نوشته شده توسط : rf

 

درپی انتشار خبری مبنی بر افشايی اطلاعات مشتركان يكی از اپراتورهای موبايل، وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در مورد اين اتفاق توضيح داد.

 رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از مسدود شدن ربات تلگرامي، كه اقدام به انتشار اطلاعات مربوط به شماره هاي يكي از اپراتورهاي تلفن همراه كرده بود، خبر داد.محمدرضا فرنقي زاد گفت: براساس دستور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و با هدف صيانت از اطلاعات كاربران، ربات فاش كننده اطلاعات كاربران يكي از اپراتور تلفن همراه با اقدامات انجام شده مسدود شد و كاربران نگران نباشند.

وي افزود: تلاش هاي صورت گرفته باعث شد اين ربات شناسايي و مسدود شود و اطلاعات كاربران اين اپراتور تلفن همراه كشور ديگر از سوي اين ربات افشا نخواهد شد

دكتر فرنقي زاد همچنين با تاكيد بر پيگيري همه دستگاههاي مسئول براي شناسايي عاملان اين موضوع گفت: قطعاٌ اپراتور مذكور با همكاري پليس فتاي كشور و دستگاههاي مسئول پيگيري هاي لازم را براي شناسايي فرد يا افراد متخلف را انجام داده و اطلاعات آن متعاقبا در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

 

 

منبع : مهر



:: بازدید از این مطلب : 86
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

دانشمندان متوجه شدند که چگونه اقیانوسهای زهره به عنوان سیاره دوقلوی زمین خالی از آب شده است.

 ونوس یا زهره همواره مورد توجه دانشمندان علوم فضایی قرار داشته است. این توجه عمدتا به دلیل شباهتهای زیادی آن با زمین بوده است. اکنون تازه ترین بررسی ها درباره این سیاره نشان می دهد که فرآیند طبیعی موسوم به «باد الکتریکی» عامل ناپدید شدن آب از سطح آن بوده است.

این یافته جدید نشان می دهد که باد الکتریکی را باید به عنوان عامل اصلی ناپدید شدن اقیانوس های زهره دانست.

این یافته با استفاده از کاوشگر Venus Express به دست آمده است. این مأموریت به آژانس فضانوردی اروپا (اسا) تعلق داشته و محققانی از ناسا نیز در آن حضور دارند.

یکی از محققان آژانس فضانوردی آمریکا در مرکز پرتابهای فضایی گادارد می گوید: این یک کشف مهم و حتی شوکه کننده است. ما هیچ وقت تصور نمی کردیم که یک باد الکتریکی تا این حد قدرتمند باشد که اکسیژن را از اتمسفر به سمت خود کشیده و آن را راهی فضا کند.

اکنون دانشمندان علوم فضایی به این نتیجه رسیده اند که باید بر روی باد الکتریکی به عنوان عامل اصلی ناپدید شدن آب از سیارات قابل سکونت حساب ویژه ای باز کنند.

نتایج و جزئیات بیشتر این یافته در ژورنال تخصصی Geophysical Research Letters منتشر شده است.

سیاره زهره از جهات زیادی به زمین شباهت دارد که از جمله آنها می توان به اندازه و جاذبه اشاره کرد. همچنین شواهد زیادی در دست است که نشان می دهند در گذشته های بسیار دور این سیاره مقادیر قابل توجهی آب وجود داشته است.

 

 

منبع : مهر



:: برچسب‌ها: منظومه شمسی , آب , باد الکتریکی ,
:: بازدید از این مطلب : 66
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

محققین اروپایی روباتی را طراحی کرده اند که قادر به کاوش در اعماق آب است.

 نام این روبات جالب BlueROV۲ است و برای کاوش در اعماق آب و دیدن دنیای پر رمز و راز دریا استفاده می شود.

شکل ظاهری BlueROV۲ شبیه به یک مکعب است که با داشتن ۶ موتور رانشگر می تواند در زیر آب به راحتی مانور دهد.

از ویژگی این روبات رفتن تا عمق ۱۰۰ متری آب است که می توان از آن به عنوان یک ویژگی قابل توجه در BlueROV۲ یاد کرد.

این روبات دارای کابل بسیار بلندی است که یک سر کابل به بدنه روبات نصب می شود و سر دیگر کابل را می توان به لپ تاپ یا تبلت متصل کرد تا تصاویر ارسالی را با وضوح بالا مشاهده کرد.

همچنین با نصب اپلیکیشن مخصوص این روبات با نام QGroundControl می توان هدایت آن را از طریق لپ تاپ یا تبلت به عهده گرفت.

از ویژگی دیگر BlueROV۲ داشتن سامانه کنترل خودران است که قادر است به صورت مستقل در اعماق آب گشت زنی کند.

در قسمت بالای این روبات لامپ های LED نصب شده که قسمت های تاریک در اعماق آب را روشن می کند تا تصویر برداری به خوبی انجام گیرد.

قابلیت دوربین این روبات اچ دی و ۱۰۸۰p/۳۰ فریم بر ثانیه است.

 

 

منبع : مهر



:: بازدید از این مطلب : 66
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
توجه جدی به انجام وظیفه، توسط تک تک افراد جامعه نسبت به عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی (خصوصاً بند ۸ این سیاست ها که محور اصلی تحقق آن مردم هستند) و پرهیز از فرافکنی در انجام وظیفه توسط آحاد ملت، به طوری که تمام بار اجرای این سیاست ها را بر دوش دولت و سایر نهادهای نظام گذاشته و برای خود وظیفه ای در این خصوص قائل نباشند.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد / محمد ابراهیم میانجی

متن سیاست های اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ابلاغ شد، یک برنامه نیست، بلکه یک چهارچوب کلی است که از جمع بندی سیاست ها و برنامه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... کشور در دوران پرفراز و نشیب تمام سالهای گذشته نظام اسلامی به دست آمده است. این سیاست ها که به عنوان یک سند اجماع ملی مطرح و مورد پذیرش موافقان و مخالفان در حوزه اقتصاد قرار گرفته است. برای تحقق این سند اجماع ملی، یک عزم ملی نیاز می باشد که در این خصوص نقش مردم می تواند تعیین کننده باشد.

در همین زمینه و برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به تحرک و پویایی در اقتصاد و همچنین مقابله با تهدیدات و تکانه های شدید اقتصادی، نقش مردم و عمل اقتصادی آنها، از جایگاه ویژه ای برخودار است.

در راستای تبیین جایگاه مردم در دستیابی به این سیاست ها، با مراجعه به متن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در بند ۸ این سیاست ها آمده است؛ «مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری در تولید» با تمرکز بر این بند، به وضوح می توان دریافت که بر روی سه موضوع مهم که مردم در تحقق آن نقش محوری و اصلی را برعهده دارند، تاکید شده است:

۱- مدیریت مصرف

۲- اصلاح الگوی مصرف

۳- ترویج مصرف کالاهای داخلی

برای دستیابی به این مهم و تحقق موارد فوق توسط مردم می بایست بسترسازی و شرایط و زمینه هایی ایجاد گردد، که اگر این مهم تحقق نیابد، نمی توان امید داشت که اقتصاد مقاومتی در جامعه به شکل مطلوب و مورد انتظار مقام معظم رهبری محقق گردد.

از جمله مواردی که نیاز است در جامعه به صورت فراگیر شکل بگیرد و توسط تک تک اعضاء جامعه اقدام و عمل متناسب با آن صورت پذیرد، می توان به:

۱- به وجود آمدن یک بینش و نگرش مثبت نسبت به این سیاست ها، مبنی بر اینکه راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور در حال حاضر، تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

۲- پدید آمدن یک باور عمومی در سطح جامعه نسبت به کارآمدی این سیاست ها در مقاوم سازی اقتصاد برای مقابله با تهدیدات و تکانه های شدید اقتصادی.

۳- عمومیت یافتن فرهنگ مصرف کالای داخلی و تحقق این شعار که «ایرانی، ایرانی مصرف کن» در راستای تقویت تولید داخلی و کاهش و رفع بیکاری در کشور.

۴- توجه جدی به انجام وظیفه، توسط تک تک افراد جامعه نسبت به عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی (خصوصاً بند ۸ این سیاست ها که محور اصلی تحقق آن مردم هستند) و پرهیز از فرافکنی در انجام وظیفه توسط آحاد ملت، به طوری که تمام بار اجرای این سیاست ها را بر دوش دولت و سایر نهادهای نظام گذاشته و برای خود وظیفه ای در این خصوص قائل نباشند.

۵- تبدیل شدن تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به گفتمان عمومی و غالب در کشور.

۶- پرنگ شدن نقش آحاد جامعه در مطالبه گری نسبت به تحقق این سیاست ها از مسئولین امر.

۷- فراگیر نمودن امر به معروف و نهی از منکر اقتصادی، در راستای تحقق این سیاست ها. از جمله پرهیز از مصرف بی رویه و اسراف، دوری از مصرف کالاهای خارجی و وارداتی، ترویج و تبلیغ مصرف کالای داخلی و..



:: برچسب‌ها: اقتصاد مقاومتی , کالای داخلی , مصرف ,
:: بازدید از این مطلب : 95
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

نخست وزیر پاکستان در اظهارات خود در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر حل مناقشه کشمیر از طریق مذاکره و روشهای مسالمت آمیز تاکید کرد، وی همچنین از اعلام حمایت کشورش از تمایل بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم خبر داد.
به گزارش پیام آفتاب، به نقل از روزنامه نیوز، محمد نواز شریف در اظهاراتی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به حمایت اسلام‌ آباد از مردم کشمیر، حل این بحران را بدون توجه به خواسته‌ های مردم این منطقه غیرممکن خواند.
وی حل مناقشه کشمیر را وظیفه جامعه بین الملل خواند و بر لزوم حل اختلافات از طریق مذاکره و روشهای مسالمت آمیز تاکید کرد.
کشمیر منطقه مورد مناقشه دو دهلی نو و اسلام آباد است و تاکنون تلاش نه چندان جدی مجامع بین المللی برای حل و فصل این اختلاف مرزی بین دوطرف به نتیجه ای منجر نشده است.
نخست وزیر پاکستان با اشاره به تمایل کشورش برای داشتن روابط حسنه با کشورهای همسایه اقدامات تروریستی را در اقصی نقاط جهان محکوم کرد و گفت از گروه‌های مسلح در سوریه می خواهیم تا به جنگ در این کشور پایان دهند.
وی همچنین اعلام کرد که از تمایل جامعه جهانی برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری در سراسر دنیا حمایت خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: مناقشه کشمیر , مذاکره , نواز شریف ,
:: بازدید از این مطلب : 64
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

رهبر آزادی‌خواه و با نفوذ جامو و کشمیر برای اولین بار با نوشتن نامه‌ای به ایران و چین خواستار حمایت و مداخله فوری این کشورها برای حل مساله به سرعت رو به انحطاط کشمیر شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اکونومیک تایمز هند، سید علی گیلانی رهبر منطقه جامو و کشمیر در نامه‌ای خطاب به سران اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل و سازمان‌های منطقه‌ای مانند اتحادیه اروپا، آ سه آن، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای جنوب آسیا، از آنها خواست تا هند را وادار کنند تا اعتمادسازی کند و ماهیت مناقشه جامو و کشمیر را بپذیرد. قانون اختیارات ویژه نیروهای مسلح را لغو کند و به روند غیر نظامی کردن منطقه فورا سرعت دهد.

هم‌چنین این نامه به پاکستان عربستان سعودی و ترکیه نیز فرستاده شده است.

در نامه گیلانی با درخواست برای آزادی زندانیان سیاسی و ایجاد فضا برای فعالیت‌های سیاسی آمده است:‌ این کشورها مسئولیت ویژه‌ای برای مداخله به منظور متوقف ساختن حکومت هند در  جامو و کشمیر و ایجاد یک شرایط مساعد برای حل مناقشه جامو و کشمیر مطابق حق تعیین سرنوشت دارند

منبع:خبر گزاری ایسنا



:: برچسب‌ها: رهبر جامو و کشمیر , نامه , ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 67
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

به گزارش خبرگزاری مهر، یادداشتی از یحیی یثربی درباره ذهن فلسفی در پی می آید؛

هزار نکته باریک تر ز مو اینجاست

نه هرکه سر بتراشد قلندری داند

حافظ

هر شغل و حرفه و رشته ای مدعیان زیادی دارد، اما شایستگان آن اندک هستند. عنوان فیلسوف نیز بر افراد زیادی اطلاق می شود، اما کسانی که شایسته این عنوان باشند، اندک می باشند. می توان با خواندن چند کتاب فلسفی و یا به دست آوردن مدرک دانشگاهی در رشته فلسفه خود را از جمله فیلسوفان دانست! ولی، باید توجه داشت که ادعا آسان است، اما شایسته آن عنوان بودن دشوار.

سخن عین القضات در مورد عرفان می تواند در همه رشته ها صادق و جالب توجه باشد. او می گوید روزی هزاران جنازه به گورستان می برند که یکی از آن ها به شک و حرکت فکری نرسیده است و از هزاران کسی که به شک می رسند و به حرکت در می آیند، یکی نیست که راه را تا پایان ادامه دهد و در نیمه راه متوقف نشود و از هزاران کسی که راه ادامه می دهند، یکی نیست که شایسته حضور و عنوان عرفان باشد! سپس چنین ادامه می دهد که «زینهار! تا نپنداری که این آسان کاری است»!

آری، شایسته عنوان فیلسوف بودن آسان نیست. حافظ درباره سلوک عرفانی می گوید:

در ره منزل لیلا که خطرهاست در آن

شرط اول قدم آن است که مجنون باشی

من می گویم در راه تفکر فلسفی که با هزاران دشواری همراه است، شرط اول قدم آن است که هیچ چیزی در ذهنت نداشته باشی! از اینجاست که برخی از باریک اندیشانِ گذشته ما نخستین وظیفه هر انسان بالغ را «شک» می دانند. شک، یعنی آنچه در ذهن داری و در حقیقت آنچه به ذهنت ریخته اند و به تو تدریس و تلقین نموده اند، همه را زیر ذره بین ببری و از نو ارزیابی کنی. قرن ها پس از این باریک اندیشان معتزلی، یعنی جبایی ها (قرن سوم و چهارم هجری)، دکارت (مرگ ۱۶۵۰ م.) شک را اساس حرکت فکری و تفکر فلسفی دانست و به این وسیله به متفکران اروپایی راه و روش درست اندیشی نشان داد.

چرا باید ذهن را تخلیه کرد؟

تخلیه ذهن و لزوم شک در آغاز حرکت فکری به خاطر آن است که اگر ذهن نتواند با قدرت اندیشه و استدلال گزاره های درست را از نادرست تشخیص دهد، هرگز قدرت تفکر فلسفی پیدا نخواهد کرد و اگر بتواند، باید کار خود را از گزاره هایی آغاز کند که هم اکنون در ذهن دارد.

اگر عشق به فلسفه و تفکر فلسفی کسی را به این کار وادارد و او از عهده برآید، جداً گام در راه فلسفه نهاده است و می تواند تا آنجا که برایش امکان داشته باشد، پیش برود. اما، کسی که هنوز اسیر باورهای غیرعقلانی است، هرگز نمی تواند از تفکر فلسفی بهره ای داشته باشد، زیرا اسارت در محدوده غیرعقلانی ها نشان دهنده آن است که شخص توان اندیشه فلسفی ندارد. از این جاست که متفکران مسلمان در فرق فلسفه با کلام، ملاک و میزان را همین التزام و تعهد می دانند.

اگر کسی گزاره هایی را به عنوان باور غیراستدلالی در ذهن داشته باشد، آنگاه برای اثبات همان گزاره ها که مورد عشق و علاقه اوست استدلال کند، بسیار احتمال دارد که به خطا رود و کارش به قول مرحوم طباطبایی چیزی است شبیه بازی. پس باید با ذهن خالی از گزاره های مقبول و مطلوب خود به سراغ تفکر رفته و آنچه را با اندیشه و استدلال به دست می آورد، بپذیرد. چنین شخصی را می توان فیلسوف نامید.

دریغا! گاهی می بینیم کسانی که از فلسفه دم می زنند، گزاره هایی را می پذیرند که نه تصوری از آن گزاره ها دارند و نه تصدیق درستی! در اینجا می خواهم با یادآوری نکته ای این بحث را به پایان برسانم و آن این که درقلمرو مکاتب و ادیان غیرعقلانی، مانند مسیحیت و مکتب های هندی، درباره هرچه بحث کنند، جنبه کلامی خواهد داشت، زیرا آنان گزاره هایی را در حوزه دین شناسی بدون استدلال و اندیشه پذیرفته اند. بنابراین، ذهنشان ذهن اندیشه و استدلال نیست و استدلالشان شبیه بازی می باشد.

اما، در یک دین عقلانی مانند اسلام، کلام جایی ندارد، زیرا وقتی که اسلام ایمان را از گزاره های موجه می داند، یعنی گزاره هایی که نتیجه اندیشه و استدلال هستند و هیچ گزاره ای را دور از اندیشه و استدلال نمی پذیرد، همیشه طرفدار عقلانیت  و خردورزی دقیق خواهد بود. لذا، همه بحث هایش جنبه عقلانی و فلسفی داشته و هیچکدام با عنوان کلام تناسب نخواهند داشت.

با آرزوی آن که ما مسلمانان در قلمرو این دین عقلانی پرچمدار عقل و اندیشه باشیم. مایه شرمندگی است که چراغ عقلانیت در مغرب زمین به دست ما روشن شد، ولی خود ما نتوانیم پرچمدان عقلانیت عصر و دوره خود باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 84
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

سیّد جلیل القدر، حضرت عبدالعظیم حسنی، در میان فرزندان ائمه هدی(ع) از مقام و منزلت والایی برخوردار است که غالب دانشمندان و نوابغ عالم اسلام، هر کدام به نوبه خود، او را ستایش کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیش رو به مناسبت ۱۵ شوال، سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی از نظر می گذرد؛

حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در چهارم ربیع الثانی سال ۱۷۳هجری در شهر مدینه چشم به جهان گشود. ایشان فرزند عبداللّه بن علی، از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) بود که نسبتش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد.

عبدالعظیم، از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه معصومین(ع) و نیز از چهره های بسیار محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به شمار می رفت. دوران وی، گر چه عصر حاکمیت عباسیان و ایجاد خفقان و سخت گیری نسبت به شیعیان بوده است، ولی مدافعان دین و حافظان مکتب که روایات امامان را ثبت و نقل می کردند، نقش عمده ای در پاسداری و صیانت از فرهنگ والای اهل بیت (ع) داشتند و این بزرگوار نیز یکی از سنگربانان عقیده تابناک تشیع محسوب می شود که در حفظ و انتشار سخنان ائمه اطهار، سخت کوشا بود و ستایشهای فراوان ائمه (ع) از وی نشان دهنده  شخصیت والای علمی و معنوی وی می باشد.

