت قبل از خواب شام خود را میل نموده و به اصلاح با شکم پُر نخوابد.


:: برچسب‌ها: خواب , آرامش , روزانه ,
:: بازدید از این مطلب : 65
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ریپ فروت سرشار از ویتامین C، فیبر و آب است و برای افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند، گزینه ای ایده‌آل محسوب می شود.

هنگامی که موضوع میوه های عضو خانواده مرکبات مطرح می شود، پرتقال و لیمو محبوب‌ترین گزینه ها هستند. اما میوه دیگری نیز در این خانواده وجود دارد که اغلب دست کم گرفته می شود. گریپ فروت میوه ای است که از برخی فواید سلامت قابل توجه بهره می برد.

غول مفید خانواده مرکبات!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ارگانیک فکتس"، گریپ فروت به واسطه ویژگی های ارتقا سلامت و مبارزه با بیماری خود به عنوان «میوه ای از بهشت» شناخته می شود. گریپ فروت میوه ای احیاکننده و خوشمزه است که از محتوای ویتامین C، یک نوع آنتی اکسیدان، بالایی سود می برد. همچنین، این میوه منبع خوبی برای ویتامین A، پتاسیم، فولات، تیامین، ویتامین B6، کلسیم، آهن، مس، فسفر، منیزم، مواد مغذی گیاهی و فلانوئیدها است.

گریپ فروت از میزان کالری پایینی برخوردار است. در ادامه با برخی از فواید سلامت این میوه بیشتر آشنا می شویم.

کمک به کاهش وزن

گریپ فروت سرشار از ویتامین C، فیبر و آب است و برای افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند، گزینه ای ایده‌آل محسوب می شود. ویتامین C موجود در گریپ فروت عملکرد سیستم سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد و همچنین سوخت و ساز چربی را تنظیم می کند و از این رو، به چربی سوزی کمک می کند.

محتوای فیبر و آب گریپ فروت نیز به کاهش دردهای گرسنگی کمک می کنند. این میوه می تواند به جذب و کاهش نشاسته و قند در بدن کمک کند.

پس در رژیم کاهش وزن خود نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت یا خوردن نیمی از یک میوه گریپ فروت پیش از وعده های غذایی را فراموش نکنید.

تثبیت قند خون

انجمن دیابت آمریکا مصرف گریپ فروت را برای افرادی که از دیابت رنج می برند، توصیه می کند. این میوه با شاخص قند خون پایین به افزایش ناگهانی و شدید قند خون پس از مصرف آن منجر نمی شود.

فلانوئید موجود در گریپ فروت که به نام نارینجنین شناخته می شود، حساسیت بدن به انسولین را افزایش می دهد و همچنین به حفظ وزنی سالم کمک می کند.

افراد مبتلا به دیابت باید روزانه نصف یک میوه گریپ فروت را در رژیم غذایی خود بگنجانند تا به مدیریت سطح قند خون آنها کمک کند.

نکته: گریپ فروت برای افرادی که داروهای خاص مانند استاتین ها و مسدودکننده های کانال کلسیم مصرف می کنند، مناسب نیست.

محافظت در برابر سرطان

گریپ فروت به کاهش خطر ابتلا به سرطان های معده، روده بزرگ، مثانه، پستان و مری کمک می کند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان با رادیکال های آزاد، مواد خطرناکی که موجب آسیب سلول ها در بدن می شوند و در نهایت مسئول بیماری های مرگبار مانند سرطان هستند، مبارزه می کند.

کاهش خطر سنگ های کلیه

با نوشیدن روزانه آب گریپ فروت، شما می توانید خطر سنگ های کلیه اگزالات کلسیم را کاهش دهید. محتوای بالای اسید سیتریک موجود در گریپ فروت به جلوگیری از تشکیل سنگ ها و حتی شکستن سنگ های کوچکی که شکل گرفته اند، کمک می کند. اسید سیتریک موجب می شود تا ادرار محیطی کمتر مطلوب برای شکل گیری سنگ ها باشد.

نه تنها برای سنگ کلیه، بلکه گریپ فروت برای سلامت کلی کلیه ها نیز خوب است. مطالعه ای که در سال 2011 در نشریه Plos One منتشر شد، نشان داد که محتوای فلانوئید بالای گریپ فروت دارای آثار هیپولیپیدمیک و ضد التهابی است و از این رو، به درمان چربی خون، دیابت و عفونت ویروس هپاتیت C کمک می کند.

محافظت از سلامت قلب

گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و از این رو، مصرف آن برای سلامت قلب خوب است. مطالعه ای که در سال 2015 در نشریه American Journal of Clinical Nutrition منتشر شد، نشان داد، خطر ابتلا به بیماری قلبی در افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند 15 درصد کمتر است. افرادی که دارای بالاترین سطوح ویتامین C در پلاسمای خون خود بودند از نرخ های کاهش یافته بیشتر بیماری قلبی برخوردار بودند.

محتوای بالای پتاسیم در گریپ فروت نیز به عنوان یک گشادکننده عروق کار می کند که به معنای کمک به رگ های خونی و عروق در کسب آرامش است. این شرایط به نوبه خود فشار خون را کاهش می دهد و خطر حملات قلبی و سکته های مغزی کمتر می شوند

کاهش کلسترول بد

گریپ فورت سرشار از چندین فلانوئید است. هسپریدین یکی از آنها است که به افزایش کلسترول خوب (HDL) و پایین آمدن کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید کمک می کند.

بنابر نتایج مطالعه ای که در سال 2006 در نشریه Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشر شد، تنها با خوردن یک گریپ فروت در روز می توانید به کاهش سطوح کلسترول بد به میزان 15.5 درصد و تری گلیسیرید به میزان 27 درصد کمک کنید.

فیبر محلول در گریپ فروت از ورود کلسترول به جریان خون طی فرآیند گوارش جلوگیری می کند که این شرایط مانع از سخت شدن رگ ها شده و خطر بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

گریپ فروت به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و مشکل عفونت های مکرر و سرماخوردگی ها را کاهش می دهد. ویتامین C موجود در گریپ فروت به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کند و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. این شرایط به بدن در ایجاد مقاومت در برابر پاتوژن ها (عوامل بیماری‌زا) که موجب سرماخوردگی و دیگر بیماری های عفونی می شوند، کمک می کند. همچنین، این ویتامین می تواند به کوتاه کردن دوره بیماری و کاهش شدت نشانه های بیماری های عفونی کمک کند.

ویتامین C در حفظ و نگهداری از بافت همبند سالم و کمک به بهبود زخم نیز نقش دارد.

افزون بر این، گریپ فروت به کاهش التهاب در بدن کمک می کند که برای افراد مبتلا به بیماری هایی مانند آسم، استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید می تواند مفید باشد

هبود سلامت پوست

از آنجایی که گریپ فروت سرشار از ویتامین C است، مصرف آن برای سلامت پوست نیز مفید است. این ویتامین برای تولید کلاژن ضروری است که به حفظ نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک می کند.

ماهیت آنتی اکسیدانی ویتامین C با پیری سلولی در بدن که به واسطه رادیکال های آزاد مضر کلید می خورد، مبارزه می کند.

افزون بر این، ماهیت اسیدی گریپ فروت به محو شدن لکه های پوستی به واسطه کاهش تولید بیش از اندازه رنگدانه پوستی کمک می کند.

پتاسیم موجود در گریپ فروت از پوست در برابر پرتوهای مضر فرابنفش خورشید محافظت می کند که این شرایط نشانه های پیری زودرس مانند چین و چروک ها و لکه های سن را کاهش می دهد.

پس به طور مرتب آب گریپ فروت تازه بنوشید تا از پوستی خوب و سالم بهره مند شوید.

برای لایه برداری پوست می توانید ماسکی متشکل از آب نصف یک گریپ فروت، یک قاشق غذاخوری عسل، و نصف فنجان آرد جو دو سر تهیه کنید. این ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس با دست مرطوب آن را پاک کنید. از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید.

مبارزه با بیماری لثه

ویتامین C برای برخورداری از لثه هایی سالم ضروری است که دندان های ما را محکم سر جای خود نگه می دارند. از آنجایی که گریپ فروت منبع خوبی برای ویتامین C است، نقشی کلیدی در مبارزه با بیماری لثه ایفا می کند.

مطالعه ای که در سال 2005 در نشریهBritish Dental Journal منتشر شد، نشان داد که مصرف روزانه گریپ فروت خونریزی لثه را در میان افرادی که از بیماری لثه رنج می بردند، کاهش داد. این شرایط به واسطه افزایش سطوح ویتامین C در آنها رخ داد که به ترمیم لثه کمک می کند.