مقام و منزلت عبدالعظیم از زبان معصومین(ع)

شیخ صدوق در کتاب «کمال الدین» می نویسد: «وقتی که حضرت عبدالعظیم (ع) خدمت امام هادی (ع) مشرف شد و عقاید خود را اظهار نمود، امام فرمود: تو از دوستان حقیقی ما هستی.»۱

و نیز مؤلف کتاب «جنةالنعیم» می گوید: شخصی به نام ابا حماد رازی - از شیعیان و موالیان شهر ری - با وجود مشکلات آن زمان به سامراء رفت و خدمت امام زمانش حضرت علی النقی(ع) رسید و مسائلی را پرسید. امام، ضمن پاسخ به مسائل او، فرمود: ای ابا حماد! هرگاه مشکلی از امور دینی برایت پیش آمد، جواب مشکل خود را از عبدالعظیم حسنی بخواه و سلام مرا به او برسان.

عبدالعظیم در کلام علمای اسلام

سیّد جلیل القدر، حضرت عبدالعظیم حسنی، در میان فرزندان ائمه هدی(ع) از مقام و منزلت والایی برخوردار است که غالب دانشمندان و نوابغ عالم اسلام، هر کدام به نوبه خود، باعباراتی بدیع و بیاناتی لطیف، او را ستایش کرده اند؛ که بیان برخی از آنها در اینجا جالب توجه بوده، موجب معرفت بیشتر به آن حضرت می گردد:

شیخ بزرگوار، صدوق می نویسد: «حضرت عبدالعظیم (ع)» شخصی خدا پرست، پارسا و پسندیده ی خدا و رسول خدا - صلی اللّه علیه و آله - و مردم بوده است.» ۴

ـصاحب بن عباد که یکی از علمای اهل تسنن و وزیر فخر الدوله بوده است، می گوید: عبدالعظیم حسنی (ع) مردی با ورع، پارسا و پرهیزگار و دیندار و خدا پرست، معروف به امانت داری و دارای صداقت لهجه، دانای به امور دین و گویای توحید، و عدل بسیار بود. در زمان خودش در علم و ادب و فضل و دانش و تقوا، بعد از امام زمانش، برتمام معاصران خویش برتری داشته، هیچ کس را منزلت او نبوده و به تمام معنا تبعیّت و تقلید از حضرات ائمه (ع) می نمود و در اولاد و احفاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) کسی به قدر مرتبه و مقام او نرسیده است. ۵

نجاشی نیز در کتاب «رجال» خود درباره شخصیت حضرت عبدالعظیم می گوید: عبدالعظیم (ع) در حال خوف و فرار از خلیفه، وارد شهر ری گردید و در سرداب منزل یکی از شیعیان ساکن شد؛ وی در آن زیر زمین، که مخفی گاه او بود، روزها را روزه می داشت و شب ها را به نماز مشغول می شد.

در محضر سه امام

یکی از ویژگی های مهم در زندگی حضرت عبدالعظیم (ع) این بود که توفیق یافت محضر پرفیض سه حجت الهی را - که عبارتند: از امام رضا، جواد و امام هادی (ع) - درک نماید، از تعالیم آن بزرگواران بهره مند گردد و سخنان و روایات آنان را به نسل های بعد منتقل نماید. وقتی امام رضا (ع) در مدینه به سر می برد، برای حضرت عبدالعظیم (ع) امکان دیدار با حضرتش فراهم بود؛ پس از شهادت آن حضرت، که امامت به امام جواد (ع) رسید، در آن مدت که امام نهم در مدینه بود، این سعادت و توفیق همچنان برای حضرت عبدالعظیم (ع) فراهم بود که با آن حضرت، تماس و دیدار داشته باشد و از دانش آن بزرگوار، بهره گیرد. گاهی نیز سؤالات خود را به صورت نامه از امام می پرسید و جواب مکتوب از امام دریافت می کرد.

سرشارترین و حساس ترین مقطع حیات حضرت عبدالعظیم، دوران امام هادی (ع) بود؛ گرچه امام هادی (ع) بخشی از عمر خویش را در منطقه حفاظت شده نظامی و تحت نظر، در «سامرا» گذراند و در آن دوران، امکان ارتباط شیعیان با آن حضرت، کمتر و با مشکلاتی همراه بود؛ امّا عبدالعظیم حسنی (ع) درهمان زمان هم به محضر امام هادی(ع) می رسید و از او رهنمود می گرفت.

علت هجرت به ری

علت مهاجرت حضرت عبدالعظیم (ع) از مدینه به ری و سکونت در غربت را باید در اوضاع سیاسی و اجتماعی آن عصر، جستجو کرد. خلفای عباسی نسبت به خاندان پیامبر (ص) و شیعیان ائمه (ع) بسیار سخت گیری می کردند. یکی از خشن ترین و بد رفتارترین این خلفا، «متوکل» بود که دوران خلافتش، نه تنها چندین بار مزار سیّدالشهداء (ع) را در کربلا تخریب کرد، از زیارت قبر آن حضرت نیز جلوگری می نمود. امام هادی (ع) با پنج نفر از خلفای عباسی - از جمله متوکّل - هم عصر بود. متوکّل، برای مصون ماندن از خشم انقلابی مردم مظلوم و جلوگیری از تجمع شیعه بر محور وجود امام هادی (ع) آن حضرت را از مدینه به سامرا برد، تا تمامی فعالیت ها و ارتباطات آن امام را زیر نظر داشته باشد حتی چندین بار مأموران خلیفه به خانه ی امام ریختند و با گستاخی تمام، به تفتیش خانه ی آن حضرت پرداختند. وقتی نسبت به امام معصوم، با آن موقعیت حساس، اینگونه برخوردهای تند وجود داشت، درباره پیروان آنان و شخصیت های رده ی بعدی، سختگیری و خوف و خطر بیشتری بود.

از آنجا که حضرت عبدالعظیم (ع) بعضا به خدمت امام هادی (ع) در سامرا می رسید و از محضرش استفاده می نمود، جاسوسان خلیفه ارتباط ایشان را با امام هادی (ع) گزارش نمودند و در پی آن، خلیفه دستور تعقیب و دستگیری وی را صادر کرد و لذا حضرت عبدالعظیم حسنی برای مصون ماندن از خطر خلیفه ی عباسی، خودرا از چشم مأموران پنهان می کرد و در شهرهای مختلف به صورت ناشناس، رفت و آمد می کرد و این وضع ادامه داشت تا اینکه حضرت عبدالعظیم به شهر «ری» رسید و در آنجا قصد اقامت نمود.

غروب خورشید

روزهای پایانی عمر پر برکت حضرت عبدالعظیم (س) با بیماری همراه بود. آن قامت بلند ایمان و تلاش، به بستر افتاده بود و پیروان اهل بیت (ع) در آستانه ی محرومیت از وجود پر خیر و برکت این سیّد کریم قرار گرفته بودند. عبدالعظیم حسنی (ع) علاوه بر رنجی که از بیماری و غربت و دوری از خویشاوندان می برد، اندوه مصیبتهای پیاپی مردم و روزگار تلخ شیعیان در عصر حاکمیت عباسیان، برایش جانکاه بود. او با ذکر پیوسته خدا و عبادت به روح خود آرامش می بخشید و بار غربت و بیماری را بردوش می کشید.

بنابر قول مشهور، خورشید فروزان ری، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در پانزدهم شوال ۲۵۲هجری، غروب کرد۱۰ و در پی آن شعله ی دیرپای حق و ایمان در آن دیار، فرو خوابید. خبر درگذشت آن بزرگوار، دهان به دهان گشت و مردم شهر، جملگی سیاه پوش شدند و بر در خانه ی آن حضرت صدا به گریه و شیون بلند کردند و پس از آنکه پیکر مطهّر حضرت عبدالعظیم (ع) در میان خیل عظیم مردم تشییع شهر، در آن شهر به خاک سپرده شد.

قرن هاست که حرم با شکوه حضرت عبدالعظیم (ع)، با جلوه ای ملکوتی و معنوی که داشته، کهربای جانهای مشتاق و دلهای پاک بوده است و همواره قلوب اهل معرفت، کبوتر وار برگرد حرمش طواف کرده است.

فضیلت و ثواب زیارت

فرهنگ زیارت در مکتب شیعه، از شیوه های اساسی احیای نام و یاد بزرگان، عالمان و اولیای خدا است. حضوریافتن در کنار قبور انسانهای والا و برجسته، هم ارج نهادن به پاکی و صداقت و ایمان و جهاد آنان است و هم الگوگیری از زندگی و الهام جویی از نام ویاد ایشان است، لذا تشویق های بسیاری که در روایات اسلامی پیرامون زیارت مرقد ائمه ی معصومین و امامزادگان بزرگوار آمده است، یک دستور تربیتی و ارشادی است. زیارت حرم باصفای حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام نیز در همین راستا مورد تأکید و توجه بوده است که در روایتی از امام هادی (ع) آمده است که هر کس قبر حضرت عبدالعظیم (ع) را زیارت کند، خداوند بهشت را به او پاداش می دهد! ۸

وهمچنین در نقل دیگری آمده است که مردی از اهل ری، خدمت امام هادی (ع) رسید. امام از او پرسید: کجا بودی؟ گفت: به زیارت سیّد الشهدا (ع) رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم حسنی را زیارت کنی، گویا حسین بن علی علیه السّلام را زیارت کرده ای.۹

اینکه زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) پاداش بهشت دارد و یا همچون زیارت کربلا ارزشمنداست، دلیل و نشانه ی مقام والا و عالی آن سیّد بزرگوار در نزد خدا و اهل بیت عصمت (ع)است؛ چراکه وی درآن دوران سخت و پرخطر، مطیع امامان بود و فروغ احادیت و کلمات نورانی ائمه ی اطهار(ع) را در شهرهای مختلف می گستراند؛ لذا فعالیت او در چنان شرایط خطیر از ارزش خاصی برخوردار بود.



:: برچسب‌ها: زیارت , عبدالعظیم , ری ,
:: بازدید از این مطلب : 89
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

به گزارش گرداب، در خرید گوشی باید به مشخصاتی توجه کرد که نسبت به سایر موارد از اهمیت بیشتری برخوردار است و حتی در برخی موارد اعداد کم بهتر از اعداد زیاد هستند. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی را که شرکت‌های سازنده در مورد مشخصات مختلف گوشی ارائه می‌دهند، بررسی کنیم. در این مطلب سعی شده است اطلاعات دقیقی در موک از مشخصات اصلی ارائه شود و به زبانی ساده بیان شود. ممکن است اطلاعات ارائه شده در این مطلب جامع و کامل نباشد اما می‌‌تواند در خرید گوشی کمک کننده باشد.


صفحه نمایش: تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ
 
استیو جابز که صفحه نمایش رتینا را تجاری سازی کرد و آن را به بازار عرضه کرد، معتقد بود زمانی که صفحه نمایش کمتر از ۱۲ اینچ باشد، چشم انسان نمی‌تواند بیشتر از ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ مربع را تشخیص دهد. نظر استیو جابز این تصور غلط را که وضوح صفحه‌های نمایش نمی‌تواند در آینده بیشتر شود، تقویت کرد. اما باید گفت که نظر استیو جابز در این مورد اشتباه بوده است.
 
وضوح صفحه نمایش هنوز هم مهم است، زیرا بر خلاف نظر استیو جابز چشم انسان قادر است بیش از ۹۰۰ پیکسل در هر اینچ را تشخیص دهد که بسیار فراتر از توان فناوری‌های حال حاضر برای ساخت نمایشگرها است. مشخصه اصلی که در اینجا باید به آن توجه کرد، اصطلاح DPI (نفطه در هر اینچ) یا PPI (پیکسل در هر اینچ) است که نشان دهنده تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ مربع است. در این زمان و با توجه به فناوری حال حاضر، DPI بیش از ۲۵۰ قابل قبول است، اما اگر قصد دارید یک گوشی رده بالا بخرید، این عدد حداقل باید ۴۰۰ باشد.
 
تعداد پیکسل‌های بیشتر در هر اینچ نیازمند قدرت پردازشی بیشتر و قدرت پردازشی بیشتر به معنای مصرف بیشتر باتری است. بنابراین برای ایجاد توازن بین عملکرد و بهره‌وری انرژی، DPI باید بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ باشد.
 
رم؛ هر چقدر بیشتر بهتر
 
رم نوعی حافظه موقت است که اطلاعات برای پردازش توسط پردازنده گوشی، در آن ذخیره می‌شود. شما زمانی به نقش مهم رم پی می‌برید که در حال انجام چند کار با گوشی خود باشید. اپلیکیشن‌هایی که به تازگی اجرا کرده‌اید، در حافظه رم ذخیره می‌شوند، تا هر زمانی که به آن‌ها نیاز پیدا کردید، در دسترس باشند.
 
اطلاعاتی همانند اطلاعات صفحه کلید، رابط‌های کاربری و همچنین اطلاعات صفحه اصلی (Hom page) در حافظه رم ذخیره می‌شوند، زیرا طراحان سیستم عامل‌های IOS و اندروید می‌دانند که کاربران گوشی‌ها در هر لحظه به این اطلاعات نیاز دارند. ذخیره سازی این اطلاعات بسته به نوع سیستم عامل، حداقل نیازمند ۵۰۰ مگابایت حافظه رم است. بنابراین برای اینکه سیستم عامل عملکرد روانی داشته است، رم گوشی باید بیش از این مقدار باشد.
 
هنگامی که می‌خواهید گوشی جدیدی بخرید، دستگاهی را انتخاب کنید که حداقل ۲ گیگابایت رم داشته باشد. اگر چه گوشی‌های IOS نسبت به گوشی‌های اندروید استفاده بهینه‌تری از رم دارند. اما با این وجود، سال گذشته گوشی آیفون ۶ اس به رم دو گیگابایتی مجهز شد. پس می‌توان گفت برای گوشی‌های جدید حداقل ۲ گیگابایت رم مورد نیاز است. دستگاه‌های جدید اندرویدی به رم ۳ یا ۴ گیگابایتی مجهز هستند که باعث می‌شود، این گوشی‌ها عملکرد روانی داشته باشند

پردازنده (قسمت ۱): سرعت کلاک و اندازه فیزیکی سطح مجموعه تراشه‌ها‌ (Die size)
 
پردازنده یا CPU یکی از اصلی‌ترین قطعات گوشی است. پردازنده را می‌توان مغز گوشی در نظر گرفت و مشخصات آن تعیین می‌کند که گوشی شما سریع یا کند است. اما سرعت تنها شاخص پردازنده نیست. زمانی که استفاده بهینه از باتری، انجام چند کار با هم و قابلیت انجام کارهای مختلف زمان خاموش بودن صفحه نمایش را نیر در نظر می‌گیریم، به این نکته پی می‌بریم که به غیر از سرعت پردازنده باید به مشخصات دیگر آن نیز توجه کرد.
 
اساسی‌ترین عامل برای تعیین سرعت پردازنده‌ها، سرعت کلاک است که معمولا با واحد گیگاهرتز مشخص می‌شود.
 
امروزه سریع‌ترین پردازنده‌های موبایل سرعتی بین ۱٫۸ گیگاهرتز تا ۲٫۲ گیگاهرتز دارند؛ اما در کل سرعت بالای ۱ گیگاهرتز نیز قابل قبول است. عامل دیگری که باید به آن توجه کرد، اندازه فیزیکی سطح مجموعه تراشه‌های پردازنده یا Die size است. اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم، Die size اندازه فیزیکی قطعات تشکیل دهنده CPU است.
 
عدد مربوط به Die size هر چقدر کمتر باشد، بهتر است؛ زیرا هر چقدر اندازه فیزیکی سطح مجموعه تراشه‌های پردازنده کمتر باشد، گرمای کمتری نیز تولید می‌شود و در نتیجه اتلاف انرژی نیز کمتر است.
 
امروزه Die size پردازنده‌های رده بالای گوشی‌ها ۱۴ نانومتر است و در نسل قبلی پردازنده‌ها، این عدد ۲۰ نانومتر بود. بنابراین Die size بین ۱۴ تا ۲۰ نانومتر مناسب است.
 
پردازنده (قسمت ۲): عملکرد پردازنده‌های چند هسته‌ای و تک هسته‌ای
 
امروزه تقریبا پردازنده تک هسته‌ای یافت نمی‌شوند. با ظهور پردازنده‌های چند هسته‌ای، دوران هنگ کردن گوشی در زمان استفاده از تمام توان پردازنده، به پایان رسیده است؛ زیرا چندین هسته با کمک یکدیگر وظایف مربوط به پردازنده را انجام می‌دهند.
 
پس می‌توان گفت پردازنده‌های چند هسته‌ای، قطعا بهتر از پردازنده‌های تک هسته‌ای هستند. اما یک پردازنده چند هسته باید داشته باشد؟ اگر بخواهیم خلاصه جواب دهیم، باید بگوییم یک پردازنده حداقل به دو هسته نیاز دارد، اما لازم است در این مورد بیشتر توضیح دهیم.
 
تا زمانی که پردازنده‌ها دارای دو هسته باشند، هنوز هم سرعت کلاک یک شاخص مهم محسوب می‌شود. پردارنده‌های دو هسته‌ای با سرعت کلاک بالاتر نسبت به پردازنده‌های چند هسته‌ای با سرعت کلاک کمتر، عملکرد بهتری دارند. زیرا بسیاری از اپلیکیشن‌ها به صورتی برنامه نویسی شده‌اند که تنها بر یک هسته از پردازنده‌ها اجرا شوند؛ بنابراین هر چقدر سرعت یک هسته بیشتر باشد، بهتر است.
 
اما عامل دومی که باید در نظر گرفته شود، این است که برخی از اپلیکیشن‌هایی که دارای جلوه‌های گرافیکی زیادی هستند، این قابلیت‌ را دارند که عملیات پردازشی خود را روی چند هسته تقسیم کنند. امروزه برنامه‌ نویسی اپلیکیشن‌های گرافیکی موبایل به این روش آغاز شده است و اپلیکیشن‌های ویرایش عکس و فیلم از جمله این اپلیکیشن‌ها هستند. پردازنده‌های چند هسته‌ای برای اجرای این نوع از اپلیکیشن‌ها مناسب‌تر هستند.
 
به طور خلاصه باید بگوییم که همیشه در انتخاب پردازنده‌ها اول به سرعت کلاک و سپس به تعداد هسته‌ها توجه کنید. اگر گرافیست، گیمر حرفه‌ای و یا ویرایشگر فیلم هستید، حتی اگر سرعت کلاک پردازنده نیز مدنظرتان است، پردازنده‌ای را انتخاب کنید که دارای تعداد هسته بیشتری باشد.

پردازنده (قسمت ۳): هسته‌های کم مصرف و معماری پردازنده‌ها
 
اخیرا برخی از پردازنده‌های چند هسته‌ای به گونه‌ای طراحی شده‌اند، که یکی از هسته‌های آن به فعالیت‌هایی اختصاص داده می‌شود که نیازمند قدرت پردازشی زیادی نیستند و این اقدام حرکت بسیار خوبی در تولید پردازنده‌ها بوده است.
 
برای مثال برخی از پردازنده‌های گوشی دارای هسته‌ای هستند که همیشه درخواست‌های صوتی همانند "OK google” و "Hey siri” را پردازش می‌کند که باعثمی‌شود گوشی را از حالت استندبای خارج شود و درخواست صوتی مورد نظر را جستجو کند. به جای اینکه هسته‌های اصلی این دسته از فعالیت‌ها را پردازش کنند، هسته‌هایی تحت عنوان low powers cores انجام این وظایف را بر عهده می‌گیرند و در عین حال مصرف انرژی آن‌ها نیز بسیار کم است.
 