تنها کافی است روزانه یک یا دو عدد گریپ فروت را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از بیماری لثه پیشگیری کرده و حتی آسیب های ناشی از آن را بهبود ببخشید

اکسازی کبد

گریپ فروت منبعی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است و به پاکسازی و سم زدایی کبد کمک می کند. گلوتاتیون، یک آنتی اکسیدان قدرتمند، در خنثی سازی رادیکال های آزاد و کمک به سم زدایی فلزات سنگین از کبد نقش دارد.

مواد مغذی گیاهی به نام لیمونوئیدها که در گریپ فروت یافت می شوند به دفع ترکیبات سمی از کبد به وسیله افزایش محلولیت آنها در آب کمک می کنند.

افزون بر این، ترکیب فلانوئیدی که به نام نارینجنین شناخته می شود به کبد در چربی سوزی به جای ذخیره آن کمک می کند. تجمع چربی در کبد یکی از دلایل اصلی ابتلا به بیماری کبد چرب است.

روزانه نصف لیوان آب گریپ فروت تازه به همراه صبحانه بنوشید تا عملکرد کبد خود را بهبود ببخشید.



:: برچسب‌ها: مرگبات , سلامت , گریپ فرود ,
:: بازدید از این مطلب : 55
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

۵۰درصد علل مرگ و میر کشور، سکته‌های قلبی و مغزی ناشی از مشکلات تغذیه است؛ این را معاون تحقیقات وزارت بهداشت می‌گوید.

اگر می خواهید دیرتر بمیرید این 3نکته را رعایت کنید ۵۰درصد علل مرگ و میر کشور، سکته‌های قلبی و مغزی ناشی از مشکلات تغذیه است؛ این را معاون تحقیقات وزارت بهداشت می‌گوید.

 اگر در مناطقی از دنیا مانند برخی نواحی آفریقا، علت انواع بیماری‌ها و مرگ و میرها، فقدان غذای مناسب و گرسنگی است، در ایران، مردم به خاطر «تغذیۀ بد» می‌میرند.

اغلب ایرانی‌ها نه‌تنها دسترسی مناسبی به غذا دارند بلکه طبق اعلام «فائو» سالانه ۳۵ میلیون تن مواد غذایی در ایران دور ریز می‌شود. گذشته از این، ۷۰ درصد مردم ایران نیز دچار چاقی هستند.

بیماری‌هایی مانند دیابت نیز رفته رفته در زمره تهدیدات ملی قرار می‌گیرند به طوری که طبق آمار وزارت بهداشت، هم‌اکنون ۱۰ درصد ایرانی‌ها دیابت دارند و بیم آن می‌رود تا یک دهه آینده یک سوم مردم ایران دیابتی شوند. انواع بیماری‌های دیگر مانند فشار خون، ناکارآیی‌های گوارشی، سرطان و ... نیز که جای خود دارند.

واقعیت این است که اگر «تغذیه بد» عامل نیمی از مرگ و میر ایرانی‌هاست، پس با بهبود فرهنگ غذایی، هر کدام از ما می‌توانیم لااقل درباره خود و خانواده‌مان ریسک ابتلا به بیماری‌های مرگبار را کاهش دهیم.

پیشنهاد جدی ما که همین امروز می‌توانید آن را عملی کنید، "تنظیم تغذیه بر اساس طبع" است.

انسان‌ها دارای طبع‌های مختلفی هستند که معروف‌ترین آنها عبارتند از: "گرم و خشک، گرم و تر، سرد و خشک، سرد و تر".

هر انسانی باید بر اساس طبع خودش تغذیه کند. به عنوان مثال اگر کسی دارای طبع سرد باشد و مدام غذاهایی که دارای طبع سرد هستند بخورد، در درازمدت سلامتی‌اش به خطر می‌افتد.

بنابراین، اولین کاری که باید بکنیم این است که تشخیص دهیم طبع ما در زمره کدام یک از چهار گروه اصلی انواع طبع‌ها قرار دارد.

برای تشخیص طبع، راه‌های مختلفی وجود دارد که با کمی جست‌وجو در سایت‌های معتبر می‌توان اطلاعات خوبی درباره نحوه شناسایی طبع به دست آورد، هرچند که مراجعه به پزشکی که تخصص طب سنتی هم دارد روش مطمئن‌تری به شمار می‌رود.

گام دوم این است که طبیعت انواع مواد غذایی را بشناسیم و برنامه غذایی روزانه خود شامل وعده‌های اصلی و میان وعده‌ها را بر اساس آن تنظیم نماییم. مثلاً اگر دریافتیم که طبع ما سرد است و در یک مهمانی، روی میز موز و خیار باشد، ما میوه گرم (موز) را انتخاب می‌کنیم و از خوردن میوه سرد (خیار) خودداری می‌کنیم. یا اگر خیار را خوردیم، در کنارش "مصلح" آن را نیز می‌خوریم. مصلح در طب ایرانی غذایی است که باعث می‌شود اثر غذایی که پیش از آن خورده‌ایم تعدیل شود. مثلاً مصلح خیار، مویز است و اگر کسی بعد از خوردن خیار، مویز بخورد، اثر طبع سرد آن بر روی فرد دارای طبع سرد خنثی می‌شود.

خوشبختانه طبع انواع غذاها و نیز مصلح‌های آنان نیز در سایت‌های معتبر وجود دارد و می‌توانیم با یک جست‌وجوی ساده، این اطلاعات ارزشمند را نیز به‌دست آوریم.

گام سوم برای سلامتی، "خوردن به اندازه" است. اکثر ما ایرانی‌ها گذشته از این که غذاهای مناسب نمی‌خوریم، بلکه همان غذاهای نامناسب طبعمان را نیز بیش از اندازه می‌خوریم. نتیجه نیز مشخص است: آسیب کبد، بر هم خوردن تعادل شیمیایی بدن، ابتلا به انواع بیماری‌ها و مرگ زودرس.

بنابراین در کنار انتقاد از سیستم آموزشی و رسانه‌ها که این‌ها را یادمان نمی‌دهند، بهتر است این سه گام عملی و بسیار سودمند را از همین امروز برداریم و خود و خانواده‌مان را از فاجعه‌ای که همه ما را در برگرفته و مدام از بین ما قربانی می‌گیرد، نجات دهیم



:: برچسب‌ها: مرگ , غذا , بیماری ,
:: بازدید از این مطلب : 49
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

در این گزارش به معرفی ۵ ابزاری پرداخته‌ایم که می‌تواند شما را به طور کامل در زندگی روزمره از کاغذ بی‌نیاز کند

استفاده نکردن از کاغذ در امور روزانه یا کارهای اداری، کار سختی نیست، مخصوصا زمانی که با ابزار لازم برای انجام این کار آشنایی داشته باشید. اگر شما برای اولین بار تصمیم گرفته‌اید که استفاده از کاغذ را کنار بگذارید، یا اینکه قبلا سعی کرده‌اید تا با نسخه‌ی چاپی مدارک خداحافظی کنید اما موفق نشدید، در هر صورت باید پنج ابزار لازم برای وارد شدن به دنیای دیجیتال و موفقیت در آن را بشناسید.

به دلایلی فکر کنید که شما را به استفاده از کاغذ مجاب می‌کند. شاید لیست کارهایی که می‌کنید را در کاغذ می‌نویسید. یا شاید در فایل‌های مختلف به امضای شما نیاز باشد. در حالت کلی، شما با استفاده از این پنج قابلیت قادر خواهید بود تا بطور کامل استفاده از کاغذ را کنار بگذارید: خدمات همگام‌سازی فایل؛ ابزار امضای الکترونیکی‌؛ برنامه‌های اسکن؛ برنامه‌های مدیریت کار‌های روزانه؛ خدمات تحویل مدارک

در اینجا به طور اجمالی به بررسی ضرورت استفاده از این ابزار می‌پردازیم و همینطور بعضی از برنامه‌های خاص را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

۱. خدمات همگام‌سازی فایل

سرویس همگام سازی فایل شما را قادر می‌کند تا صرف‌ نظر از دستگاهی که استفاده می‌کنید، به تمام فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. بعضی از بهترین سرویس‌های همگام‌سازی فایل، شامل سرویس تحویل مدارک نیز هستند. اما چگونه این سرویس می‌تواند به شما در حذف استفاده از کاغذ کمک کند؟ در اینجا با توضیح یک مثال این مسئله را برای شما شرح می‌دهیم. فرض کنید که در فرودگاه هستید و متقاضی استفاده از برنامه‌ی ورود جهانی به ایالات متحده بوده‌اید، مصاحبه کننده از شما می‌خواهد تا به عنوان مدرک، آدرس پستی خود را به او نشان دهید. آدرس پستی روی گواهینامه رانندگی درج نشده و اگر شما هیچ سندی که نشان‌دهنده‌ی آدرس پستی شما باشد را به همراه نداشته باشید در این‌صورت چه کار خواهید کرد؟ شما مثلا به یاد می‌آورید که سند مالیات ملک خود را اسکن و ذخیره کرده‌اید.