وقتی که در مورد باتری صحبت می‌کنیم، معماری پردازنده‌ها شاخص بسیار مهمی محسوب می‌شود. بیشتر پردازنده‌های موجود بر اساس معماری ARM یا ARM64 ساخته شده‌اند که طوری طراحی شده‌اند که هنگامی که فرد از گوشی استفاده نمی‌کند، حالت خواب (استندبای) آن‌ها سریعا فعال می‌شود. برخی از پردازنده‌های موبایل از معماری x86 و x64 استفاده می‌کنند که در ابتدا برای کامپیوترها با سرعت و قدرت خوبی طراحی شد، اما همانند پردازنده‌هایی که از معماری ARM یا ARM64 برخوردار هستند،  سریعا وارد حالت استندبای نمی‌شوند.
 
بنابراین در هنگام خرید گوشی، باید به دنبال پردازنده‌ای باشید که در هنگام خاموش بودن صفحه نمایش، فعالیت‌هایی را که نیازمند قدرت پردازشی زیادی نیستند، پردازش کنند و در عین حال مصرف باتری خیلی کمی نیز داشته باشند. اگر عمر باتری برای شما بسیار مهم است، بهتر است به جای انتخاب گوشی‌هایی با پردازنده‌های X86 یا X64 از گوشی‌هایی با پردازنده‌های ARM یا ARM64 استفاده کنید.

پردازنده گرافیکی: اهمیت تعداد هسته‌ها
 
پردازنده‌های گرافیکی نیز در عملکرد گوشی‌ها نقش بسزایی دارند، مخصوصا اگر بازی‌های زیادی را روی موبایل خود اجرا می‌کنید. امروزه بسیاری از گوشی‌ها از فناوری سیستم روی تراشه یا Soc استفاده می‌کنند که به معنای این است که پردازنده‌ گرافیکی در گوشی‌ها بر خلاف کامپیوترها، همراه با CPU گوشی در یک مدار مجتمع تعبیه شده است.
 
این موضوع به معنای این است که تشخیص مشخصات واقعی پردازنده‌های گرافیکی در گوشی‌ها کمی دشوار است و در واقع آن‌ها بخشی از پردازنده‌ اصلی گوشی‌ها هستند. می‌توان به جای تشریح و تشخیص پردازنده‌های گرافیکی، فقط شماره سریال آن‌ها را بررسی کرد.
 
تراشه اسنپدراگون از پردازنده گرافیکی آدرِنو و تراشه‌ اکسینوس از پردازنده گرافیکی مالی (Mali) استفاده می‌کنند و تراشه A9 اپل نیز دارای پردازنده‌های گرافیکی PowerVR است. در صفحه مشخصات گوشی به دنبال این کلید واژه‌ها بگردید و سپس عدد نوشته شده در کنار آن را مشاهده کنید. بنابراین آدرنو ۵۳۰ در مقایسه با آدرنو ۴۱۸ از قدرت گرافیکی بیشتری برخوردار است.
 
ذخیره سازی: حافظه داخلی یا خارجی یا سیستم ابری
 
ظرفیت ذخیره سازی گوشی‌ها (منظور حافظه رم یا حافظه گوشی نیست) شاخص مهمی برای میزان ذخیره سازی فایل‌های چندرسانه‌ای مانند عکس، فیلم یا موسیقی محسوب می‌شود. هر چقدر حافظه یک گوشی بیشتر باشد، فضای بیشتری برای ذخیره ‌سازی فایل‌ها در اختیار دارید. معمولا گوشی‌ها با حافظه داخلی ۸ گیگابایت عرضه می‌شوند.
 
اما سیستم عامل گوشی‌های هوشمند امروزی ۴ گیگابایت از حافظه ذخیره سازی را اشغال می‌کنند؛ بنابراین ۸ گیگابایت حافظه داخلی کافی نیست و گوشی‌ها حداقل باید ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی داشته باشند. میزان حافظه مورد نیاز گوشی، به استفاده شما نیز بستگی دارد.
 
اگر با استفاده از سرویس موسیقی spotify به صورت آنلاین به موسیقی مورد علاقه خود گوش می‌دهید و فایل‌های صوتی را روی گوشی خود ذخیره نمی‌کنید، نیازی به حافظه زیادی نیست. اگر فایل‌های فیلم و عکس خود را در سیستم‌های ابری مانند سرویس Google Photo ذخیره کرده‌اید، به دلیل اینکه خود فایل‌ها در سرور های خارجی ذخیره شده‌اند و شما با گوشی خود فقط آن‌ها را تماشا می‌کنید، نیازی به حافظه زیاد نیست. برخی از گوشی‌ها از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کنند که می‌توانید به وسیله آن‌ها حافظه گوشی را ارتقا دهید. امروزه معمولا از کارت‌های حافظه ۳۲ گیگابایتی یا ۶۴ گیگابایتی استفاده می‌شود.
 
باتری؛ میزان میلی آمپر اهمیت زیادی دارد
 
عمر باتری گوشی برای همه کاربران مهم است که به ظرفیت باتری بستگی دارد که و ظرفیت باتری هم با واحد میلی آمپر نمایش داده می‌شود. هر چقدر عدد میلی آمپر باتری بیشتر باشد، عمر باتری نیز بیشتر است. البته لازم به ذکر است که میزان بهره وری انرژی پردازنده گوشی، اندازه صفحه نمایش و نوع آن و مشخصات دیگر نیز در عمر باتری نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
 
با این حال اگر مشخصات ذکر شده در دو گوشی یکسان بود، دستگاهی را انتخاب کنید که باتری آن دارای ظرفیت بیشتری است.
 
دوربین: مگاپیکسل اصلا مهم نیست
 
چندین سال است که شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، بر سر دوربین گوشی با یکدیگر رقابت می‌کنند و همیشه روی عدد مگاپیکسل تمرکز می‌کنند. زیرا عدد مگاپیکسل جزء مشخصاتی است که مشتریان به راحتی آن را می‌فهمند؛ زیرا مگاپیکسل بیشتر به معنای تعداد پیکسل‌های بیشتر در عکس‌ها و در نتیجه وضوح بیشتر است.
 
امروزه حتی ساده‌ترین دوربین هم عکس‌هایی را ثبت می‌کنند که تعداد پیکسل‌های آن‌ها بیشتر از میزانی است که چشم انسان قادر است تشخیص دهد.
 
برای مثال یک تلویزیون ۴K رده بالا دارای وضوح ۸٫۳ مگاپیکسلی است، بنابراین حتی اگر چنین تلویزیونی هم در خانه خود داشته باشید، نمی‌توانید عکس‌های با وضوح بیشتر از ۸٫۳ مگاپیکسل را مشاهده کنید.
 
بنابراین بهتر است به جای توجه زیاد به عدد مگاپیکسل، به اندازه بزرگتر حسگر دوربین، اندازه بزرگتر پیکسل‌ها و دریچه دیافراگم عریض‌تر توجه کنید.
 
لازم به ذکر است که برخی از این مشخصات با اعداد کسری نشان داده می‌شود که کمی گیج کننده است. اندازه پیکسل یک عدد صحیح است و هر چقدر بیشتر باشد، بهتر است. اما عدد مربوط به دریچه دیافراگم به طور مثال به صورت f/2.0 نشان داده می‌شود و عدد کوچک‌تر به معنای دریچه دیافراگم عریض‌تر است.
 
برخی از افراد به اندازه پیکسل‌ها نیز توجه می‌کنند که با تقسیم عدد ۱ بر تعداد اینچ نمایش داده می‌شود؛ بنابراین در اینجا هم باید به دنبال عدد مقسوم علیه کوچک‌تر باشید.
 
در مورد فیلم‌برداری باید گفت هر چقدر اعداد مربوط به وضوح بیشتر باشد، بهتر است. وضوح فیلم برداری بالاتر (۱۰۸۰p ،۲۱۶۰p) به معنای این است که دوربین گوشی شما دیرتر قدیمی می‌شود. تعداد فریم بیشتر در ثانیه به معنای فیلم‌برداری روان‌تر است.
 
مورد آخر که باید به آن اشاره کرد، ویژگی ثبت تصویر است. ثبت تصویر نوری (OIS) ویژگی جدیدی است که در تلفن‌های هوشمند رده بالا به کار رفته است که حسگر دوربین را برای کاهش لرزش در هنگام فیلمبرداری یا تاری در هنگام عکاسی، به صورت مکانیکی ثابت می‌کند.
 
تثبیت تصویر الکترونیکی (EIS) نیز همین کار را انجام می‌دهد با این تفاوت که پس از فیلم‌برداری یا عکاسی، برای کاهش لرزش یا تاری از نرم‌افزار ضد لرزش یا ضد تاری استفاده می‌شود. EIS بهتر از OIS نیست اما بهتر از این است که دوربین برای تثبیت تصویر، هیچ قابلیتی نداشته باشد.
 
بنابراین اول به دنبال گوشی هوشمندی باشید که دوربین آن مجهز به قابلیت OIS باشد و دوربینی که مجهز به EIS باشد، نیز گزینه نسبتا خوبی محسوب می‌شود؛ اما هرگز دوربینی را انتخاب نکنید که هیچ قابلیتی برای تثبیت تصویر ندارد.



:: برچسب‌ها: گوشی همراه , نکات مهم , خرید ,
:: بازدید از این مطلب : 69
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر موزه های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برداشت ناپایدار و بی رویه سرم سازی رازی از مارها برای تهیه واکسن ضد مارگزیدگی از عوامل تهدید این گونه ارزشمند تنوع زیستی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، اصغر مبارکی افزود: همچنین برداشت غیرقانونی افراد سودجو یا دخالت بی مورد و انجام اقدامات غیرعلمی و غیرمنطقی در این حوزه از دیگر عوامل تهدید مارها در طبیعت است.
وی ضمن تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری با سرم سازی رازی برای تغییر نحوه برداشت به سمت پایداری، تصریح کرد: برداشت از گونه ها باید به روشی باشد که کمترین آیب به جمعیت مارها به ویژه در گونه های بومی وارد شود.
مبارکی افزود: به طور نمونه علاقه غیر منطقی برای تجارت و قاچاق مار افعی دم عنکبوتی به عنوان گونه اندمیک و مخصوص ایران و یکی از عجائب علمی یا استثنائات تکاملی گونه ها در سطح دنیا با ویژگی های رفتاری منحصر به فرد، این گونه را در معرض تهدید قرار داده است.
مدیرکل دفتر موزه های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست اشاره ای هم به باور و ترس عمومی از این گونه داشت و گفت: اگرچه یکی از عوامل تهدید این گونه، آسیب به واسطه ترس عمومی و باور ذهنی مردم مبنی بر خطرات مارها از جمله سمی بودن آنها است، اما باید این آگاهی را به مردم داد که بیشتر مارها غیر سمی هستند و در مواجهه با انسان، فرار را به مقابله یا حمله ترجیح می دهند از این رو در صورتی که فرصت کافی به آنها داده شود، فرار می کنند.
وی با اشاره به ثبت روز جهانی مارها ( 16 جولای ) در تقویم های بین المللی، گفت: این نامگذاری به دلیل اهمیت نقش مارها به عنوان یکی از اجزای اصلی تنوع زیستی در چرخه حیات است.
به گفته وی، مارها نیز همچون سایر اجزای تنوع زیستی، از نقش اکولوژیکی و کارکرد بوم شناختی، همینطور اهمیت علمی و اقتصادی برخوردار هستند.
مبارکی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت حفاظتی این گونه ارزشمند، اظهار کرد: به طور کلی و در سراسر جهان، جمعیت مارها با تاثیرپذیری از عوامل تهدید کننده ای همچون تخریب زیستگاه ها، برداشت بی رویه یا ناپایدار از گونه، تهدید به واسطه حضور گونه های غیر بومی، قرار گرفتن در معرض عوامل آلاینده ای همچون سموم و آفت کش های کشاورزی و توسعه فعالیت های صنعتی و کشاورزی با کاهش چشمگیر و نگران کننده ای مواجه شده و نیازمند توجه و برنامه جدی است.
*** لزوم تدوین برنامه اقدام برای حفاظت از مارها
وی گفت: با توجه به اینکه مارها از جمله شاخص های مهم و نیازمند توجه تنوع زیستی هستند، تکمیل مطالعات ژنتیکی گونه های اندمیک و سایر گونه ها، همچنین شناسایی دقیق گونه ها، جمعیت و تدوین برنامه اقدام برای حفاظت از آنها در اولویت های کاری حوزه تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.
در دنیا تاکنون بیش از 15 خانواده از مارها شامل 456 جنس و 3000 گونه یا واریته، شناسایی شده است، بیش از 21 گونه مار سمی و نیمه سمی و 35 گونه مار غیر سمی و بیش از پنج گونه مار دریائی در ایران زادو ولد می کنند.
افعی یا گرزه مار، مار جعفری، مار شاخدار، کبرا، یله مار، تیرمار، طلحه مار، آلوسر، افعی پلنگی، کورمار، مارشتری، مار درفشی و کوتوله مار برخی از این گونه ها هستند.



:: برچسب‌ها: سرم سازی , سم , مار ,
:: بازدید از این مطلب : 66
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات‌متحده آمریکا موسوم به USSOCOM آی او اس را جایگزین اندروید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، دعوای «فناوردوستان» برای انتخاب آیفون یا گوشی گلکسی سامسونگ به مرکز فرماندهی نیروهای ویژه آمریکا هم رسیده و در تازه‌ترین اظهارنظر! اعلام‌شده است که آیفون 6 اس سریع‌تر از سامسونگ گلکسی نوت 2 است!

جالب اینجاست این گزارش در حالی تهیه‌شده که نوت 2 متعلق به 4 سال پیش است و از سال 2013 بدین سو گوشی کره‌ای برای ارسال و دریافت دیتا توسط این واحد نظامی مورداستفاده قرارگرفته است.

از این گوشی برای دیدن تصاویر متعلق به پهپادها در عملیات مختلف توسط اپلیکیشن مخصوص استفاده‌شده و اخیراً هنگام استفاده به‌صورت دو اسکرینه/split screen گوشی فریز می‌کند و عملیات را دچار مشکل می‌کند و برای حل مشکل باید گوشی ریست/reset شود که این کار هنگام انجام عملیات واقعی بسیار خطرناک بوده و نتیجه عملیات را تغییر می‌دهد.

هنوز معلوم نیست گزارش مذکور چگونه به بیرون درز کرده و باعث تمسخر در فضای مجازی شده اما درهرصورت تصمیم این ستاد برای استفاده از آیفون 6 اس به دلیل نرم بودن، هنگ نکردن در عملیات و سریعتر بودن در مقایسه با نوت 2 قطعی شده است.

البته باید تأکید کرد که نباید هیچ‌وقت منتظر بیانیه رسمی مقامات نظامی دراین‌باره باشیم و اپ های متعلق به برنامه‌های نظامی توسط همین مراکز ساخته‌وپرداخته می‌شود، بدون اینکه موضوع رسانه‌ای شود.



:: برچسب‌ها: امریکا , گوشی , ایفون , گلکسی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

تهران - ایرنا - یک محقق ایرانی به همراه تیم تحقیقاتی خود روشی را توسعه داده است که در آن از سلول های بنیادی بیمار برای رشد غضروف و مفصل لگن استفاده می شود و دیگر نیازی به جراحی تعویض مفصل ران و لگن نیست.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از مدیکال اکسپرس، فرشید گیلک با همکاری تیم تحقیقاتی خود از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس با استفاده از سلول های بنیادی بیمار موفق به رشد غضروف شده اند. وی در مصاحبه خود گفته است غضروف های رشد داده شده از سلول های بنیادی، قابلیت ترشح مولکول های ضد التهاب را دارند و می توان از آن ها برای درمان آرتریت که شایع ترین علت درد لگن است، استفاده کرد.
با توجه به گزارش موسسه ملی آرتریت و بیماری های اسکلتی عضلانی و پوستی، آرتروز مهمترین دلیل آسیب مفصل لگن و تعویض مفصل است.
جراحی مفصل ران و لگن در سراسر دنیا بسیار رواج دارد و در آمریکا سالانه بیش از 332 هزار نفر تحت این عمل جراحی قرار می گیرند. دوره نقاهت این عمل جراحی بسیار طولانی است و همواره خطر عفونت وجود دارد، بنابراین محققان همواره به دنبال یک روش جایگزین هستند.
دکتر گیلک برای حل این مشکل، از سلول های بنیادی واقع در چربی زیر پوست بیمار کمک گرفته است. سلول های بنیادی در یک داربست سه بعدی شبیه به مفصل بیمار رشد داده می شوند تا جایگزین مناسبی برای مفصل آسیب دیده باشند و درد ناشی از آرتروز را کاهش دهند. داربست مذکور از 600 رشته به هم تابیده شده از مواد زیست تخریب پذیر ساخته می شود و توانایی تحمل وزنی معادل 10 برابر وزن بیمار را دارد.
محققان در تلاشند تا با قرار دادن یک ژن در غضروف، مولکول ها را به گونه ای تحریک کنند تا مواد ضد التهابی ترشح کنند که پیشرفت آرتروز متوقف شود.
مراحل اولیه ایمپلنت تولید شده توسط دکتر گیلک و همکاران در نمونه های حیوانی موفقیت آمیز گزارش شده است و امید است ظرف سه تا پنج سال آینده برای آزمایش های انسانی اماده شود.
نتایج این تحقیقات در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است



:: برچسب‌ها: ایرانی , جراحی , مفصل ,
:: بازدید از این مطلب : 100
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

استاندار سلیمانیه با یادآوری کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با داعش و نیز زمان آوارگی مردم کردستان عراق، گفت: اکنون اولویت دو طرف ایجاد امنیت و آسایش پایدار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آسو فریدون ظهر امروز در مراسم افتتاحیه رسمی مرز سیرانبند بانه که با حضور استاندار کردستان، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و تعدادی از مدیران کل استان کردستان و سلیمانیه عراق در این مرز برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم رسمی‌شدن این مرز مایه خیر و برکت برای دو طرف باشد.

استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: در یک و نیم سال اخیر افرادی زحمت‌های زیادی برای رسمی‌شدن مرز سیرانبند متحمل شدند که استاندار کردستان از جمله افرادی است که پیگیری‌های فراوانی برای به ثمر رسیدن این مرز داشتند.

وی ضمن قدردانی از آقای زاهدی استاندار کردستان و آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور برای زمینه‌سازی رسمی‌شدن مرز سیرانبند بانه، نقش حسن دانایی‌فر سفیر ایران در عراق برای تحقق این موضوع را پررنگ توصیف کرد.

فریدون همچنین تلاش‌های محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس و نیز نمایندگان اقلیم در پارلمان عراق را ارج نهاد که به نوعی به رسمی‌شدن مرز سیرانبند بانه کمک کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: جدای از اهتمام ویژه استاندار کردستان برای رسمی‌شدن مرز سیرانبند، بنده نیز یک ماه بعد از انتصاب در پست استانداری سلیمانیه، این موضوع را پیگیری کرده‌ام و امروز نتیجه تلاش دو طرف، رسمیت‌بخشیدن به مراودات در مرز سیرانبند بانه است.

استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: مراودات دو طرف کردستان و سلیمانیه به سال‌های گذشته برمی‌گردد و حتی در زمان رژیم بعث و جنگ ایران و عراق نیز این ارتباطات وجود داشت که امیدواریم این مراودات همچنان تداوم داشته باشد.

فریدون همچنین با یادآوری کمک‌های ایران در زمان جنگ تحمیلی به مردم اقلیم کردستان، گفت: در این برهه زمانی نیز جمهوری اسلامی ایران در مقابله با داعش، کمک‌های زیادی به ما کرد که ما قدردان آن هستیم.

وی در پایان، جنگ و مقابله جدی با گروهک داعش تروریستی را هدف مشترک ایران و عراق دانست و گفت: اولویت اقلیم و ایران حاکمیت امنیت و آسایش بر منطقه است و برای این مهم تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت



:: برچسب‌ها: امنیت , کردستان , عراق , ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 71
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

گروهی از اخترشناسان و فیزیکدانان موفق به طراحی بزرگترین نقشه سه بعدی جهان شدند که 1.2 میلیون کهکشان را در برمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از تک تایمز، این نقشه سه بعدی هم موید تئوری های مختلف انیشتین است و هم برآورد دقیق انرژی تاریک را ممکن می کند.

انرژی تاریک نوع ناشناخته‌ای از انرژی است که همهٔ فضا را در بر می‌گیرد و سرعت انبساط جهان را می‌افزاید. انرژی تاریک مقبولترین فرضیه برای توضیح‌دادن مشاهدات اخیر است که می‌گویند جهان با آهنگ رو به افزایشی (با شتاب) منبسط می‌شود.

جرمی تینکر یکی از محققان اصلی این طرح از دانشگاه نیویورک که حدود یک دهه است در حال بررسی موضوع می باشد با انجام محاسباتی در مورد 1.2 میلیون کهکشان نقشه ای ساختاری از جهان ترسیم کرده که حجم آن به حدود 650 مکعب میلیارد سال نوری می رسد.

پژوهشگران امیدوارند از این طریق قادر به محاسبه نرخ گسترش جهان خواهند بود و تاثیر این تغییرات بر جهان را درک کنند. این نقشه موید نقش انرژی تاریک در گسترش سریع جهان است. یافته های یاد شده موید وجود نیرویی موسوم به لامبداست که نیرویی مستمر و مقابله کننده با جاذبه بین ماده است.

برای تهیه نقشه یاد شده 95 درصد از جهان تاریک تجزیه وتحلیل شده و داده های مختلف جمع آوری شده از برنامه های فضایی گوناگون هم مورد استفاده قرار گرفته است. این نقشه برآورد دقیق تر عمر جهان که فعلا 13.8 میلیارد سال برآورد می شود را هم تسهیل می کند.



:: برچسب‌ها: اختر شناسان , انیشتین , نقشه سهبعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای کُرد دموکرات سوری در ادامه پیشروی‌های خود در منطقه «الحزاونه» در جنوب غرب شهر منبج با طرد عناصر تروریستی داعش به سمت مرکز شهر، موفق شدند الحزاونه را به‌طور کامل پاکسازی کنند.

با پیشروی‌های امروز، نیروهای کُرد توانستند با پاکسازی کامل الحزاونه خود را به 800 متری مرکز منبج از محور غرب برسانند، بر اساس این خبر در این عملیات بیش از 26 تروریست داعشی نیز کشته یا زخمی شدند.

همزمان نیروهای کُرد سوری عملیاتی را در غرب این شهر ادامه‌ دادند و موفق شدند اطراف بیمارستان دولتی و مناطق جنوبی میدان الشریعه را بطور کامل پاکسازی کنند و امنیت را در این منطقه برقرار کنند.

از سوی دیگر گروهی از نیروهای کُرد سوری با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش، پایگاه و اتاق اصلی عملیات داعش را در نزدیکی مرکز شهر شناسایی کردند و سپس طی عملیاتی موفق شدند این منطقه را به‌طور کامل پاکسازی کنند.

در حال حاضر نیروهای کُرد سوری تلاش می‌کنند از طریق محور غربی با رسیدن به مرکز شهر مکانی امن برای خروج اهالی از این محور به خارج از شهر فراهم کنند.



:: بازدید از این مطلب : 46
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
سامانلو

"رهبرم، سید و آقای ما، من و برادر کوچکم، محمد حسین، دوست داریم به دیدار شما بیاییم و به جای پدرمان دست شما را ببوسیم."

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی سامانلو فرزند 11 ساله شهید مدافع حرم سعید سامانلو و نوه شهید دفاع مقدس سید محمد رباط جزی چندی پیش در مراسمی که به یادبود شهدا در قم برگزار شد، دلنوشته خود را این‌گونه به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بنده علی سامانلو فرزند شهید سعید سامانلو و نوه شهید دفاع مقدس سید محمدرباط جزی هستم.

سلام بر تو ای رهبر فرزانه‌ام؛ امیدوارم همیشه سالم باشید...

رهبرم، پدر شهیدم سعید سامانلو شما را بسیار دوست داشت و به ما توصیه می‌کرد گوش به فرمان شما باشیم چراکه شما را نائب برحق امام زمان (عج) می‌دانست.

رهبر خوب و با تقوایم، ای که پروردگار شما را بسیار دوست دارد، ما نیز فرزندان شهدا، شما را بسیار دوست داریم و آرزوی سلامتی و طول عمر شما را داریم.

ما بچه‌هایی که پدرانمان به شهادت رسیده‌اند، به آن‌ها افتخار می‌کنیم و گوش به فرمان شما و ادامه دهنده راه شهداء هستیم.

ما دلمان برای پدرانمان تنگ می‌شود و یاد آن‌ها همیشه در قلب ماست... وقتی که یاد مصیبت‌های حضرت زینب (س) می‌افتیم، صبر پیشه می‌کنیم و دل‌هایمان تسکین می‌یابد.

رهبرم، سید و آقای ما؛ من و برادر کوچکم محمد حسین دوست داریم به دیدار شما بیاییم و به‌جای پدرمان دست شما را ببوسیم...

رهبر عزیزتر از جانم؛ ما فرزندان شهداء خدا را شاکریم که پدرانمان عاقبت به خیر شدند و ما نیز قول می‌دهیم که کوشش کنیم و در راه مهدی موعود(عج) قدم برداریم و با کفر و ظلم بجنگیم



:: برچسب‌ها: دل نوشته , مدافع حرم , شهید ,
:: بازدید از این مطلب : 78
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
رستگار سرخه ای بانک ملت

"علی رستگار سرخه‌ای" مدیرعامل معزول بانک ملت توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، علی رستگار سرخه‌ای مدیرعامل معزول بانک ملت امروز توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد.

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به دستور مرجع قضایی رستگار سرخه‌ای را به دلیل فعالیت گسترده در یک باند سازمان یافته فساد بانکی بازداشت کرده است.

معاون بین‌الملل مدیرعامل معزول بانک ملت نیز بازداشت شده است.

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق شده است یک باند سازمان یافته فساد بانکی را در کشور کشف کند که رستگار سرخه‌ای و معاونش از اعضای اصلی این باند هستند.



:: برچسب‌ها: سپاه , باند سازمان یافته , فساد بانکی ,
:: بازدید از این مطلب : 77
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
سید عباس عراقچی

معاون وزیر خارجه ایران پس از چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت که موضوع اصلی این نشست بحث تحریم‌ها و اشکالاتی که در اجرای رفع تحریم‌ها وجود دارد، بود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران پس از چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام (متشکل از نمایندگان ایران و 1+5) در وین گفت: جلسه حدود سه ساعت یا کمی بیشتر طول کشید. موضوع اصلی بحث تحریم‌ها و اشکالاتی که در اجرای رفع تحریم‌ها وجود دارد بود. مواردی که کار پیشرفت نداشته. شاید بیشتر وقت جلسه در این خصوص بود.

وی در ادامه افزود: طرف‌های ما در آمریکا و اروپا توضیحات مفصلی را درباره اقداماتی که کرده‌اند یا تلاش‌هایی که می‌کنند تا رفع تحریم‌ها اثرات خود را نشان دهد، ارائه کردند. قرار شد تا زمان برگزاری کمیسیون بعدی، یک سری جلسات کارشناسی در خصوص مشکلاتی که در زمینه رفع تحریم‌ها وجود دارد، از جمله بحث مسائل بانکی، انتقال و تبدیل پول و تحریم‌های دیگر، برگزار شوند.

چهارمین نشست کمیسیون مشترک بررسی برجام امروز سه شنبه در هتل کوبورگ وین با حضور هیات‌های ایران و ١+٥ برگزار شد.



:: برچسب‌ها: برجام , عراقچی , تحریم , نشست ,
:: بازدید از این مطلب : 47
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خواستار شفاف سازی و رسیدگی به حقوق های نجومی برخی مسئولان در کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه فیش‌های حقوقی برخی از مسئولان آشکار شد افزود: چنین افرادی در کشور کم نیستند و باید تمامی مسئولان مورد کنکاش قرار گیرند. و به شدت با این افراد برخورد کرد در غیر اینصورت اعتماد مردم نسبت به دولت و حک در کشور کم نیستند و باید تمامی مسئولان مورد کنکاش قرار گیرند ومت سلب می‌شود.

وی ادامه داد: از مسئولان دولتی انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر به حقوق‌های نجومی مسئولان رسیدگی کنند و نتیجه را به مردم ابلاغ کنند و در این میان نیز افرادی هستند که بعد از انقلاب خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی در خدمت مردم و کشور اسلامی هستند و این افراد را باید سرلوحه کار خود قرار داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم آغازی بر زوال حکومت خودکامه و متحجر بحرین است اظهارداشت: تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان کشور بحرین از وی گرفته شد و به دنبال این ماجرا بسیاری از یاران و پیروان وی دستگیر شدند و چنین رفتارهایی علیه شیعیان در کشور شیعه اصلا قابل قبول نیست و توطئه گران باید بدانند که در پایان نابودی به سراغ آنان خواهد آمد.

حجت الاسلام قریشی با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، دوری از محرمات و اطاعت از دستورات خداوند متعال اظهار داشت: جان باختن چندین نفر از سربازان ایران اسلامی در اثر سانحه خودرویی را خدمت خانواده‌هایشان تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند برایشان صبر خواستاریم.

وی افزود: درصد بیشتری از جمعیت ایران اسلامی با احکام دینی و اسلامی آشنایی دارند و به همین سبب حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ می‌کنند و در این میان افرادی هستند که با روزه خواری به این ماه مبارک الهی توهین می‌کنند و باید با چنین افرادی برخورد شود که چنین کارهایی عقوبت و عذاب الهی را در پی دارد.

وی گفت: نماز جمعه هر شهر قرارگاه فرهنگی آن شهر است و در تمامی شهرها افرادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و مطالعاتی انجام می‌دهند و این قرارگاه در شهر ارومیه نیز ایجاد گردیده است تا در این شهر نماز جمعه به قرارگاه فرهنگی تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه گفت: در تیرماه ترورهای بسیاری در کشور ما صورت گرفته است و در راس این ترورها دولت آمریکا قرار دارد و خباثت خود را همیشه به ما نشان داده است در حالیکه از حقوق بشر سخن به زبان می‌آورند و از این میان می‌توان به نقشه ترور مقام معظم رهبری در ششم تیرماه اشاره کرد که خوشبختانه با شکست روبرو شد و خداوند این نعمت خود را بر ما حفظ کرد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر کارشکنی‌های این دولت می‌توان به ترورهای روز هفتم تیرماه و دوازدهم تیرماه اشاره کرد که در این روز همواپیمای مسافربری ایران توسط ناوجنگی آمریکا مورد اصبت قرار گرفت و ۳۰۰ نفر که بیش از ۶۶ نفر آنان را کودکان زیر ۱۲ سال تشکیل می‌دادند جان خود را از دست دادند.

امام جمعه ارومیه افزود: در دین مبین اسلام معصیت است و در قرآن نیز این عمل حرام شده است و کسانی که اصراف می‌کنند با شیطان دست برادری می‌دهند و به همین سبب چه در زندگی اجتماعی چه خصوصی نباید اصراف کرد و یکی از اصراف‌هایی که اخیرا صورت می‌گیرد بنرهای تبلیغاتی است که اگر از هزینه‌های شخصی تامین شوند مشکلی ندارند ولی در این میان اگر از بیت المال استفاده شود امر زشتی صورت گرفته است و در اخرت باید پاسخگو باشند



:: بازدید از این مطلب : 54
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

به گزارش «شیعه نیوز»، دهه ۶۰ بود که زنان تصمیم گرفتند مانند مردانشان سهمی از نبرد و مبارزه داشته باشند . کارشان را از میان مساجد و پایگاه‌های محل شروع کردند و بسته‌هایی را برای رزمندگان درون جبهه‌ آماده می‌کردند.

وسایلی از هر نوع و از هر جنس ... از کلاه بافتنی و دستکش گرفته تا قوطی‌های کنسرو. انواع خوراکی‌ها... حالا ۲۷ سال از آن زمان‌ها می‌گذرد و به گمان خیلی‌ها جنگ تمام شد و فعالیت‌های پشت جبهه هم خاطره.

خوب یادمان هست آهنگران شعری خواند با این مضمون «در باغ شهادت باز باز است» بعد از ۲۷ سال دوباره نبرد شروع ‌شده آن ‌هم در خاک همسایه، جنگ برای به خاک نشاندن تکفیری‌هایی که داعیه اسلام دارند و برای نابود کردن چهره روحانی این دین آدم می‌کشند.

حالا عده‌ای دانشجو می‌خواهند کار همان زنان زمان جنگ را احیا کنند. اینها هم می‌خواهند از حلاوت نام مدافعان حرم سهمی داشته باشند. هرچند اندک و هرچند ساده در هم جمع شدند تا اقلامی را بسته‌بندی کنند اما این بار مقصد کالاهای زنان پشت جبهه شلمچه و مجنون نیست، سوریه است.

بسته‌هایشان بیشتر جنبه فرهنگی دارد. کوچک است در حد یک چفیه، مهر و تسبیح، دعای آیت‌الکرسی، بسته کوچکی آجیل و عکس رهبرشان. البته این جمع زنانه کوچک میهمانی داشت از دیار هرات، میهمانی که می‌گفت همسرش با انتخابی آگاهانه این راه را انتخاب کرده و به او گفته تا هر وقت که زنده است سرباز بی‌بی زینب است. دختر کوچکی را به همراه داشت که می‌گفت تازگی بهانه بابا مرتضی‌اش را می‌گیرد. می‌گفت می‌خواهم جزئی کوچک باشم میان خیل آنهایی که گفتند این الفاطمیون.

به گزارش روزنامه صبح نو، دخترانی که در این گروه باهم تلاش می‌کردند همه‌شان با یک هدف آمده بودند آن‌ هم جلب رضایت حق بود و صاحب حرم دمشق.

یکی‌شان می‌گفت: این گروهی که تشکیل داده‌ایم فقط در تهران نیست. خیلی از مردم کشور در شهرهای گوناگون این کار را انجام می‌دهند و این چندمین سری است که این بسته‌ها به سوریه فرستاده می‌شود. می‌گفت حتی برخی اقلام در خود سوریه و به دست همان رزمندگان بسته‌بندی می‌شود که آخرین بارش در خان طومان بود که به دست تکفیری‌ها افتاد.

یکی دیگر از بچه‌های این جمع می‌گفت: نخستین جرقه تشکیل این جمع و کمک به رزمندگان در میدان سوریه در بهشت‌زهرا و در میان خانواده‌های شهدای مدافع حرم زده شد. اینها کارشان اما محدود به ارسال بسته‌ای فرهنگی نیست. رسیدگی به خانواده‌های مدافع حرم ازجمله وظایف این گروه بود .

رسیدگی‌هایی از جنس مالی گرفته تا درمانی و کمک‌های عاطفی و روحی برای بازماندگان شهدا اما میان جهادگران فاطمیون و حتی نیروهای جان‌برکف کشورمان هستند کسانی که داوطلبانه از پاکستان به سوریه می‌روند و نام زینبیون را یدک می‌کشند.   شاید شهدای‌شان خیلی معروف و شناخته‌شده نباشند اما به قول یکی از دختران، مظلومیت‌شان اجر شهادت را چند برابر می‌کند.

میان همهمه‌ای که در این جمع از شادی به راه افتاده بود یکی نامه‌ای خواند از کودکی که پدرش در سوریه است و مفقودالاثراست. نامه‌های کودکانه با نقاشی‌هایی رنگارنگ که شاید هرکسی می‌دید اشک‌هایش سهمی از ابراز هم‌دردی با آن دختر کوچک بود.

شاید نامه‌هایش وقتی به مقصد می‌رسد، کسی نباشد که آنها را دریافت کند، شاید میان درگیری‌ها و صدای توپ و تفنگ، آهنگ کودکانه این نامه گم شود اما آنچه زیبا بود آرزوی سلامتی بود که برای بابایش داشت. موقع خداحافظی از این جمع همه‌شان خوشحال بودند و تنها آرزویشان الهم عجل لولیک الفرج بود و با اینکه شادی و رضایت این جمع را دوست داشتند و می‌خواستند کمک‌های‌شان هرچند با عنوان دلگرمی برای رزمندگان ادامه داشته باشد اما دیگر جنگی نباشد.



:: برچسب‌ها: زنان , مدافعان حرم , ایران , سوریه ,
:: بازدید از این مطلب : 74
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

به گزارش مشرق، در ادامه اظهارنظرها و مواضع ضد ایرانی قانونگذاران کنگره آمریکا، یک عضو دموکرات مجلس نمایندگان این کشور مخالفتش را با ممنوعیت فروش بوئینگ به تهران اعلام کرده است.

«استفن اف لینچ» که نماینده ایالت ماساچوست در مجلس نمایندگان آمریکا است، درباره موضوع هواپیماهای ایران و «نبود امنیت پروازی» در ایران سخن گفته و دلیلی آن را کهنگی ناوگان هوایی ایران دانسته است.

قانونگذار آمریکایی که حامی توافق بوئینگ با ایران است، موضوع برجام را با موضوع توافق بوئینگ ربط داده و به نحوی خواستار تایید شدن نهایی قرارداد فروش هواپیما به ایران شده است.

لینچ گفت: «سال گذشته من با یک بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحبت کردم و او می‌گفت که خطرناکترین کار بازرسان ما در ایران، پرواز کردن بین شهرهای آن است».

این قانونگذار آمریکایی دموکرات با انتقاد از طرح ممنوع کردن فروش هواپیمای بوئینگ به ایران تصریح کرد: «این لایحه، انجام پرواز برای افراد عادی در ایران را خطرناکتر می‌کند».

او افزود: «ما اینجا یک فرصت را در اختیار داریم. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اینکه ایران مفاد برجام را تبعیت می‌کند گزارش می‌دهد و گزارش ماه ژوئن تبعیت کامل آن را نشان می‌دهد».

این قانونگذار دموکرات آمریکایی در ادامه، لایحه اخیر تصویب شده در مجلس نمایندگان آمریکا درباره ممنوعیت فروش هواپیما به ایران را «نقض صریح برجام» خواند.

وی ادامه داد: «نتیجه این لایحه آن است که ایران حق بیرون راندن بازرسان را خواهد داشت کاری که سبب خواهد شد بازرسی‌ها کاملا متوقف شود».