با نشان دادن این مدرک به مامور، می‌توانید او را قانع کنید. چیزی که در مورد برنامه‌های همگام‌سازی فایل‌ها بسیار سودمند است، امکان ذخیره کردن کپی مدارک در دستگاه خود بدون اتصال به اینترنت است. اگر شما قبل از سفر می‌دانستید که چه مدارکی باید به همراه داشته باشید، می‌توانستید یک کپی از مدارک خود به صورت آفلاین ذخیره کنید تا بعدا بتوانید حتی بدون اتصال به اینترنت، از آنها استفاده کنید. بعضی از برنامه‌های شناخته‌شده در این زمینه عبارتند از دراپ‌باکس (Dropbox)، گوگل درایو (Google Drive) و آی درایو (IDrive)

2.برنامه‌های امضای الکترونیکی

امضای الکترونیکی

وقتی شما نسخه‌ی دیجیتالی از یک مدرک دارید، مانند پی‌دی‌اف یا ایمیلی که فرستاده‌اید یا دانلود کرده‌اید، مجبور نیستید که از آن فایل پرینت بگیرید و آن را با خودکار امضا کنید. شما می‌توانید به صورت دیجیتال آن را امضا کنید. برای استفاده از این ویژگی معمولا ابتدا باید امضای الکترونیکی ایجاد کنید. از آن جا که نوشتن با استفاده از ماوس یا انگشت ممکن برای بعضی از افراد سخت باشد، می‌توانید از بعضی از برنامه‌های رایانه‌ای برای این کار استفاده کنید. طرز استفاده از این ابزارها به اینگونه است که ابتدا روی کاغذ و با استفاده از خودکار معمولی امضای خود را حک می‌کنید، سپس با اسکن آن کاغذ، برنامه می‌تواند امضای شما را به صورت الکترونیکی در‌آورد. وقتی این کار را انجام دادید، می‌توانید از امضای خود بارها استفاده کنید بدون اینکه نیار به ایجاد امضای جدید باشد. بعضی از نرم‌افزارهایی که دارای قابلیت امضای الکترونیکی هستند، عبارتند از Adobe Reader، Adobe Acrobat و Hightail.

توجه داشته باشید که بعضی از مدارک ممکن است نسبت به امضای الکترونیکی حفاظت شده باشند. در این حالت باید از آنها پرینت گرفته و امضا کنید. بعضی از افرادی که می‌خواهند نسخه‌ی چاپی از مدرک با امضای واقعی را داشته باشند، آن را نسبت به امضای الکتریکی مصون می‌کنند. البته شما می‌توانید همیشه یک کپی دیجیتالی از مدرک را داشته باشید. کافی است تا با استفاده از ابزارهای اسکن، آنها را در وسیله‌ی خود ذخیره کنید.

3.برنامه‌های اسکن

اپلیکیشن‌های اسکن معمولا روی تلفن همراه نصب می‌شوند و دوربین گوشی را به یک اسکنر تبدیل می‌کنند. بعضی از بهترین اپلیکیشن‌ها می‌توانند تشخیص دهند که آیا مطلب اسکن شده یک مدرک معمولی است یا یک مدرک کاری یا حتی عکس. همچنین این اپلیکیشن‌ها شامل ابزار کراپ (crop) نیز هستند و می‌توانند چندین صفحه را در صورت نیاز تحت یک فایل ذخیره کنند. همچنین در صورت تشخیص متن، به صورت اتوماتیک نسخه‌ی اسکن شده را به گونه‌ای ذخیره می‌کنند که خواناتر باشد. یکی از محبوب‌ترین این برنامه‌ها Evernote Scannable است. همچنین می‌توان به برنامه‌ی Microsoft OneNote اشاره کرد که در اصل یک برنامه‌ی همگام‌سازی است که دارای عملکرد اسکن نیز است.