قانونگذار آمریکایی خطاب به همکاران جمهوریخواه خود افزود: «اگر شما به ایران بی اعتماد هستید، خوب شما باید خواستار دسترسی نامحدود بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشید



:: برچسب‌ها: برجام , بوئنگ , آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 65
تاریخ انتشار : جمعه 25 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

دانشمندان دانشگاه آرهاوس با استفاده از سیستم اسکن مغزی به مطالعه بر روی مغز انسان در هنگام دعا وصحبت با خداوند پرداختند.


محققان با اسکن مغز بیش از ۲۰ داوطلب در هنگام دعا و صحبت با خداوند اعلام کردند مغز افراد در هنگام دعا به گونه ای که در هنگام صحبت با یک دوست فعال می‌شود، فعالیت می‌کند.


محققان دانشگاه آرهاوس دانمارک به منظور مطالعه بر روی این پدیده از داوطلبان خواستند یک بار به خواندن یک دعای مذهبی و یک بار به خواندن یک متن غیرمذهبی و اجتماعی اقدام کنند. به گفته محققان در هنگام انجام عملیات اول و خواندن دعای خداوند مخصوص مسیحیان، قسمتهایی از مغز که با مرور ذهنی و تکرار در ارتباط است، فعال شد.

طی آزمایش دوم، داوطلبان قبل از خواستن آرزوهای خود از شخصیت خیالی بابا نوئل مشغول به خواندن دعاهای شخصی خود شدند که این عمل باعث فعال سازی قسمت‌هایی از مغز که در هنگام برقراری ارتباط با انسانی دیگر فعال می‌شود، شد. این محدوده از مغز با تئوری ذهن (هشیاری از اینکه دیگران دارای انگیزه و غرض مستقل هستند) در ارتباط نزدیک است.



به نظر می‌رسد هر دو منطقه فعال شده مغز در این آزمایشها، رفتار خواستن و توجه به عکس العمل مخاطب که در این آزمایش خداوند بوده است را پردازش می‌کنند. همچنین قسمتهای فعال شده قسمتی از قشر پیشین مغز به شما می‌روند که با توجه به قصد فرد دیگر در ارتباط است.

قشر پیشین مغز در انسان یکی از عوامل کلیدی تئوری ذهن است. به گفته محققان، این قسمت از مغز داوطلبان در هنگام انجام آزمایش دعاهای شخصی و صحبت با شخصیت بابانوئل غیر فعال بوده است. این پدیده نشان می‌دهد داوطلبان بابا نوئل را شخصیتی کاملا خیالی و خداوند را موجودیتی واقعی می‌دانند.

در عین حال مطالعات گذشته نشان می‌دهد که قشر پیشانی مغز در انسانها در هنگام تعامل با اجسام بی جان نیز فعال نمی‌شود. زیرا مغز از چنین اجسامی انتظار عکس العمل ندارد و به همین دلیل نیازی برای فکر کردن به آن جسم احساس نمی‌کندبر اساس گزارش نیوساینتیست، محققان بر اساس نتایج نهایی اعلام کردند افراد در هنگام دعا این تصور را دارند که در حال صحبت با شخصی خاص هستند که این نتیجه از نظر مسیحیان نشانه ای جدید از قطعیت وجود خداوند است.

منبع:سایت بیتوته



:: برچسب‌ها: دعا , انسان , مغز ,
:: بازدید از این مطلب : 77
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ظروف مناسب برای آشپزی از دو جهت مورد بررسی قرار می گیرد:

 

1. بهترین ظروف برای سرخ کردن غذاها

2. بهترین ظروف برای پخت و پز معمول

3. ظروف غیر قابل توصیه

 

بهترین ظروف برای سرخ کردن غذاها

 

بهترین ظرف برای سرخ کردن، ظروف سرامیکی یا ظروف با پوشش سرامیک هستند. زیرا با کمترین روغن می تواند سرخ کردن غذاها را انجام داد و در ضمن غذا به ته ظرف نمی چسبد. البته کمی گران هستند. ظروف سرامیکی سنگین تر از ظروف با پوشش سرامیک هستند و در ضمن خطر شکستن آنها نیز وجود دارد، ولی در عوض دیگر نگران جدا شدن پوشش سرامیکی نخواهید بود.

سفالی كه لعاب می ‌خورد و مجدداً پخته می ‌شود به سرامیک تبدیل می ‌شود. امروزه ظروف سرامیكی معمولاً به عنوان ظروف غذاخوری استفاده می‌ شوند و ظروف سفالی بیشتر جنبه تزئینی دارند، چون سفال اگر لعاب نداشته باشد چربی و رطوبت را پس می ‌دهد. در استفاده از ظروف سفالی و سرامیک باید از استفاده از ظروف بی ‌رنگ به‌ عنوان ظروف غذاخوری پرهیز كرد، چون این ظروف دارای تركیبات سربی هستند و احتمال بروز مسمومیت غذایی را ایجاد می‌ كنند.

 غیر از این، در مذمت ظروف سرامیک و خطرات آن برای سلامت، هیچ مطلب دیگری نمی ‌توانید پیدا كنید، اگرچه از محاسن این ظروف می ‌توان به سبک بودن و قیمت كمترشان نسبت به ظروف چینی و كریستال اشاره كرد.

در مرتبه بعدی ظروف تفلون برای این منظور مناسب هستند. ظروف تفلون تا زمانی که سالم باشند مشکل خاصی ندارند، اما اگر لایه آنها جدا شده و وارد غذا شود خطراتی را در پی دارد. لایه تفلون به خاطر فلزات سمی که دارد اگر جدا شده و وارد بدن شود مسمومیت در پی دارد.

بهترین ظروف برای پخت و پز معمول

بهترین ظروف برای این منظور ظروف استیل و پیرکس هستند. ظروف استیل از تركیب آهن و فلزات دیگر ساخته شده اند و بسیار با دوام و در مقابل فرسودگی مقاوم اند. این ظروف حاوی كروم، نیكل، مولیبدن و تیتانیوم هستند كه به ظرف حالت سختی می دهند و آن را در مقابل آسیب ناشی از حرارت بالا، خراشیده شدن و ساییده شدن مقاوم می سازند.

 زنان خانه‌دار به دلیل اینكه این ظروف غذا را زود می ‌سوزانند، آنها را برای آشپزی مناسب نمی ‌دانند و باید طرز استفاده صحیح از این ظروف را آموزش ببینند. ظروف استیل حرارت را به طور یكنواخت منتقل نمی كنند و غذا را باید مرتب در آنها هم زد تا یكنواخت حرارت ببیند. برای انتقال بهتر گرما به ته بیشتر این ظروف لایه آلومینیومی یا مسی می دهند. تولید كنندگان این ظروف هشدار می دهند كه غذاهای اسیدی(مثل گوشت ،گوجه فرنگی،لو ،چغندر و ...) و نمكی برای مدت طولانی در ظروف استیل نگهداری نشوند.

ظروف پیركس از انواع بلور با نوعی عملیات حرارتی تنش ‌زدایی (دمای 620 تا 630 درجه سانتی‌ گراد) ‌و با افزودن نوعی ماده با نام تجاری «بوراكس» به مواد اولیه تولید می ‌شوند. طبخ غذا در ظروف پیركس بسیار بهتر است، زیرا تقریباً تمام انواع غذاها را می ‌توان در آنها درست كرد و مواد اسیدی یا بازی، روی آنها تأثیری ندارند. باید به این نكته دقت شود كه پیركس، حرارت را به خوبی، ولی به ‌طور غیر یكنواخت منتقل می‌كند. بنابراین باید دقت كرد كه این ظروف با المنت‌ های برقی و حرارت بسیار زیاد به‌ صورت مستقیم تماس نداشته باشند، بلكه در مایكروویو یا اجاق گاز به شكل غیر مستقیم حرارت ببینند و مرتب غذا را در آن هم زد تا حرارت یكنواخت منتقل شود.

ظروف غیر قابل توصیه

ظروف سفالی و مسی برای آشپزی توصیه نمی شود. ظروف سفالی بیشتر جنبه تزئینی دارند، چون سفال اگر لعاب نداشته باشد چربی و رطوبت را پس می ‌دهد. مس گرما را به خوبی هدایت می ‌كند و با آن به راحتی می‌ توان دمای پخت و‌ ‌پز را كنترل كرد. تنها با دادن حرارت كم یا متوسط می ‌توان بهترین نتیجه را از آن گرفت. ‌مقادیر اندک مس برای سلامتی مفید است ولی مقادیر زیاد آن می ‌تواند‌ ‌مسمومیت ‌زا باشد.

 مس با غذاهای اسیدی واكنش می‌ دهد و به این خاطر ظروف مسی را‌ ‌معمولا با لایه‌ای از یک فلز دیگر مثل قلع استیل یا نیكل می‌ پوشانند تا از ورود‌ ‌مس به غذا جلوگیری شود. این لایه در هنگام پخت و پز به مقدار كم در غذا حل می ‌شود. (‌به خصوص اگر غذاهای اسیدی برای مدت طولانی در این ظروف پخته یا نگهداری شوند) بنابراین باید از پختن غذاهای اسیدی در ظروف مسی پوشش داده نشده دوری كرد. همچنین با خراشیدن یا ساییدن این ظروف در هنگام شست‌ و شو، لایه پوششی‌ ‌محافظ از بین می رود.

 هنگامی كه مس در مقادیر زیاد وارد غذا می ‌شود، موجب تهوع، استفراغ و اسهال می ‌شود‌. پخت غذا در ظروف مسی ارزش غذا را کاهش می ‌دهد. به دلیل اینکه مس با ماده غذایی تداخل ایجاد می ‌کند و ارزش غذایی را از بین می ‌برد. بنابراین به طور کلی پخت و پز در ظروف مسی توصیه نمی شود، مگر ظروف لعاب دار.

منبع:سایت تبیان

 



:: برچسب‌ها: ظروف , غذا , مناسب , ,
:: بازدید از این مطلب : 85
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

رهبر عالیقدر حضرت آیت الله سید على خامنه‌اى فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد حسینى خامنه‌اى، در روز ۲۴ تیرماه ۱۳۱۸ برابر با ۲۸ صفر ۱۳۵۸ قمرى در مشهد مقدس چشم به دنیا گشود.

ایشان دومین پسر خانواده هستند. زندگى سید جواد خامنه‌اى مانند بیشتر روحانیون و مدرسّان علوم دینى، بسیار ساده بود. همسر و فرزندانش نیز معناى عمیق قناعت و ساده زیستى را از او یاد گرفته بودند و با آن خو داشتند.

رهبر بزرگوار در ضمن بیان نخستین خاطره هاى زندگى خود از وضع و حال زندگى خانواده شان چنین مى گویند: «پدرم روحانى معروفى بود، امّا خیلى پارسا و گوشه گیر... زندگى ما به سختى مى گذشت. من یادم هست شب هایى اتفاق مى افتاد که در منزل ما شام نبود! مادرم با زحمت براى ما شام تهیّه مى کرد و... آن شام هم نان و کشمش بود.

امّا خانه‌اى را که خانواده سیّد جواد در آن زندگى مى‌کردند، رهبر انقلاب چنین توصیف مى‌کنند: «منزل پدرى من که در آن متولد شده ام، تا چهارـ پنج سالگى من، یک خانه 60 ـ 70 مترى در محّله فقیر نشین مشهد بود که فقط یک اتاق داشت و یک زیر زمین تاریک و خفه‌اى! هنگامى که براى پدرم میهمان مى‌آمد (و معمولاً پدر بنا بر این که روحانى و محل مراجعه مردم بود، میهمان داشت) همه ما باید به زیر زمین مى‌رفتیم تا مهمان برود. بعد عدّه‌اى که به پدر ارادتى داشتند، زمین کوچکى را کنار این منزل خریده به آن اضافه کردند و ما داراى سه اتاق شدیم.»

رهبرانقلاب از دوران کودکى در خانواده‌اى فقیر امّا روحانى و روحانى پرور و پاک و صمیمی، اینگونه پرورش یافت و از چهار سالگى به همراه برادر بزرگش سید محمد به مکتب سپرده شد تا الفبا و قرآن را یاد بگیرند. سپس، دو برادر را در مدرسه تازه تأسیس اسلامى «دارالتعّلیم دیانتى» ثبت نام کردند و این دو دوران تحصیل ابتدایى را در آن مدرسه گذراندند.

  • در حوزه علمیه

ایشان از دوره دبیرستان، خواندن «جامع المقدمات» و صرف و نحو را آغاز کرده بود. سپس از مدرسه جدید وارد حوزه علمیه شد و نزد پدر و دیگر اساتید وقت ادبیات و مقدمات را خواند.
درباره انگیزه ورود به حوزه علمیه و انتخاب راه روحانیت مى گویند:  «عامل و موجب اصلى در انتخاب این راه نورانى روحانیت پدرم بودند و مادرم نیز علاقه مند و مشوّق بودند».

ایشان کتب ادبى ار قبیل «جامع المقدمات»، «سیوطى»، «مغنى» را نزد مدرّسان مدرسه «سلیمان خان» و «نوّاب» خواند و پدرش نیز بر درس فرزندانش نظارت مى کرد. کتاب «معالم» را نیز در همان دوره خواند.

سپس «شرایع الاسلام» و «شرح لمعه» را در محضر پدرش و مقدارى را نزد مرحوم «آقا میرزا مدرس یزدى» و رسائل و مکاسب را در حضور مرحوم حاج شیخ هاشم قزوینى و بقیه دروس سطح فقه و اصول را نزد پدرش خواند و دوره مقدمات و سطح را بطور کم سابقه و شگفت انگیزى در پنچ سال و نیم به اتمام رساند.

پدرش مرحوم سید جواد در تمام این مراحل نقش مهّمى در پیشرفت این فرزند برومند داشت. رهبر بزرگوار انقلاب، در زمینه منطق و فلسفه، کتاب منظومه سبزوار را ابتدا از «مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا تهرانى» و بعدها نزد مرحوم «شیخ رضا ایسى» خواندند.

  • در حوزه علمیه نجف اشرف

آیت الله خامنه اى که از هیجده سالگى در مشهد درس خارج فقه و اصول را نزد مرجع بزرگ مرحوم آیت الله العظمى میلانى شروع کرده بودند. در سال 1336 به قصد زیارت عتبات عالیات، عازم نجف اشرف شدند و با مشاهده و شرکت در درسهاى خارج مجتهدان بزرگ حوزه نجف از جمله مرحوم سید محسن حکیم، سید محمود شاهرودى، میرزا باقر زنجانى، سید یحیى یزدى، و میرزا حسن بجنوردى، اوضاع درس و تدریس و تحقیق آن حوزه علمیه را پسندیدند و ایشان را از قصد خود آگاه ساختند. ولى پدر موافقت نکرد. پس از مدّ تى ایشان به مشهد باز گشتند.

  • در حوزه علمیه قم

آیت الله خامنه‌اى از سال 1337 تا 1343 در حوزه علمیه قم به تحصیلات عالى در فقه و اصول و فلسفه، مشغول شدند و از محضر بزرگان چون مرحوم آیت الله العظمى بروجردى، امام خمینى، شیخ مرتضى حائرى یزدى وعلـّامه طباطبائى استفاده کردند.

در سال 1343، از مکاتباتى که رهبر انقلاب با پدرشان داشتند، متوجّه شدند که یک چشم پدر به علت «آب مروارید» نابینا شده است، بسیار غمگین شدند و بین ماندن در قم و ادامه تحصیل در حوزه عظیم آن و رفتن به مشهد و مواظبت از پدر در تردید ماندند.

آیت الله خامنه اى به این نتیجـه رسیدند که به خاطر خدا از قــم به مشهد هجرت کنند واز پدرشان مواظبت نمایند. ایشان در این مـورد مى گویند: «به مشهد رفتم و خداى متعال توفیقات زیادى به ما داد. به هر حال به دنبال کار و وظیفه خود رفتم. اگر بنده در زندگى توفیقى داشتم، اعتقادم این است که ناشى از همان بّرى «نیکى» است که به پدر، بلکه به پدر و مادر انجام داده ام».

آیت الله خامنه اى بر سر این دو راهى، راه درست را انتخاب کردند. بعضى از اساتید و آشنایان افسوس مى خوردند که چرا ایشان به این زودى حوزه علمیه قم را ترک کردند، اگر مى ماندند در آینده چنین و چنان مى شدند!... امّا آینده نشان داد که انتخاب ایشان درست بوده و دست تقدیر الهى براى ایشان سر نوشتى دیگر و بهتر و والاتر از محاسبات آنان، رقم زده بود.

آیا کسى تصّور مى‌کرد که در آن روز جوان عالم پراستعداد 25 ساله، که براى رضاى خداوند و خدمت به پدر و مادرش از قم به مشهد مى رفت، 25 سال بعد، به مقام والاى ولایت امر مسلمین خواهد رسید؟! ایشان در مشهد از ادامه درس دست برنداشتند و جز ایام تعطیل یا مبازره و زندان و مسافرت، به طور رسمى تحصیلات فقهى و اصول خود را تا سال 1347 در محضر اساتید بزرگ حوزه مشهد بویژه آیت الله میلانى ادامه دادند.

همچنین ازسال 1343 که در مشهد ماندگار شدند در کنار تحصیل و مراقبت از پدر پیر و بیمار، به تدریس کتب فقه و اصول و معارف دینى به طلـّاب جوان و دانشجویان نیز مى پرداختند.

  • مبارزات  سیاسى

آیت الله خامنه اى به گفته خویش «از شاگردان فقهى، اصولى، سیاسى و انقلابى امام خمینى (ره) هستند» امـّا نخستین جرقـّه هاى سیاسى و مبارزاتى و دشمنى با طاغوت را مجاهد بزرگ و شهید راه اسلام شهید «سید مجتبى نوّاب صفوى» در ذهن ایشان زده است، هنگامیکه نوّاب صفوى با عدّه اى از فدائیان اسلام در سال 31 به مشهد رفته در مدرسه سلیمان خان، سخنرانى پر هیجان و بیدار کننده اى در موضوع احیاى اسلام و حاکمیت احکام الهى، و فریب و نیرنگ شاه و انگلیسى و دروغگویى آنان به ملـّت ایران، ایراد کردند.

آیت الله خامنه‌اى آن روز از طـّلاب جوان مدرسه سلیمان خان بودند، به شدّت تحت تأثیر سخنان آتشین نوّاب واقع شدند. ایشان مى گویند: «همان وقت جرقه هاى انگیزش انقلاب اسلامى به وسیله نوّاب صفوى در من به وجود آمده و هیچ شکى ندارم که اولین آتش را مرحوم نوّاب در دل ما روشن کرد».

  • همراه با نهضت امام خمینى (قدس سره)

آیت الله خامنه‌اى از سال 1341 که در قم حضور داشتند و حرکت انقلابى واعتراض آمیزامام خمینی علیه سیاستهاى ضد اسلامى و آمریکا پسند محمد رضا شاه پهلوى، آغاز شد، وارد میدان مبارزات سیاسى شدند و شانزده سال تمام با وجود فراز و نشیب هاى فراوان و شکنجه ها و تعبیدها و زندان ها مبارزه کردند و در این مسیر ازهیچ خطرى نترسیدند.

نخستین بار در محرّم سال 1383 از سوى امام خمینى (قدس سره) مأموریت یافتند که پیام ایشان را به آیت الله میلانى و علماى خراسان در خصوص چگونگى برنامه هاى تبلیغاتى روحانیون در ماه محرّم و افشاگرى علیه سیاست هاى آمریکایى شاه و اوضاع ایران و حوادث قم، برسانند.

ایشان این مأموریت را انجام دادند و خود نیز براى تبلیغ، عازم شهر بیرجند شدند و در راستاى پیام امام خمینى، به تبلیغ و افشاگرى علیه رژیم پهلوى و آمریکا پرداختند. بدین خاطر در 9 محرّم «12 خرداد 1342» دستگیر و یک شب بازداشت شدند و فرداى آن به شرط اینکه منبر نروند و تحت نظر باشند آزاد شدند.

با پیش آمدن حادثه خونین 15خرداد، باز هم ایشان را از بیرجند به مشهد آورده، تحویل بازداشتگاه نظامى دادند و ده روز در آنجا با سخت ترین شرایط و شکنجه و آزارها زندانى شدند.

دوّمین بازداشت

در بهمن 1342 - رمضان 1383- آیت الله خامنه اى با عدّه‌اى از دوستانشان براساس برنامه حساب شده اى به مقصد کرمان حرکت کردند. پس از دو ـ سه روز توقف در کرمان و سخنرانى و منبر و دیدار با علما و طلـّاب آن شهر، عازم زاهدان شدند.

سخنرانى ها و افشاگرى هاى پرشور ایشان بویژه درایـّام ششم بهمن ـ سالگرد انتخابات و رفراندوم قلـّابى شاه ـ مورد استقبال مردم قرار گرفت.

در روزپانزدهم رمضان که مصادف با میلاد امام حسن (ع) بود، صراحت و شجاعت و شور انقلابى ایشان در افشاگرى سیاستهاى شیطانى و آمریکایى رژیم پهلوى، به اوج رسید و ساواک شبانه ایشان را دستگیر و با هواپیما روانه تهران کرد.

رهبر بزرگوار، حدود دو ماه ـ به صورت انفرادى ـ در زندان قزل قلعه زندانى شدند و انواع اهانت ها و شکنجه ها را تحمّل کردند.

  • سوّمین و چهارمین بازداشت

کلاس‌هاى تفسیر و حدیث و اندیشه اسلامى ایشان در مشهد و تهران با استقبال کم نظیر جوانان پرشور و انقلابى مواجه شد. همین فعالیت ها سبب عصبانیت ساواک شد و ایشان را مورد تعقیب قرار دادند.

بدین خاطر در سال 1345 در تهران مخفیانه زندگى مى کردند و یک سال بعد ـ 1346ـ دستگیر و محبوس شدند. همین فعالیّت هاى علمى و برگزارى جلسات و تدریس و روشنگرى عالمانه و مصلحانه بود که موجب شد آن بزرگوار بار دیگر توسط ساواک جهنّمى پهلوى در سال 1349 نیز دستگیر و زندانى گردند.

  • پنجمین بازداشت

حضرت آیت الله خامنه اى «مد ظله» درباره پنجمین بازداشت خویش توسط ساواک مى نویسد: «از سال 48 زمینه حرکت مسلحانه در ایران محسوس بود. حساسیّت و شدّت عمل دستگاههاى جارى رژیم پیشین نیز نسبت به من، که به قرائن دریافته بودند چنین جریانى نمى تواند با افرادى از قبیل من در ارتباط نباشد، افزایش یافت. سال 50 مجدّداً و براى پنجمین بار به زندان افتادم. برخوردهاى خشونت آمیز ساواک در زندان آشکارا نشان مى داد که دستگاه از پیوستن جریان هاى مبارزه مسلـّحانه به کانون هاى تفـّکر اسلامى به شدّت بیمناک است و نمى تواند بپذیرد که فعالیّـت هاى فکرى و تبلیغاتى من در مشهد و تهران از آن جریان ها بیگانه و به کنار است. پس از آزادى، دایره درسهاى عمومى تفسیر و کلاسهاى مخفى ایدئولوژى و... گسترش بیشترى پیدا کرد».

در بین سال‌هاى 1350ـ1353 درسهاى تفسیر و ایدئولوژى آیت الله خامنه‌اى در سه مسجد «کرامت»، «امام حسن» و «میرزا جعفر» مشهد مقدس تشکیل مي‌شد و هزاران نفر ازمردم مشتاق بویژه جوانان آگاه و روشنفکر و طلـّاب انقلابى و معتقد را به این سه مرکز مى کشاند و با تفکّرات اصیل اسلامى آشنا مى ساخت.

درس نهج البلاغـه ایشان از شور و حال دیگـرى برخوردار بود و در جزوه‌هاى پلى کپى شده تحت عنوان: «پرتوى از نهج البلاغه» تکثیر و دست به دست مى‌گشت.

طلـّاب جوان و انقلابى که درس حقیقت و مبارزه را از محضر ایشان مى‌آموختند، با عزیمت به شهرهاى دور و نزدیکِ ایران، افکار مردم را با آن حقایق نورانى آشنا و زمینه را براى انقلاب بزرگ اسلامى آماده مى ساختند. این فعالیـّت ها موجب شد که در دى ماه 1353 ساواک بى رحمانه به خانه آیت الله خامنه اى در مشهد هجوم برده، ایشان را دستگیر و بسیارى از یادداشت ها و نوشته هایشان را ضبط کنند.

این ششمین و سخت ترین بازداشت ایشان بود و تا پاییز 1354 در زندان کمیته مشترک شهربانى زندان بودند. در این مدت در سلولى با سخت ترین شرایط نگه داشته شدند. سختى هایى که ایشان در این بازداشت تحمّل کردند، به تعبیر خودشان «فقط براى آنان که آن شرایط را دیده اند، قابل فهم است».

پس از آزادى از زندان، به مشهد مقدس برگشتند و باز هم همان برنامه و تلاش هاى علمى و تحقیقى و انقلابى ادامه داشت. البته دیگر امکان تشکیل کلاسهاى سابق را به ایشان ندادند.

  • در تبعید

رژیم جنایتکار پهلوى در اواخر سال 1356، آیت الله خامنه اى را دستگیر و براى مدّت سه سال به ایرانشهر تبعید کرد. در اواسط سال 1357 با اوجگیرى مبارزات عموم مردم مسلمان و انقلابى ایران، ایشان از تبعیدگاه آزاد شده به مشهد مقدس بازگشتند و در صفوف مقدم مبارزات مردمى علیه رژیم سفـّاک پهلوى قرار گرفتند و پس از پانزده سال مبارزه مردانه و مجاهدت و مقاومت در راه خدا و تحمّل آن همه سختى و تلخى، ثمره شیرین قیام و مقاومت و مبارزه؛ یعنى پیروزى انقلاب کبیر اسلامى ایران و سقوط خفـّت بار حکومتِ سراسر ننگ و ظالمانه پهلوى، و برقرارى حاکمیت اسلام در این سرزمین را دیدند.

  • در آستانه پیروزى

درآستانه پیروزى انقلاب اسلامى، پیش از بازگشت امام خمینى از پاریس به تهران، «شوراى انقلاب اسلامى» با شرکت افراد و شخصیت‌هاى مبارزى همچون شهید مطهرى، شهید بهشتى، هاشمى رفسنجانى و... از سوى امام خمینى در ایران تشکیل گردید، آیت الله خامنه اى نیز به فرمان امام بزرگوار به عضویت این شورا درآمد.

پیام امام توسط شهید مطهرى «ره» به ایشان ابلاغ گردید و با دریافت پیام رهبر کبیر انقلاب، از مشهد به تهران آمدند.

  • پس از پیروزى

آیت الله خامنه اى پس از پیروزى انقلاب اسلامى نیز همچنان پرشور و پرتلاش به فعالیّت هاى ارزشمند اسلامى و در جهت نزدیکتر شدن به اهداف انقلاب اسلامى پرداختند که همه در نوع خود و در زمان خود بى نظیر و بسیار مهّم بودند که در این مختصر فقط به ذکر رؤوس آنها مى پردازیم:

٭ پایه گذارى «حزب جمهورى اسلامى» با همکارى و همفکرى علماى مبارز و هم رزم خود: شهید بهشتى، شهید باهنر، هاشمى رفسنجانى و... دراسفند 1357.
٭ معاونت وزارت دفاع در سال 1358.
٭ سرپرستى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، 1358.
٭ امام جمعه تهران، 1358.
٭ نماینده امام خمینی«قدّس سرّه» در شوراى عالى دفاع ، 1359.
٭ نماینده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى، 1358.
٭ حضور فعّال و مخلصانه در لباس رزم در جبهه هاى دفاع مقدس، در سال 1359 با شروع جنگ تحمیلى عراق علیه ایران و تجاوز ارتش متجاوز صّدام به مرزهاى ایران؛ با تجهیزات و تحریکات قدرت هاى شیطانى و بزرگ ازجمله آمریکا و شوروى سابق.
٭ ترور نافرجام ایشان توسط منافقین در ششم تیرماه 1360 در مسجد ابوذر تهران.
٭ ریاست جمهورى؛ به دنبال شهادت محمد على رجایى دومّین رئیس جمهور ایران، آیت الله خامنه اى در مهر ماه 1360 با کسب بیش از شانزده میلیون رأى مردمى و حکم تنفیذ امام خمینى (قدس سره) به مقام ریاست جمهورى ایران اسلامى برگزیده شدند. همچنین از سال 1364 تا 1368 براى دوّمین بار به این مقام و مسؤولیت انتخاب شدند.
٭ ریاست شوراى انقلاب فرهنگ، 1360.
٭ ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، 1366.
٭ ریاست شوراى بازنگرى قانون اساسى، 1368.
٭ رهبرى و ولایت امّت، که از سال 1368، روز چهاردهم خرداد پس از رحلت رهبر کبیرانقلاب امام خمینى (قدس سره) توسط مجلس خبرگان رهبرى به این مقام والا و مسؤولیت عظیم انتخاب شدند، و چه انتخاب مبارک و درستى بود که پس از رحلت امام راحل، با شایستگى تمام توانستند امّت مسلمان ایران، بلکه مسلمانان جهان را رهبرى نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری

 



:: برچسب‌ها: زندگی نامه , رهبر , انقلاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 67
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

۱

 1 چرا رهبر انقلاب با انجام «مذاکرات هسته‌ای» موافقت کرده‌اند؟
۲ رهبر انقلاب موافق «توافق هسته‌ای» هستند یا مخالف آن؟
۳ نظر رهبر انقلاب درباره تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای ایران چیست؟
۴ علت نگرانی رهبر انقلاب نسبت به مذاکره با آمریکا چیست و چرا به آن خوشبین نیستند؟
۵ آیا ایران با آمریکا بر سر موضوعات غیرهسته‌ای هم مذاکره می‌کند؟
۶ سرانجام تحریم‌ها در توافق هسته‌ای چگونه باید باشد؟
۷ ضرورت حفظ و صنعتی‌کردن فناوری هسته‌ای‌چیست؟
۸ حدود و شیوه نظارتها بر فعالیتهای هسته‌ای ایران باید چگونه باشد؟
۹ موضع رهبر انقلاب درباره مذاکرات لوزان چیست؟
۱۰ آیا جزئیّات مذاکرات هسته‌ای تحت نظر رهبری است؟
۱۱

دولت با منتقدین هسته‌ای چگونه باید رفتار کند؟

۱. چرا رهبر انقلاب با انجام «مذاکرات هسته‌ای» موافقت کرده‌اند؟
موافقت با این مذاکرات برای شکستن فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران بود و این مذاکرات باید ادامه یابد اما همه بدانند که با وجود ادامه مذاکرات، فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته ای به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و هیچیک از دستاوردهای هسته ای نیز تعطیل بردار نیست، ضمن آنکه روابط آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران نیز باید روابط متعارف و غیرفوق العاده باشد...هدف آنها این است که با این بهانه، فضای بین المللی را بر ضد ایران حفظ کنند و بر همین اساس بود که با طراحی جدید دولت برای مذاکره درخصوص موضوع هسته ای موافقت شد تا این جوّ جهانی شکسته و ابتکار عمل از طرف مقابل گرفته شود و حقیقت نیز برای افکار عمومی دنیا مشخص شود. ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
مذاکره در موضوعات خاص اشکالی ندارد؛ منتها گفتم من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاکره، لکن میخواهند مذاکره کنند، بکنند؛ ما هم به اذن‌الله ضرری نمیکنیم. یک تجربه‌ای در اختیار ملّت ایران است که...این تجربه ظرفیّت فکری ملّت ما را بالا خواهد برد. ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
میگویند ما تحریم کردیم، ایران مجبور شد بیاید پای میز مذاکره، نه، [این‌طور نیست]. ما قبلاً هم اعلان کردیم، قبل از این حرفها هم ما گفتیم [که] نظام جمهوری اسلامی درباره‌ی موضوعات خاصّی که مصلحت بداند، با این شیطان برای رفع شرّ او و برای حلّ مشکل، مذاکره میکند؛ معنای این آن نیست که این ملّت مستأصل شده است، ابداً.