.4 برنامه‌های مدیریت کارهای روزانه

با نوشت لیست کارهایتان روی کاغذ خداحافظی کنید. استفاده از برنامه‌های مدیریت کارهای روزانه بسیار آسان است، همچنین این برنامه‌ها دارای امکانات فراوانی هستند. در استفاده از کاغذ، مرتبا باید روی آیتم‌ها خط بزنید یا اینکه نمی‌توانید به راحتی اولویت کارهایتان را تغییر دهید و همینطور قطعا نمی‌توانید کاری را به کسی محول کنید و بدانید که چه کسی وظیفه‌اش را کامل کرده است. اما با استفاده از اپ‌های مربوط به این کار می‌توانید همه‌ی این کارها را انجام دهید

برنامه مدیریت کارهای روزانه

لیست‌ها‌ی کاری که شما به صورت دیجیتال تنظیم می‌کنید در بین تمامی وسایل الکترونیکی شما سینک می‌شود، یعنی می‌توانید با وسایل مختلف به لیست‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید آنها را با برخی افراد دیگر به اشتراک بگذارید. این اپ‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که مدیریت لیست کارهای روزانه‌ی شما را راحت‌تر می‌کنند و به این ترتیب می‌توانید بهتر از وقت خود استفاده کنید و برای یک روز کامل برنامه‌ریزی کنید. وقتی از یک اپ مدیریت روی گوشی خود استفاده کنید، برنامه می‌تواند در زمان مشخص یا در مکان مورد نظر، کاری که باید انجام دهید را به شما یاد‌آوری کند. برای مثال می‌توانید بنویسید: به من یادآوری کنکه وقتی به خانه می‌رسم، گوشت را از فریز بردارم.

بعضی از بهترین اپ‌ها در این زمینه Any.do Todoist و Wunderlist هستند. با این که اکثر برنامه‌ها رایگان است، اما با پرداخت هزینه می‌توانید به نسخه‌ی حرفه‌ای آنها دسترسی پیدا کنید.  ممکن است شما برای در اختیار داشتن تمام امکاناتی که نیاز دارید مجبور به پرداخت هزینه شوید، اما نسخه‌های معمولی و رایگان این اپ‌ها مطمئنا از لیست‌های کاغذی بهتر هستند.

۵. خدمات تحویل مدارک

قبلا اشاره کردیم که بعضی از برنامه‌های همگام‌سازی ممکن است دارای قابلیت تحویل مدارک نیز باشند، حالا می‌خواهیم در این مورد بیشتر توضیح دهیم. اغلب مردم برای رد و بدل کردن مدارک دیجیتال، آنها را پیوست ایمیل می‌کنند، اما گاهی این کار بهترین روش برای انتقال مدارک نیست. وقتی شما فایلی را با استفاده از ایمیل می‌فرستید، به ندرت این امکان را دارید که بفهمید آیا شخص مورد نطر شما توانسته آن را دریافت کند یا نه. همچنین ممکن است برای شما پیش آید که فرستادن یک فایل با ایمیل به خاطر بزرگ بودن حجم آن ممکن نباشد. یا در بعضی موارد، به خصوص زمانی که فایلی را از گوشی همراه خود می‌فرستید، برنامه‌ی ایمیل شما به طور اتوماتیک با کاهش حجم فایل، باعث افت کیفیت آن می‌شود.

بسیاری از برنامه‌های همگام‌سازی فایل‌ها یا برنامه‌های ذخیره‌سازی آنلاین، گزینه‌ی بهتری برای انجام این کار هستند.  معمولا شما فایلی که قصد ارسال آن دارید را با استفاده از یک برنامه‌ی همگام‌سازی در داخل یک پوشه قرار می‌دهید و گزینه فرستادن را کلیک می‌کنید، با این کار یک لینک ایجاد می‌شود که طرف مقابل می‌تواند با کلیک روی لینک، آن را دانلود کند. بر اساس برنامه‌ای که استفاده می‌کنید یا نسخه‌ی رایگان یا پولی بدون آن، این امکان وجود دارد که بفهمید آیا آن شخص فایل را دانلود کرده است یا خیر، حتی می‌توانید تارخ انقضا برای فایل در نظر بگیرید تا در آن تاریخ، لینک به خودی خود حذف شود. برنامه‌های Dropbox و Hightail بسیاری از قابلیت‌هایی که به آنها اشاره کردیم را دارند.