2 رهبر انقلاب موافق «توافق هسته‌ای» هستند یا مخالف آن؟

با وجود اینکه من خوش‌بین نبودم به مذاکره‌ی با آمریکا، با این مذاکرات موردی، مخالفت نکردم، موافقت کردم؛ از مذاکره‌کنندگان هم با همه‌ی وجود حمایت کردم، الان هم حمایت میکنم. از رسیدن به یک توافقی که منافع ملّت ایران را تأمین کند و عزّت ملّت ایران را حفظ کند، صددرصد من حمایت میکنم و استقبال میکنم؛ این را همه بدانند. اگر کسی بگوید که ما مثلاً با توافق یا با رسیدن به یک نقطه مخالفیم، نه، خلاف حق و خلاف واقع گفته است. اگر یک توافقی انجام بگیرد که این توافق توافقی باشد که منافع ملّت را، منافع کشور را تأمین بکند، بنده کاملاً با آن موافقت خواهم کرد.
البتّه این را هم ما گفتیم که توافق نکردن بهتر از توافق بد است ــ که این حرف را آمریکایی‌ها هم میزنند ــ این فرمول، فرمول درستی است؛ توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود [بهتر است]، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی
۳. نظر رهبر انقلاب درباره تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای ایران چیست؟
همان‌طور که عرض کردم بنده به مجریان امر اعتماد دارم؛ این را شما بدانید؛ این آقایانی که مشغول کار هستند، اینها افرادی هستند مورد اعتماد ما، من در مورد آنها هیچ تردیدی [ندارم]؛ در آنچه تا حالا بودند، ان‌شاءالله بعد از این هم تردیدی به‌وجود نخواهد آمد؛ هیچ تردیدی نسبت به آنها ندارم. ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
هیچ‌کس نباید این مجموعه‌ی مذاکره‌کنندگان ما را با مجموعه‌ی شامل آمریکا - همان شش دولت، به‌اصطلاح پنج بعلاوه‌ی یک - سازش‌کار بداند؛ این غلط است؛ اینها مأموران دولت جمهوری اسلامی ایران هستند، اینها بچّه‌های خودمان هستند، بچّه‌های انقلابند؛ یک مأموریّتی را دارند انجام میدهند. کار سختی هم هست [که] بر عهده‌ی اینها است؛ دارند با تلاش فراوان آن کاری را که بر عهده‌ی آنها است انجام میدهند. بنابراین نباید مأموری را که مشغول یک کاری است و مسئول یک فرایندی است مورد تضعیف یا توهین یا بعضی از تعبیراتی که گاهی شنیده میشود - که اینها سازش‌کارند، و مانند اینها - قرار داد؛ نه، این حرفها نیست.
۴. علت نگرانی رهبر انقلاب نسبت به مذاکره با آمریکا چیست و چرا به آن خوشبین نیستند؟
[درباره مذاکره با آمریکا] جدّاً دغدغه دارم؛ این دغدغه ناشی از آن است که طرف مقابل بشدّت اهل فریب و دروغ و نقض‌عهد و حرکت در خلاف جهت صحیح است؛ طرف مقابل این‌جوری است. یک نمونه‌اش در همین قضیّه اتّفاق افتاد؛ بعد از آنکه که مذاکره‌کنندگان ما مذاکره‌شان تمام شد، بعد از چند ساعت بیانیّه‌ی کاخ سفید منتشر شد در تبیین مذاکرات. این بیانیّه‌ای که آنها منتشر کردند ــ که اسمش را میگذارند «فکت‌شیت» ــ در اغلب موارد خلاف واقع است؛ یعنی روایتی که اینها دارند از مذاکرات و از تفاهمهایی که انجام گرفته است میکنند، یک روایت مخدوش و غلط و خلاف واقع است.
...من البتّه هیچ‌وقت نسبت به مذاکره‌ی با آمریکا خوش‌بین نبودم. نه از باب یک توهّم بلکه از باب تجربه؛ تجربه کردیم. حالا اگر یک روزی ــ ما که در آن روز قاعدتاً نخواهیم بود ــ شماها ان‌شاءالله در جریان حوادث و جزئیّات و یادداشت‌ها و نوشته‌های این روزها قرار بگیرید، خواهید دید که این تجربه‌ی ما از کجا حاصل شده؛ تجربه کردیم۱۳۹۴/۰۱/۲۰
... من به این گفتگوها خوشبین نیستم. چرا؟ چون تجربه‌های گذشته‌ی ما نشان میدهد که گفتگو در منطق حضرات آمریکائی به این معنی نیست که بنشینیم تا به یک راه حل منطقی دست پیدا کنیم ــ منظورشان از گفتگو این نیست ــ منظورشان از گفتگو این است که بنشینیم حرف بزنیم تا شما نظر ما را قبول کنید! هدف، از اول اعلام شده است؛ باید نظر طرف مقابل قبول شود. لذا ما همیشه اعلام کردیم و گفتیم که این، گفتگو نیست؛ این، تحمیل است و ایران زیر بار تحمیل نمیرود. من به این اظهارات خوشبین نیستم، اما مخالفت هم ندارم.
5. آیا ایران با آمریکا بر سر موضوعات غیرهسته‌ای هم مذاکره می‌کند؟
این مذاکراتی که دارد انجام میگیرد ــ که بخشی از آن هم مذاکره‌ی با طرفهای آمریکایی است ــ فقط در موضوع هسته‌ای است؛ فقط. ما در هیچ موضوع دیگری فعلاً با آمریکا مذاکره نداریم؛ هیچ؛ این را همه بدانند؛ نه در مسائل منطقه، نه در مسائل گوناگون داخلی، نه در مسائل بین‌المللی؛ امروز فقط موضوع مورد بحث و مورد مذاکره، مسائل هسته‌ای است.
حالا، این تجربه‌ای خواهد شد؛ اگر طرف مقابل از کج‌تابی‌های معمولی خودش دست برداشت، این یک تجربه‌ای برای ما میشود که خیلی خب، پس میشود در یک موضوع دیگر هم با اینها مذاکره کرد؛ امّا اگر دیدیم نه، این کج‌تابی‌هایی که همیشه از اینها دیده‌ایم باز هم وجود دارد و کج‌راهه دارند میروند، خب طبعاً تجربه‌ی گذشته‌ی ما تقویت خواهد شد.
۶. سرانجام تحریم‌ها در توافق هسته‌ای چگونه باید باشد؟
در این جزئیّات مذاکرات ــ که خیلی هم این چند ماه آینده مهم است ــ اتّفاقی که باید بیفتد این است که تحریمها به طور کامل و یکجا بایستی لغو بشود. اینکه یکی از آنها میگوید تحریمها شش ماه دیگر لغو میشود، یکی میگوید نه ممکن است یک سال هم طول بکشد، یکی دیگر میگوید ممکن است از یک سال هم بیشتر بشود، اینها بازیهای متعارف معمول اینها است؛ اینها هیچ قابل اعتناء و قابل قبول نیست؛ تحریمها بایستی ــ اگر چنانچه حالا خدای متعال مقدّر فرموده بود و توانستند به یک توافقی برسند ــ در همان روز توافق به‌طور کامل لغو بشود؛ این باید اتّفاق بیفتد. اگر قرار باشد که لغو تحریمها باز متوقّف بشود بر یک فرایند دیگری، پس چرا ما اصلاً مذاکره کردیم؟ اصلاً مذاکره و نشستن پشت میز مذاکره و بحث کردن و بگومگو کردن برای چه بود؟ برای همین بود که تحریمها برداشته بشود؛ این را باز بخواهند متوقّف کنند به یک چیز دیگری، اصلاً قابل قبول نیست
7. ضرورت حفظ و صنعتی‌کردن فناوری هسته‌ای چیست؟
من یک خواسته‌هایی از مسئولین داشته‌ام که این را به آنها عرض کردم، گفتم و روی آنها اصرار دارم. یکی این مسئله است که بدانند دستاورد کنونی هسته‌ای ما چیز باارزشی است؛ این را بدانند؛ به چشم کم‌ارزش و چیز سبک به آن نگاه نکنند؛ چیز با ارزشی است. صنعت هسته‌ای برای یک کشور، یک ضرورت است.
اینکه بعضی ازروشنفکرنماها قلم بردارند و قلم بزنند که «آقا ما صنعت هسته‌ای را میخواهیم چه‌کار کنیم» این فریب است؛ این شبیه همان حرفی است که زمان قاجارها وقتی نفت کشف شده بود و انگلیسها آمده بودند میخواستند نفت را ببرند، اینجا دولتمرد قاجاری میگفت ما این مادّه‌ی بدبوی عَفِن را میخواهیم چه‌کار کنیم، بگذارید بردارند ببرند! این شبیه آن است. صنعت هسته‌ای برای یک کشور یک ضرورت است؛ هم برای انرژی، هم برای داروهای هسته‌ای که بسیار مهم است، هم برای تبدیل آب دریا به آب شیرین، و هم برای بسیاری از نیازهای دیگر در زمینه‌ی کشاورزی و غیر کشاورزی. صنعت هسته‌ای در دنیا، یک صنعت پیشرفته است، یک صنعت مهم است؛ این را هم بچّه‌های ما خودشان به دست آوردند؛ این انفجار ظرفیّتهای درونی و استعدادهای درونی بچّه‌های ما بود...
دستاورد هسته‌ای، بسیار مهم است و دنبال کردن این صنعت و صنعتی کردن کشور، بسیار چیز لازمی است؛ بایستی این مورد توجّه باشد.
۸. حدود و شیوه نظارتها بر فعالیتهای هسته‌ای ایران باید چگونه باشد؟
به‌هیچ‌وجه اجازه داده نشود که به بهانه‌ی نظارت، اینها به حریم امنیّتی و دفاعی کشور نفوذ کنند؛ مطلقاً. مسئولین نظامی کشور به‌هیچ‌وجه مأذون نیستند که به بهانه‌ی نظارت و به بهانه‌ی بازرسی و مانند این حرفها، بیگانگان را به حریم و حصار امنیّتی و دفاعی کشور راه بدهند، یا توسعه‌ی دفاعی کشور را متوقّف کنند؛ توسعه‌ی دفاعی کشور، توانایی دفاعی کشور، مشت محکم ملّت در عرصه‌ی نظامی، این بایستی همچنان محکم بماند و محکم‌تر بشود؛ یا حمایت ما از برادران مقاوممان در نقاط مختلف؛ اینها مطلقاً نبایستی در مذاکرات مورد خدشه قرار بگیرد.
تذکّر بعدی این است که هیچ شیوه‌ی نظارتی غیر متعارف که جمهوری اسلامی را به یک کشور اختصاصی از لحاظ نظارت تبدیل میکند، به‌هیچ‌وجه مورد قبول نیست. همین نظارتهای متعارفی که در همه‌ی دنیا معمول است، اینجا هم همان نظارتها [باشد]، و نه بیشتر.
9. موضع رهبر انقلاب درباره مذاکرات لوزان چیست؟
بعضی‌ها سؤال کردند و میکنند که چرا فلانی درباره‌ی مسئله‌ی هسته‌ای موضع نگرفته‌است؟ جواب این است که جایی برای موضع‌گیری وجود نداشته‌است. مسئولین ما، مسئولین هسته‌ای، مباشرین کار به ما دارند میگویند هنوز کاری انجام نگرفته، هیچ چیز الزام‌آوری بین دو طرف نگذشته است؛ چه موضع‌گیری‌ای؟ اگر از من بپرسند شما موافقید یا مخالف، میگویم نه موافقم، نه مخالف؛ چون هنوز اتّفاقی نیفتاده است؛ هنوز کاری نشده. همه‌ی مشکل بر سر آن جزئیّاتی است که بنا است بنشینند و یکایکِ آنها را بحث کنند؛ این را خود مسئولین هم گفته‌اند؛ هم به ما گفته‌اند، هم در مصاحبه‌هایشان به مردم این را گفته‌اند؛ همه‌ی مشکل بعد از این است. ممکن است طرف مقابل که یک طرفِ لجوج، بدعهد، بدمعامله، اهل دبّه در آوردن، اهل چک‌وچانه کردن، اهل از پشت خنجر زدن و اهل این‌جور کارها و سیاه‌کاری‌ها است، سرِ جزئیّات بخواهد کشور ما را، ملّت ما را، مذاکره‌کنندگان مارا در یک دایره‌ای محصور کند؛ ما هنوز هیچ چیز در اختیار نداریم، هیچ الزامی به‌وجود نیامده است. اینکه حالا تبریک میگویند، به بنده تبریک میگویند، به دیگران تبریک میگویند، بی‌معنی است، چه تبریکی؟ آنچه تا کنون انجام گرفته است نه اصل توافق و مذاکره‌ی منتهی به توافق را تضمین میکند، نه محتوای توافق را تضمین میکند؛ هیچ کدام را؛ حتّی تضمین نمیکند که این مذاکرات تا به آخر برسد و به یک توافق منتهی بشود؛ اینکه تا الان انجام گرفته، این‌جوری است؛ همه چیز مربوط به بعد از این است.
10. آیا جزئیّات مذاکرات هسته‌ای تحت نظر رهبری است؟
بنده در جزئیّات مذاکره دخالتی نکردم، بازهم نمیکنم؛ من مسائل کلان، خطوط اصلی، چهارچوب‌های مهم و خطّ قرمزها را به مسئولین کشور همواره گفته‌ام؛ عمدتاً به رئیس جمهور محترم که ما با ایشان جلسات مرتّب داریم، و موارد معدودی هم به وزیر محترم خارجه؛ خطوط اصلی و کلّی. جزئیّات کار، خصوصیّات کوچک که تأثیری در تأمین آن خطوط کلان ندارد، مورد توجّه نیست؛ اینها در اختیار آنها است، میتوانند بروند کار کنند. اینکه حالا گفته بشود که جزئیّات این مذاکرات تحت نظر رهبری است، این حرف دقیقی نیست. ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
11. دولت با منتقدین هسته‌ای چگونه باید رفتار کند؟
من به خود مسئولین هم این را گفته‌ام همین چند روز؛ مسئولین باید بیایند مردم را و بخصوص نخبگان را از جزئیّات و واقعیّات مطّلع کنند؛ ما چیز محرمانه نداریم، چیز مخفی نداریم. این مصداق همدلی با مردم است... الان فرصت خوبی است برای همدلی؛ یک عدّه‌ای مخالفند، یک عدّه‌ای اعتراض دارند؛ خیلی خب، مسئولین ما که مردمان صادقی هستند، مردمان علاقه‌مند به منافع ملّی‌اند، بسیار خب، یک جمعی از مخالفین را ــ از آن افرادی را که شاخصند ــ دعوت کنند، حرفهای آنها را بشنوند؛ ای بسا در حرفهای آنها یک نکته‌ای باشد که این نکته را اگر رعایت کنند، کارشان بهتر پیش برود؛ اگر چنانچه نکته‌ای هم نبود، آنها را قانع کنند؛ این میشود همدلی؛ این میشود یکسان‌سازی دلها و احساسها، و به تبع آن عملها. به نظر من بنشینند، بشنوند، بحث کنند. حالا ممکن است بگویند آقا ما سه ماه بیشتر زمان نداریم؛ خب، حالا سه ماه بشود چهار ماه، آسمان که به زمین نمی‌آید؛ چه اشکالی دارد؟ کمااینکه آنها در یک برهه‌ی دیگری هفت ماه زمان را عقب انداختند. خیلی خب، دوستان ما هم اگر چنانچه در این همدلی‌ها و هم‌زبانی‌ها و تبادل‌نظرها یک وقتی گرفته شد، چه اشکال دارد، وقتی گرفته بشود، یک خرده زمان آن تصمیمات نهایی عقب بیفتد؛ طوری نخواهد
منبع:khamenei.ir


:: برچسب‌ها: رهبر انقلاب , مواضع هسته ای , توافق هسته ای ,
:: بازدید از این مطلب : 70
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر سرتیپ هاشمی معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نیروی دریایی ارتش، گفت: با تکیه بر مسائل اعتقادی و دینی می توانیم در مقابل هر دشمنی ایستادگی می کنیم.

 
وی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مرکز آموزش افزود: مراکز آموزشی درجه داری در ارتش جمهوری اسلامی ایران از اهمیت فراوانی برخوردارند، چرا که انسجام یکان های ارتش منوط به وجود تخصص بسیار بالا در میان کارکنان آن است.
وی افزود: هم اکنون در ارتش توجه بسیاری به امر آموزش درجه داری وجود دارد زیرا پایه و اساس ارتش به وجود مراکز آموزشی درجه داری است و اقدام های عملی و مناسبی که در مرکز آموزش نیروی دریایی انجام  شده است  جای خوشحالی دارد و هرچه آموزش های ارائه شده به روزترو علمی تر باشد در ارتقای مهارت های فردی و گروهی کارکنان  ولایتمدار نیروی دریایی ارتش موثرتر است.
سرپرست هیئت بازرسین ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : لازمه آموزش ،کسب مهارت است و در دنیای امروز آموزش به تنهایی کاربرد ندارد بلکه کسب مهارت و عمل به تجارب باعث موفقیت یک فرد نظامی می شود.
 
امیرسرتیپ هاشمی در ادامه افزود: با ارتقای توانمندی های فردی و توجه به معنویت و مسائل دینی و اعتقادی می توانیم علاوه بر رفع کمبودها، در مقابل هر دشمنی ایستادگی کنیم.
 


:: برچسب‌ها: دفاع , دشمن , اعتقادات دینی ,
:: بازدید از این مطلب : 69
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

این روزها در اغلب منازل می‌توان یک دستگاه مودم مشاهده کرد که شاید فقط یک دستگاه برای اتصال به اینترنت باشد، اما مودم‌ها را باید مهم‌ترین گجت الکترونیکی خواند، چراکه این ابزار به تمام گجت‌های موجود در خانه متصل شده و دروازه‌ی ورود به اینترنت است، از این‌رو مودم‌های مورد استفاده در منازل را می‌توان بهترین گزینه برای نفوذ توسط هکرها خواند. با زومیت باشید تا با روش‌های ایمن کردن هرچه بیشتر مودم‌ها آشنا شوی

این روزها وجود مودم ADSL در بسیاری از منازل به امری عادی تبدیل شده است؛ اغلب کاربران مودم را به عنوان وسیله‌ای ساده که می‌توان تنها برای اتصال به اینترنت از آن استفاده کرد، می‌شناسند، اما مودم به منزله‌ی مهم‌ترین گجتی است که می‌تواند در یک مکان وجود داشته باشد، چراکه مودم دروازه‌ی ورود به اینترنت و همچنین وسیله‌ای است که گجت‌های مختلفی به آن وصل می‌شوند، از این‌رو یکی از بهترین کانال‌ها برای نفوذ توسط هکرها است.

بسیاری از کاربران در منازل و کسب و کارهای کوچکی که از اینترنت استفاده می‌کنند، مودم‌ خود را با تنظیمات پیش فرض امنیتی استفاده می‌کنند که معمولا خطر نفوذ در سیستم آن‌ها را بیش از پیش افزایش می‌دهد. معمولا مودم‌ها نیز همچون بسیاری دیگر از گجت‌های موجود در دنیای فناوری از وجود روزنه‌های امنیتی زیادی رنج می‌برند که برای مثال می‌توان انواع باگ‌ها در فریمور، حساب‌های کاربری ثبت نشده برای نفوذ و بسیاری مشکلات دیگر اشاره کرد که هر یک می‌تواند به عنوان روزنه‌ای برای نفوذ افراد مورد استفاده قرار گیرد. هر چند بسیاری از این مشکلات توسط کاربران حل نمی‌شود، اما می‌توان تدابیری اندیشیده و تغییراتی در تنظیمات مودم ایجاد کرد تا هر هکری نتواند به سادگی در مودم و شبکه‌ی خانگی کاربران نفوذ کند.

از بکارگیری مودم‌های بی نام و نشان عرضه شده توسط ISP خودداری کنید

عوض کردن رمز عبور پیش فرض ورود به تنظیمات

قطع دسترسی به تنظیمات مودم از طریق اینترنت

محدود کردن IP‌های درون شبکه که می‌توانند به تنظیمات مودم دسترسی داشته باشند

دسترسی HTTPS به مودم را در صورت امکان فعال کرده و در زمان اتمام کار، حتما لاگ اوت کنید

آدرس IP دسترسی به تنظیمات مودم را تغییر دهید

از یک رمزعبور پیچیده برای وای-فای و بهترین پروتکل ممکن استفاده کنید

قابلیت WPS را غیرفعال کنید

دسترسی به سرویس‌های مودم را از طریق اینترنت محدود کنید

فریمور مودم خود را بروز نگه دارید

تقسیم بندی شبکه یا VLAN بندی

استفاده از پورت فورواردینگ همراه با فیلترIP

استفاده از فریمورهای شخصی شده به جای فریمورهای استاندارد کارخانه‌ای

منبع:pcworld



:: برچسب‌ها: مودم , ایمن سازی , شبکه های خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 76
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

گوشي تلفن همراه طي سال هاي اخير با توجه به افزايش تقاضا و رونق بازار خريدو فروش در فهرست واردات غير قانوني قاچاقچيان حرفه اي قرارگرفته به طوري كه حجم واردات قاچاق گوشي ها در سال های اخير چند برابر واردات رسمي و قانوني بوده است.

موبنا، لیلا محمدنظامی - بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار تلفن همراه به گوشی های قاچاق اختصاص یافته است به طوری که ویترین تمامی مغازه ها مملو از گوشی های بدون گارانتی رسمی شده است.
به اعتقاد منابع بازاری، یکی از مهمترین پیامدهای واردات غیر قانونی کالا ، خروج ارز و همچنین کاهش اشتغال زایی در کشور است که این مساله به تنهایی می تواند باعث اخلال در نظم اقتصادی کشور می شود.
قاچاقچیان موبایل با میلیون‌ها دلار درآمد سالانه به راحتی هر وارد کننده‌ای را کنار زده، محصولات را بدون نگرانی از بازرسی‌های دولتی به فروش می‌رسانند.


قاچاق موبایل در کشور در حالی رو به گسترش است که واردکنندگان موبایل بر این باورند که تعرفه بالا موجب قاچاق این کالا شده است اما این در حالی است که تعرفه کنونی واردات گوشی ۶ درصد و مالیات بر ارزش افزوده نیز ۹ درصد است که این درصد در نهایت از مصرف کننده دریافت می شود.
به گفته کارشناسان این حوزه معضل فعلی بازار تعرفه واردات این کالای ارتباطی نیست و تنها راه مقابله با واردکنندگان غیرقانونی این کالای ارتباطی است چرا که اگر واردات انواع گوشی های قاچاق در کشور گرفته شود شاهد فعالیت انواع واردکنندگان رسمی در کشور خواهیم بود.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان فعال این حوزه، شاید تنها راه موجود در چنین بن بست ایی برخورد قهری با عاملان قاچاق باشد. چنان که خیلی ها معتقدند باید به صورت قاطع و همه جانبه با قاچاقچیان مبارزه کرد و جلوی فروش گوشی های قاچاق را گرفت.
کارشناسان حوزه بازار تلفن همراه معتقدند با گذشت چند سال از فعالیت چشمگیر قاچاقچیان، بازار این کالای ارتباطی همچنان بی سر و سامان بوده و بیش از ۹۰ درصد بازار در قبضه کالای قاچاق قرار دارد.



:: برچسب‌ها: قاچاق , موبایل , تعرفه کالا ,
:: بازدید از این مطلب : 65
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

الفیصل بازی خطرناک عربستان برای مقابله با ایران

 به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه فلسطینی "المنار"نوشت: «"حضور "ترکی الفیصل" در نشست پاریس از بازی خطرناک عربستان حکایت دارد که ریاض از طریق آن علیه ایران وارد مرحله جدیدی از تنش ها خواهد شد تا این کشور را به جای اسراییل دشمن اصلی کشورهای عربی معرفی کند.»

 

 

المنار در ادامه افزود: «هدف قرار دادن ثبات ایران از طریق حمله به این کشور از داخل با حمایت مالی سعودی و سرویس های اطلاعاتی غرب از محورهای اصلی این نشست محسوب می شود.»

 

 

لازم به ذکر است که واکنش ها و تحلیل ها درباره برگزاری نشست منافقین در حوالی پاریس با حمایت و حضور مقامات برخی دولت های عربی و غربی همچنان ادامه دارد. کارشناسان معتقدند حمایت رسمی سعودی ها از این نشست نشان دهنده رویکرد جدید سعودی در مقابله با ایران است.

 

 

مشارکت «ترکی الفیصل» رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان در نشست منافقین در پاریس بیانگر این است که تنش سعودی ها با ایران وارد مرحله جدیدی شده است.   حضور الفیصل به عنوان یکی از مقامات سعودی که بیشترین دیدار را با اسرائیلی ها داشته در نشست سالانه منافق خط و مسیر بعدی رفتارهای ریاض در قبال ایران را روشن می‌کند.

 

 

با توجه به اتهام وارد شده به منافقین درباره همکاری با اسرائیل برای ترور دانشمندان هسته ای ایران، به نظر می‌رسد حضور ترکی الفیصل در نشست اخیر منافقین در پاریس نیز در راستای معرفی نقش عربستان درقبال ایران بعد از توافق هسته ای با غرب صورت گرفته است.

 

 

مشارکت الفیصل در نشست منافقین بیانگر این است که تنش سعودی-ایرانی وارد مرحله جدیدی شده است.  پخش مستقیم سخنرانی الفیصل از تلویزیون رسمی الاخباریه عربستان و این که روزنامه های شبه رسمی این کشور تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص دادند، نشان از یک پیام مهم به ایران است  که بارزترین عنوان این پیام زیر پا گذاشتن خطوط قرمز توسط ریاض و  دخالت همه جانبه در مسائل داخلی این کشور است. 



:: برچسب‌ها: ایران , عربستان , الفیصل , منافقین ,
:: بازدید از این مطلب : 73
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

Mesbah-satellite-cover

ایران قصد دارد پروژه ماهواره مصباح را که توسط ایتالیا به خاطر تحریم ها متوقف شده بود مجددا راه بیندازد.

 

به گزارش کلیک، محسن بهرامی، رییس سازمان فضایی ایران می گوید: ایران قصد دارد این ماهواره را به مدار بفرستد. او می افزاید: مذاکرات با رم برای آغاز مجدد پروژه ماهواره مصباح در جریان است و به طور همزمان مذاکرات برای پرتاب این ماهواره آغاز شده است.

بهرامی افزود: ماهواره مصباح سال ها پیش با همکاری یک شرکت ایتالیایی طراحی و ساخته شد. اگر چه این ماهواره ۱۰ میلیون دلاری برای تست نهایی در اختیار ایتالیا بود، ولی با آغاز تحریم ها و خودداری ایتالیا و روسیه از همکاری بیشتر در زمینه پروژه های فضایی با ایران، شانس پرتاب به فضا را پیدا نکرد. رییس سازمان فضایی ایران اضافه کرد: ما درحال تلاش برای حل این مشکل و پرتاب ماهواره مصباح به فضا هستیم.

مصباح یک ماهواره مخابراتی مدار نزدیک زمین است که برای پژوهش های علمی و اهداف آموزشی طراحی شده است. اهداف اصلی این ماهواره عبارتند از: پیدا کردن منابع معدنی، منابع آب و خاک، هواشناسی، و همچنین کنترل شبکه های آب، برق و گاز و امداد رسانی در هنگام وقوع بلایای طبیعی. ایران به دنبال پس گرفتن این ماهواره و پرتاب آن با استفاده از یک ماهواره بر بومی است.

مصباح جزو اولین پروژه های ماهواره ای ایران پس از انقلاب اسلامی به شمار می رود. پس از برنامه ریزی های اولیه پس از انقلاب، مراحل ساخت آن از سال ۱۳۷۵ آغاز شد. پس از آن، عملیات ساخت مدل مخصوص فضایی این ماهواره با همکاری وزارت ارتباطات و یک شرکت ایتالیایی در سال ۱۳۷۷ آغاز شد.

سر انجام در سال ۱۳۸۴ از ماهواره مصباح رونمایی گردید، ولی به دلیل قطع همکاری روسیه و ایتالیا امکان پرتاب آن فراهم نشد.

منبع: techrasa



:: برچسب‌ها: ماهواره مخابراتی مصباح , تحریم , ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 60
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

شاهزاده جنجالی سعودی در پی ملاقات با منافقین و سخنرانی برای آنان، از توطئه جدید کشورش علیه جمهوری اسلامی ایران پرده برداشت.

 

به گزارش شریان نیوز،روزنامه رأی الیوم روز دوشنبه در یادداشتی با اشاره به سخنرانی "ترکی الفیصل" رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی در جمع منافقین در پاریس و اعلام حمایت نامحدود از آنان، تأکید کرد که عربستان خود را برای گشودن جبهه جدیدی جهت براندازی نظام ایران آماده می‌کند.
"ترکی الفیصل" وزیر امورخارجۀ واقعی عربستان سعودی به شمار می‌آید و به عنوان مسؤول مأموریت‌های دشوار در این کشور به شمار می‌آید. یکی از بارزترین مأموریت‌های او تماس و ملاقات با مسؤولان رزیم صهیونیستی و گشودن کانال‌های ارتباطی محرمانه و علنی با آن‌ها است.
الفیصل با شرکت در نشست گروهک مسلح منافقین که تانک و سلاح های جدید در اختیار دارد، و تأکید بر این ادعا که این گروهک در رسیدن به اهداف خود موفق خواهد شد، حوزۀ فعالیتهای خود را از طریق برعهده گرفتن پرونده این گروهک و حمایت مالی و نظامی از آن در آینده نزدیک، گسترش داد. 
مسؤولان سعودی در مواضع علنی خود مدعی هستند که فعالیتهای ترکی الفیصل و تماسهای او با رژیم اسرائیل ارتباطی با آنان ندارد، به این بهانه که او پست و منصب رسمی دولتی ندارد؛ ولی افراد اندکی هستند که این ادعا را باور می کنند؛ زیرا این شاهزاده طی 10 سال مهمترین پست‌ها را در وزارت امورخارجه سعودی برعهده داشت و پس از آن رئیس سازمان اطلاعات این کشور شد، به همین دلیل امکان ندارد که او فردی عادی باشد، و ممکن نیست که بدون مجوز خاندان حاکم و یا شخص پادشاه برای انجام این مأموریتها، تعیین شود. 
موضوع قابل توجه این بود که شبکه رسمی و دولتی "الاخباریه" عربستان سخنان ترکی الفیصل را پخش کرد و مواضع او در نخستین صفحۀ روزنامه‌های شبه رسمی منتشر شد؛ به صورتیکه اینگونه به نظر می‌آید سخنان و مواضع او پیام مسؤولان سعودی به ایران می‌باشد. و بارزترین سرفصل‌های این پیام این است که در مرحلۀ بعدی، همه خطوط قرمز شکسته خواهد شد، و به صورت مستقیم در امور داخلی ایران در همه زمینه‌ها دخالت صورت خواهد گرفت.
در آغاز عملیات "طوفان قاطعیت" سعودی (تجاوز نظامی به یمن) کارشناسان و مسؤولان سعودی و دیگر کشورهای عربی منطقه خلیج فارس از طریق برنامه‌های تلویزیونی به شدت از این اقدام "سلمان" (پادشاه) حمایت کرده و آن را انتقال به مرحله‌ای جدید و متفاوت و مقابله نظامی با ایران دانستند، بعضی از آنان هم تهدید کردند که به هدف ضربه زدن به ثبات و امنیت ایران از اقلیت‌ها و قومیت‌ها حمایت‌های تسلیحاتی و مالی به عمل خواهند آورد.
اما پس از گذشت یک سال و شکست عملیات طوفان قاطعیت، سعودی ها از این مواضع خود عقب نشینی کرده و برای مدتی تقریبا اثری از آن باقی نماند؛ اما اکنون نمی‌دانیم چرا دوباره این مواضع احیا شده و مسؤولان سعودی به این حد و سطح از تهدیدها ضد ایران روی آورده‌اند، و به صورت علنی و آشکار به حمایت و پشتیبانی از گروهک مسلح منافقین می پردازند؟
رأی الیوم در پایان با مطرح کردن این سؤال که "نمی‌دانیم آیا مسؤولان سعودی قبل از دست زدن به این کار به صورت جدی همه محاسبات لازم را انجام داده‌اند یا خیر، و آیا همه احتمالات و واکنشهای قابل پیش بینی را بررسی کرده‌اند"، خاطرنشان کرد که گشودن این جبهه جدید از نظر علوم سیاسی و نظامی، اقدامی عاقلانه به شمار نمی‌آید./



:: برچسب‌ها: عربستان , ایران , توطئه , شاهزاده جنجالی سعودی ,
:: بازدید از این مطلب : 61
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

استفاده از پهپادها برای انجام کارهای نظارتی هوایی نقش اثرگذاری در کشاورزی و تولید انرژی داشته است اما بخش عمده ای از پهپادها برای انجام ماموریت خود به کنترل از راه دور توسط انسان نیاز دارند. شرکت‌های تولیدکننده پهپاد در تلاش هستند تا محصولاتی را تولید کنند که به کمترین دخالت انسانی در لحظه نیاز داشته باشد و اکنون سیستم پهپاد جدیدی به نام Airobotics تولید شده است که می تواند به صورت مستقل و بی نیاز از کنترل از راه دور در آسمان پرواز کند. 

پهپادی که ماموریت‌های خود را بدون هیچ گونه دخالت انسانی انجام می‌دهد

 

این پهپاد که توسط شرکتی با نام مشابه Airobotics تولید شده است در واقع یک سیستم گشت زنی هوایی کاملا خودکار است. این سیستم از سه بخش تشکیل می‌شود: خود پهپاد، یک پایگاه پرواز روباتیک و یک نرم افزار فرماندهی. در این سیستم از یک پهپاد Optimus استفاده می‌شود که می‌تواند محموله‌ای به وزن یک کیلوگرم را به مدت 30 دقیقه حمل کند. زمانی که این پهپاد ماموریت گشتی زنی خود را به اتمام برساند، به پایگاه پرواز برمی گردد تا یک بازوی مکانیکی به صورت خودکار باتری و محموله آن را تعویض کند.

 

تمامی مراحل مذکور توسط یک نرم افزار یکپارچه کنترل می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد مسیرهای پرواز را از قبل برای پهپاد برنامه ریزی کنند و هم چنین بتوانند به صورت زنده پروازهای این پهپاد را تماشا کرده و به داده‌های جمع آوری شده دسترسی داشته باشند.

 

سیستم Airobotics می‌تواند به صورت خاص در صنایع نفت و گاز و معدن به عنوان یک پلتفرم نقشه برداری هوایی مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم هم چنین می تواند برای فعالیت‌های کلی تر از جمله تحویل کالا یا پرواز در ارتفاع کم نیز مورد استفاده قرار گیرد.



:: برچسب‌ها: پهباد , نقشه برداری هوایی , بی نیاز از کنترل از راه دور ,
:: بازدید از این مطلب : 75
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
به گزارش نامه‌نیوز، وزارت کشور بحرین روز دوشنبه با متهم‌کردن «شیخ عیسی احمد قاسم» به تبلیغ طایفی‌گری و فتنه‌انگیزی در بحرین اعلام کرد که تابعیت او را لغو کرده است. جمهوری اسلامی ایران این اقدام رژیم بحرین را محکوم کرد. سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیز هشدار داد که در صورت هرگونه تعدی به شیخ عیسی قاسم، بحرین با مقاومت مسلحانه بی‌سابقه‌ای روبه‌رو می‌شود که اسقاط این رژیم گوشه‌ای از تبعات آن خواهد بود.

واکنش منامه به هشدار سردار سلیمانی

پس از انتشار نامه سردار سلیمانی، مشاور «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین به آن واکنش نشان داد. به گزارش شفقنا «نبیل یعقوب الحمر» مدعی شد این روحانی با ایران و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در ارتباط است. مشاور پادشاه بحرین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: کاملا بدیهی است که (شیخ) عیسی قاسم با پروژه ایران در بحرین و همچنین با سپاه پاسداران ایران در ارتباط است. آنچه از حزب‌الله لبنان، سردار سلیمانی و (شیخ) عیسی قاسم شنیده می‌شود نیز تأییدکننده این گفته است. او همچنین از هشدار وزارت کشور بحرین نسبت به هرگونه دعوت تحریک‌آمیز یا اقدامات برهم‌زننده امنیت و نظم عمومی خبر داد و گفت اقدامات قانونی لازم در قبال آن اتخاذ خواهد شد.

واکنش واشنگتن

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود ضمن محكوم‌كردن سلب تابعيت شيخ عيسي، ایران را به صدور بیانیه‌های «اهانت‌آمیز» علیه رژیم بحرین متهم کرد. به گزارش «ايرنا» كربي گفت: «ما از تصمیم امروز درباره خلع تابعیت روحانی شیعه شیخ عیسی قسام نگران شده‌ایم. هیچ شواهد و قرائنی در حمایت از این اقدام وجود ندارد». او همچنين درباره بیانیه‌های ایران خطاب به بحرین در واکنش به لغو تابعیت «شیخ عیسی قاسم»، گفت: «هیچ رابطه جدیدی بین ایران و آمریکا در مسائل عظیم‌تر وجود ندارد... من در این اتفاق خاص، تغییری در رابطه ایران و آمریکا نمی‌بینم و هدف ما هم این نبود به جایی برسیم که با یک گروه یا گروهی دیگر، هم‌صدا شویم». او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «می‌خواهم به این اشاره کنم که من از همه بیانیه‌های ایران اطلاع ندارم، اما دو تا از آنها را خواندم و بسیار اهانت‌آمیز بودند و ما به‌هیچ‌عنوان با آن هم‌رأی نیستیم». کربی افزود: «بنابراین وقتی لفاظی‌های گزنده‌ای که ایران از آن برای ابراز ناخشنودی‌اش استفاده می‌کند، در نظر گرفته شوند، اینکه آیا ایران از لحاظ نگرانی‌هایش درباره این اقدام با ما موافق است یا نه، تا حدی نامربوط است».

اما عربستان سعودی که همانند رژیم بحرین اقدام به سرکوب مخالفان و شیعیان در کشورش کرده، از تصمیم منامه استقبال کرد.

واکنش رسانه‌های خارجی از این قرار است:


چهره سرسخت ایران به بحرین هشدار داد

چهره سرسخت دستاوردهای راهبردی ایران در خاورمیانه هشدار داد که اقدام بحرین در لغو تابعیت شیخ عیسی می‌تواند با مقاومت مسلحانه مواجه شود. سردار سلیمانی به منامه هشدار داد که با این کار از خط قرمز عبور کرده و افزایش فشار بر شیخ عیسی قاسم می‌تواند با مقاومتی مسلحانه مواجه شود. فرمانده نیروهای ویژه قدس که به عنوان چهره سرسخت دستاوردهای راهبردی ایران در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود، در ادامه هشدارهای خود گفت: رژیم آل خلیفه (حکومت بحرین) به طور قطع هزینه این کار را خواهد پرداخت و رژیم خون‌خوار آنها ساقط خواهد شد.

احتمال وقوع درگیری مسلحانه

به دنبال اقدام دولت بحرین علیه رهبر روحانی اکثریت شیعیان این کشور، سردار سلیمانی به دولت منامه درباره احتمال وقوع درگیری مسلحانه هشدار داد.

سردار سلیمانی گفته است: یقینا آنها می‌دانند تجاوز به حریم آیت‌الله شیخ عیسی قاسم خط قرمزی است که عبور از آن شعله‌ای از آتش را در بحرین و سراسر منطقه پدید خواهد آورد و برای مردم راهی جز مقاومت مسلحانه باقی نخواهد گذاشت. قطعا تاوان آن را آل‌ خلیفه پرداخت خواهد کرد و نتیجه آن جز نابودی این رژیم سفاک نخواهد بود.

شیخ قاسم خط قرمز منطقه خلیج فارس

پس از آنکه وزارت کشور بحرین اعلام کرده شهروندی عیسی قاسم، روحانی شیعه با هدف مقابله با افراط‌گرایی و سرکوب کسانی تابع مقامات خارجی سیاسی و مذهبی هستند، لغو شده است، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس ایران هشدار داده که در صورت لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم خاندان حاکم آل‌ خلیفه، پادشاه بحرین را سرنگون خواهد کرد. اکنون شیخ قاسم تبدیل به خط قرمزی شده که می‌تواند کل منطقه خلیج‌فارس را دچار بحران کند.

یک دادگاه بحرینی هفته گذشته حکم توقف همه فعالیت‌های سیاسی گروه الوفاق را به اتهام نقش آن در تحریک خشونت‌های فرقه‌ای‌ صادر کرد. شیخ قاسم به جمعیت الوفاق نزدیک است. چندی‌پیش اعدام شیخ نمر در عربستان باعث حمله به سفارت عربستان در تهران شد.

تابستان ناآرام

قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران محرومیت یک روحانی شیعه برجسته از حق شهروندی را خط قرمزی نامید که باعث به‌آتش‌کشیده شدن منطقه خواهد شد.

اهل سنت حاکم بر بحرین، یکی از دلایل تنش مداوم میان ایران و عربستان سعودی است. در سال ٢٠١١، نیروهای نظامی عربستان سعودی معترضان شیعه در بحرین را که خواستار حقوق سیاسی بیشتر بودند، سرکوب کردند.

گلن باج، تحلیلگر مسائل امنیتی می‌گوید: سخنان سلیمانی یک تهدید صرف نیست؛ ایران خود را محافظ جامعه شیعیان بحرین می‌داند. ما احتمالا تابستان ناآرامی خواهیم داشت. سعودی‌ها و ایرانیان در جبهه سوریه و یمن اختلافات بسیاری دارند.

حزب‌الله لبنان هم‌راستا با قاسم سلیمانی

محرومیت شیخ عیسی قاسم روحانی شیعه باعث دامن‌زدن به افراط در فضای فرقه‌ای خاورمیانه شده است.

پس از اعلام تصمیم دولت بحرین چندصد نفر از حامیان شیخ قاسم در بیرون خانه‌اش با حمل پوستر و سردادن شعارهای مذهبی از او حمایت کردند.سیدالودایی، مدیر مؤسسه بحرینی حقوق و دموکراسی، در بیانیه‌ای اعلام کرده که این تصمیم تنش را تشدید می‌کند و ممکن است به خشونت منجر شود. حزب‌الله لبنان نیز هم‌راستا با قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس اعلام کرده که این تصمیم عواقب وخیمی خواهد داشت. گروه حقوق بشر بحرین می‌گویند حداقل پنج نفر در ماه‌های اخیر از شهروندی خود محروم و تبعید شده‌اند.

افزایش نا آرامی در منطقه

بحرین تابعیت رهبر معنوی اکثریت شیعه این کشور را لغو کرده است، این اقدام روز دوشنبه باعث تظاهرات در اطراف خانه شیخ قاسم شد و واکنش شدید از رئیس شبه‌نظامیان ایران را در پی داشت. در یک واکنش صریح، فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران، قاسم سلیمانی، هشدار داده است که دولت بحرین هزینه این تصمیم خود را خواهد پرداخت. این ماجرا قطعا به ناآرامی‌های فرقه‌ای در منطقه دامن خواهد زد.

به گزارش «ایسنا»، رادیو آزاد اروپا نیز در این خصوص گزارش داد: یک چهره سرشناس نظامی ایرانی به دولت بحرین نسبت به احتمال وقوع درگیری مسلحانه هشدار داد و این امر پس از آن صورت گرفت که دولت سنی بحرین تابعیت یک روحانی شیعه سرشناس را سلب کرد.

درهمین‌حال، پایگاه اینترنتی اهرام نیز ضمن پوشش خبری اظهارات سردار سلیمانی، گزارش داد که این فرمانده سپاه پاسداران گفته دولت بحرین بهای اقدام خود علیه روحانی برجسته شیعه را خواهد پرداخت.

همچنین شبکه المنار در این رابطه در گزارشی به این اظهارات سردار سلیمانی اشاره کرد که گفته است: حامیان آل خلیفه بدانند اهانت به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و استمرار فشارهای بیش‌ازحد به مردم بحرین سرآغاز انتفاضه خونینی است که عواقب آن بر عهده کسانی خواهد بود که به گستاخی حکام بحرین مشروعیت می‌دهند.


:: برچسب‌ها: بحرین , سلیمانی , آل خلیفه , شیخ عیسی قاسم ,
:: بازدید از این مطلب : 221
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1395 | نظرات ()