اگر شما قصد دارید تا استفاده از کاغذ را کنار بگذارید ولی شخصی از شما می‌خواهد که مدرکی را فکس کنید، در این صورت چکار باید انجام دهید؟ خوشبختانه سرویس‌های آنلاین فکس می‌توانند در این مواقع به کمک شما بیایند. از جمله‌ی این سرویس‌ها می‌توان به MyFax اشاره کرد که گزینه‌ی خوبی برای استفاده است. این اپ توانست عنوان بهترین سرویس اپ آنلاین را از دید ویراستاران وب‌سایت PCMag بدست آورد.

چشم به آینده داشته باشید، از امروز شروع کنید

آخرین توصیه به شما برای ورود به دنیای دیجیتال این است که به جای نگاه به گذشته، به آینده نگاه کنید و از همین امروز شروع کنید. لازم نیست با تلاش برای دیجیتال کردن مدارک گذشته، وقت خود را هدر دهید. به جای آن، اپ‌هایی که به شما این فرصت را می‌دهند که استفاده از کاغذ را کنار بگذارید، را نصب کنید و از هم اکنون خود را برای استفاده از آنها آماده کنید.

 



:: برچسب‌ها: کاغذ , خذف , زندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 66
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
تصویر رنگی از محل سقوط شیاپارلی

اکتبر (28 مهر ماه) بود که اولین اطلاعات از برخورد شدید مریخ نورد شیاپارلی (Schiaparelli) با سطح سیاره سرخ توسط ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) منتشر شد. حالا مدارگرد شناسایی مریخ (MRO) ناسا، اولین تصویر رنگی از محل سقوط شیاپارلی را به کمک دوربین قدرتمند HiRISE خود، در اختیار دانشمندان قرار داده است.

 

در واقع این، اولین تصویر رنگی از محل سقوط شیاپارلی است و به‌نظر نقاط شفاف و نورانی موجود در این عکس، تکه‌های سطح نشین شیاپارلی باشند. همچنین این احتمال وجود دارد که چتر نجات این سطح نشین که در یک مایلی سیاره سرخ باز شده، مسیر خود را به واسطه بادهای مریخی تغییر داده باشد.

محل سقوط شیاپارلی حاوی نکات عجیبی است

اینطور که مشخص شده، تحقیقات آژانس فضایی اروپا در این زمینه ادامه داشته و نتایج آن تا پایان ماه نوامبر مشخص خواهد شد. اما بخش دیگر پروژه اگزومارس (EXOMARS)، یعنی مدارگرد ردیاب گاز (Trace Gas Orbiter) حداقل تا سال 2022 به ماموریت خود ادامه می‌دهد. همچنین آژانس فضایی اروپا با شکست در ارسال سطح نشین شیاپارلی، در سال 2020 و در تعاملی مشترک با آزانس فضایی روسیه، ماموریت جدید خود برای سیاره سرخ را کلید خواهد زد.

 



:: برچسب‌ها: تصویر رنگی , سقوط , مریخ ,
:: بازدید از این مطلب : 54
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت کاری همه مسئولان باید مقوله اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی باشد.
به گزارش نامه نیوز، علاءالدین بروجردی در جلسه شورای راهبردی بروجرد، اظهار کرد: دولت به تنهایی توانایی رفع مشکلات اقتصادی را ندارد و بخش خصوصی باید به این عرصه ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اجرای اقتصاد مقاومتی، افزود: همه باید در جنگ اقتصادی لباس رزم بپوشیم و برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به عدم وجود امنیت شغلی کارگران بروجرد، تصریح کرد: عدم وجود امنیت شغلی برای کارگران یک معضل نگران‌کننده است.

بروجردی اضافه کرد: باید اولویت‌ها را همانند دوران جنگ تحمیلی روی رفع مشکلات اقتصادی گذاشت چراکه این جنگ تمام‌عیار اقتصادی است.

وی بیان کرد: مشکلات شهرداری بروجرد و برخی از واحدهای صنعتی این شهرستان از جمله سامان کاشی، نساجی و کاشی جم موجب شده تا امنیت شغلی دغدغه اصلی مردم این شهرستان شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: اعطای تسهیلات 50 میلیارد تومانی به نساجی بروجرد راهکاری در جهت بهبود اوضاع فعلی این کارخانه است.

منبع: ایسنا


:: برچسب‌ها: جنگ , اقتصاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 42
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1395 | نظرات ()